1 din 4 emailuri ajung direct în spam

Nu o zic eu, ci studiile efectuate asupra campaniilor prin email de către Return Path. Mai exact au fost analizate peste 1,1 milioane de campanii și date de la 144 de furnizori de servicii de internet, la nivel mondial, între iulie – decembrie 2011. Concluzia e simplă, 1 din 4 emailuri au ajuns direct în spam sau au fost blocate de către furnizori înainte de a ajunge la destinatari.

Mi se pare interesant și faptul că 93% dintre utilizatorii Gmail au activat Priority inbox pentru a marca emailurile importante, ceea ce înseamnă că în Gmail e tot mai greu ca emailul tău să fie vizibil, dacă tu spamezi destinatarii cu informații nesolicitate.

Folosesc Gmail de vreo 3 ani deja pentru toate conturile de email și pot să zic că își face treaba excelent, 99% din emailurile care ajung în spam chiar asta sunt, emailuri nesolicitate. Mai scapă și câte un mesaj important pe acolo, dar foarte rar.

Ce înseamnă toate astea pentru marketeri? Înseamnă că e tot mai greu să realizezi o campanie de email marketing eficientă. Furnizorii de servicii de internet sunt mai atenți când vine vorba de emailurile ce trec prin rețeaua lor, ținând cont de emailurile raportate ca spam, iar oamenii sunt inundați cu prea multe mesaje comerciale, ajungând să marcheze ca spam foarte des emailurile pe care le percep ca nesolicitate, în loc să se dezaboneze. Atenție, oamenii fac asta chiar dacă s-au abonat cu mânuța lor pentru acele newslettere.

Am pățit și eu de exemplu să mă trezesc cu emailurile mele marcate ca spam, deși folosesc adresa de email doar pentru mesaje personalizate, comunicare 1 la 1.

Voi ce spuneți, a crescut numărul de emailuri care intră în spam sau nu?

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

5 Comentarii

  1. Sunt si eu la fel de multumita de gmail, il am de cel putin 8 ani si pot doar sa-l laud. Spamul intra direct unde trebuie , nu pot sa zic insa acelsi lucru despre Yahoo.

    (0)
  2. Eu am cont si de gmail si de yahoo insa amanadoua au anumite probleme.Eu am o adresa de mail platita si pot spune ca si acolo primesti spamuri care nu ar trebui.

    (0)
  3. Eu folosesc si Gmail si Outlook si da, pe ambele s-au imbunatatit conditiile de filtrare. Acum ce sa zic, se mai intampla si sa0mi intre in spam emailuri relevante si importante de la persoane cunoscute pe care nu le-am semnalat absolut niciodata ca spam si le mai am si prin Lista de contacte (ma refer aici la Outlook). La Gmail nu prea s-a intamplat. Am patit-o si eu sa-mi fie declarata adresa la spam (ma refer aici la adresa de Newsletter) chiar de catre abonati, desi am doar sistem de abonare cu double opt in, optiune de dezabonare automata (care merge) si tot ce trebuie. Asta e, se mai intampla. Nu stiu exact cat de greu va fi sa realizezi o campanie de emailing eficienta. Momentan, din postura de primitor, trec peste multe emailuri fara sa le deschid pentru ca sunt ingropate in spam. Teoretic faptul ca ajung in Inbox doar cele solicitate si newsletterele la care sunt abonat ar trebui sa le ofere celor care trimit o mai buna expunere in fata mea. Deci, din punctul meu de vedere e cu dus-intors.

    (0)
  4. La Yahoo totul e ok, dar Gmail-ul are un filtru un pic cam puternic. In sensul ca sunt abonat la diverse newslettere iar acestea tot in spam imi ajung, desi am dat ca e „trust” de mai multe ori.
    In fine, baze de date se vor cumpara mult si bine fiindca aceasta metoda functioneaza! Are un ROI bun, o investitie minima cu return cat sa poti prospecta piata.

    (0)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: