5 mituri false despre marketingul prin social media

Sunt lucruri pe care le-aţi mai citit sau despre care aţi mai auzit, dar pe care cei care încep acum în promovarea online a unor branduri încă le cred.

Promovarea prin social media e gratuită sau foarte ieftină

E adevărat, nu te costă nimic să îţi faci un cont pe Youtube, o pagina de Facebook, un cont pe Twitter, chiar şi un blog pe WordPress. Te costă însă să realizezi o campanie de impact în social media, să obţii notorietate, te costă să creezi conţinut de calitate constant, te costă să integrezi social media în strategia de marketing a firmei.

Oricine se poate ocupa de marketingul prin social media

Putem angaja un student la comunicare, putem face un internship sau putem delega comunicarea prin canalele online unuia dintre angajaţii actuali. Totuşi, dacă persoana respectivă nu cunoaşte regulile comunicării în reţelele sociale, dacă nu ştie să folosească la maxim tool-urile existente, dacă nu ştie să se exprime într-o manieră corespunzătoare şi care respectă regulile brandului promovat e posibil ca la final să avem mai mult de pierdut decât de câştigat. Inainte de a alege o persoană care să fie vocea online ar trebui verificată activitatea ei online: campanii derulate pentru alte branduri, blog personal, cont de Facebook, Twitter etc.

Poţi obţine rezultate într-un interval de timp foarte scurt

Multe companii apar în social media, îşi fac conturi doar pentru a le abandona după 3 luni, dezamăgite că nu au obţinut rezultatele scontate. Ok, dacă ai deja un brand foarte cunoscut e posibil să obţii impact rapid şi în social media. Totuşi, dacă eşti o companie micuţă, la început de drum trebuie să munceşti mult pentru a obţine rezultate. Trebuie să oferi motive pentru ca oamenii să asculte ceea ce spui, trebuie să acorzi timp pentru a îţi crea o reţea. În promovarea prin social media poate dura chiar şi 6 luni – 1 an până începi să obţii rezultate, presupunând că ai plecat cu un set de obiective stabilite şi strategii de atingere a acestora.

Rezultatele activităţii în social media sunt greu de măsurat

Greşit. Există tool-uri prin care poţi măsura interacţiunea cu fanii brandului, interesul lor, discuţiile generate online.Poţi număra menţiunile pe alte bloguri, Twitter şi Facebook, poţi contoriza creşterea traficului pe site-ul oficial şi pe blog. Poţi folosi Google Alerts, Twitter Search, Facebook Page Stats, Google Analytics etc.

Ai nevoie de o persoană angajată fulltime pentru comunicarea prin social media

Nu e absolut necesar, cel puţin nu la început. Ai nevoie de o persoană pricepută, care ştie să acţioneze online şi cunoaşte regulile jocului, dar aceea persoană poate fi un angajat actual. Totuşi, cel puţin 2-3 ore pe zi vor fi necesare pentru activitatea şi monitorizarea online a brandului, crearea de conţinut, plus că persoana delegată să se ocupe de imaginea companiei online trebuie să aibă acces mereu la internet pentru a monitoriza brandul. Nu se ştie niciodată când apare o situaţie de criză pe un blog sau un comentariu la care trebuie răspuns imediat. Nu există zile libere în mediul online.

Astea ar fi cele mai frecvente mituri pe care le aud despre marketingul prin social media, voi ce completări aveţi?

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

5 Comentarii

  1. Faptul că nu există zile libere în mediul online e un lucru foarte bun. Așa cum la relații cu clienții (la firme de telefonie mobilă etc.) ți se răspunde oricând, cam așa ar trebui să fie și aici. De multe ori intervin probleme sau anumite lucruri în genul seara sau în weekend și nu e nimeni care să le rezolve.

    (0)
  2. Buna,

    Vroiam sa fac o completare la ideea a treia, cea cu obtinerea de rezultate intr-un timp foarte scurt. Am observat mai ales la clientii romani aceasta atitudine. Desi sunt o campanie mica si nu a auzit nimeni de ei, traiesc cu impresia ca social media face minuni peste noapte si se asteapta sa faca o pagina de Facebook si un grup pe LinkedIn si rezultatele sa vina imediat. Nu inteleg ca trebuie sa investesti munca multa si constanta pentru a avea rezultate din pacate…

    (0)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: