2012. Se (mai) poate trăi din blogging?

Știu că subiectul este deja discutat de multe ori, dar acum au intrat și televiziunile locale pe fir. Azi dimineață a fost tema emisiunii „Recrutat în Iaşi” de la Digi 24, unde Diana Mihalcea a discutat cu Andreea Marc despe blogosfera ieșeană, blogging, monetizarea unu blog, avantajele de a avea blog, dar și obligațiile bloggerului (da, există, internetul nu e o junglă, cum cred unii).

Pe la minutul 15 puteți auzi și vocea mea suavă, plină de răceală, oboseală și pasiune, într-o intervenție telefonică, nu a durat prea mult pentru a nu plictisi telespectatorii. Clic pe imagine pentru a vedea înregistrarea video a emisiunii:

Țin minte că prin 2007 erau puțini cei din Iași care știau ce e acela un blog, la un blogmeet se adunau 15-20 de oameni, iar la campanii pe bloguri nu se băga nici o agenție sau companie . Acum grupul Bloggeri din Iași are peste 250 de membri, subiectul blog e mainstream, iar campaniile cu bloggeri, chiar și la nivel local, au devenit o obișnuință. Multe s-au mai schimbat în 5 ani.

Ce am învățat eu până acum:

  • Se pot face bani din blogging, dar dacă îți faci un blog doar cu obiectivul ăsta, bani bani bani, fără a fi pasionat de ceea ce faci, o vei da în bară, majoritatea bloggerilor care fac acum bani cu ajutorul blogului lor nici măcar nu visau la început chestia asta.
  • Succesul în blogging, fie că vorbim de bani, notorietate, trafic, nu vine după prima lună, e nevoie de timp, conținut de calitate și mult networking.
  • Modul în care sunt percepute blogurile s-a modificat foarte mult în ultimii ani. Acum sunt mulți care vor sau își fac un blog, dar sunt puțini cei care vin cu ceva în plus, care ridică ștacheta, de asta bloggerii vechi în rămân în top, pentru că generațiile noi de bloggeri au impresia că e doar o joacă din care vor deveni vedete.
  • Un blog bun nu produce bani doar direct, ci îți poate oferi colaborări, funcționează ca o carte de vizită, te diferențiază de ceilalți, dacă îl folosești cum trebuie.
  • Bloggerii cu vechime și-au diversificat activitatea, au mai multe bloguri, au lansat și alte proiecte de publishing, și-au deschis agenții legate de promovarea online, oferă consultanță pe partea de promovare și comunicare online, sunt speakeri la evenimentele din domeniu, folosesc marketingul afiliat pentru a își rotunji veniturile, realizează proiecte speciale cu implicarea unor branduri sau agenții etc. Nu mai poți fi activ doar pe blog, cum era acum câțiva ani, trebuie să ieși din spatele monitorului, să te implici.

Am mai scris despre blogging, bani din blogging și cum e să ai un blog:

Am un blog. Cum fac bani din blogging?
Dragă bloggere, îți propunem un parteneriat: noi luăm banii, tu rămâi cu fanii
Bloggingul, job sau plăcere?

Voi ce vă amintiți din blogosfera de acum 5 ani?

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

11 Comentarii

  1. Ai gresit linkul.
    Moderatoarea e…praf si pulbere. O fi absolvit si ea academia intact?! „Buna dimineata, domnule Sescu. Multumesc ca ati acceptat (…) poate ne spui…”.

    (0)
  2. Acum 5 ani dadeam drumul la paulpadurariu.blogspot.com: in prima faza foloseam blogul pe post de share-uit bookmarkurile sau articolele pe care le citeam (nu exista facebook sau twitter), apoi m-am mutat pe sanecitim.ro unde am inceput sa scriu de toate pentru toti – acolo am dat de gustul advertorialelor si am invatat ce dura poate fi o „palma” de la google. Si apoi au urmat proiectele mai serioase cu care ma mandresc printre care si culinare.tv, ce apare si in emisiunea la care faci referire in acest articol.

    (0)
  3. Parerea mea este ca orice lucru, in orice domeniu, nou sau mai putin nou, daca il faci cu pasiune si responsabilitate, plus valoarea iese singura in evidenta, mai devreme sau mai tarziu (iar aici un pic de ajutor din partea marketingului nu strica). Si automat iesind in evidenta (de valoare vorbind!) ajunge sa fie apreciata, cautata (ca in cazul tau Marius) si …monetizata!
    Si da, odata ce blogul incepesa creasca, incepi sa cresti si tu, incepi sa devii din ce in ce mai responsabil cu materialele care le livrezi cititorilor, iar beneficiile, cred eu, sunt colaterale.

  4. Ce-m place mie MACSIM (am scis maxim?!) e bucuria asta maximă gen „bă, fantastic, s-au prins televiziunile că, într-adevăr, NOI, blogării suntem o forță. Ce mișto”
    Și partea ailaltă. Ce rost are bă să dăm link la ăia?! Las’ că ne linkuim între noi, așea, ce, care ie problema?! Gen.

    Altfel, cât de influentă crezi că e gruparea dă blogheri din Iași ca să merite o campanie de promovare. Câte mașini de tocat carne crezi că s-ar vinde dacă ar fi promovate prin intermediul blogherilor din urbe?!

    (0)
    1. 1. Nu e bucurie, doar o constatare, bucurie era acum 3 ani.
      2. Nu înțeleg ce zici.
      3. Destul de influentă, din moment ce au fost derulate deja campanii de către firme din mai multe domenii.

      (0)
  5. Nu scot foarte mult din blogging, dar imi place ceea ce fac, chiar daca nu se poate trai din asa ceva, tot o sa continui sa postez articole, in limita timpului…evident.

    (0)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: