4 lucruri de bifat când vrei să vinzi online

E final de 2017 și încă mai văd oameni care vor să ajungă la clienți prin intermediul internetului dar nu sunt dispuși să investească în lucrurile de bază: site, imagini, om dedicat pentru treburile astea. Ce spuneam prin 2010 rămâne valabil dacă vrei să te promovezi gratuit online, și ce spuneam în 2016 e util dacă vrei să știi de ce trebuie să fii prezent și pe internet. În 2017 presupunând că ai și ceva bani de investit în prezența online minimul zic eu că e format din 4 lucruri:

Prezența online – site pus la punct și conturi în rețelele unde sunt clienții. Nu zice nimeni că trebuie să fii prezent peste tot, dar cel puțin un site sau magazin online care să se vadă bine de pe orice dispozitiv îți trebuie, și nu, nu merge cu site-uri găzduite pe subdomenii gratuite sau pe hostinguri dubioase. Idem, dacă ai clienții activi pe social media vezi unde stau ei? Probabil Facebook, Instagram, poate și pe Youtube.

Fotografii bune la produse și servicii – dacă vinzi ceva pe internet și te mulțumești cu fotografiile pixelate trimise de producător să nu te întrebi de ce lumea cumpără de la concurență, care plătește un fotograf pentru a face fotografii de studio. Ai nevoie de fotografii de produs, poze credibile, pentru a te diferenția.

Recenzii la produse pe site/magazin online/pagina de Facebook – dacă trebuie să cumperi un produs și e la același preț în 2 magazine online diferite de unde vei cumpăra, de pe site-ul cu zero recenzii sau de pe cel unde zeci de clienți au scris opinia lor despre produs? Da, există și neajunsuri la recenzii, mai ales pe Facebook, dar pe ansamblu ajută mult la creșterea vânzărilor.

Cineva care să răspundă rapid la mesaje, întrebări – nimic nu e mai trist la o afacere online să vezi că trimiți un mesaj pe chat sau pe pagina de Facebook, ai o nelămurire ceva, și nu primești răspuns decât după câteva zile. 24 de ore e mult când vrei să vinzi online, deja în timpul ăsta clientul a cumpărat produsul din altă parte, l-a primit acasă și a uitat de tine.

Evident, după astea putem discuta despre optimizarea site-ului, crearea de conținut, om angajat pentru marketing online și campanii de promovare.

5 Comentarii

  1. Strategia propusa de tine ar trebui urmata de toti cei care vor sa vanda online fara a sti mare lucru in materie de Marketing, SEO sau promovare. Un sfat demn de urmat! Pe viitor mi-ar placea sa vad un articol mai in detaliu despre cum sa vinzi online si sa ai succes?

    (1)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: