fbpx

Abonarea prin email, mai importantă decât Facebook

Credeți că o pagină pe Facebook e cea mai bună metodă pentru a vă informa cititorii când ați publicat un articol nou pe blog? Eu zic că ar trebui să analizați mai bine chestiunea și să nu uitați de un serviciu vechi, dar incredibil de util: notificarea bloggerilor prin email când ați publicat noutăți pe blog.

Când am scris articolul despre greșelile pe care mulți bloggeri încă le fac George mi-a lăsat următorul comentariu la articol:

Tot ce sustin este ca din punctul meu de vedere pagina Despre nu este un criteriu important sau obligatoriu precum nici abonarea prin RSS feed mai ales cand exista alternativa facebook evident mult mai eficienta. Sincer sa iti spun, eu pe feed am undeva la 20-30 de oameni care au dat subscribe, in timp ce pe facebook peste 800 de oameni mi-au dat like.

Cred că mulți bloggeri uită sau ignoră comunicarea prin email cu cititorii, atrași de mirajul Facebook-ului și al numărului de fani care se acumulează repede acolo.

În ultimele luni am văzut că tot mai mulți bloggeri și-au făcut pagină de Facebook dedicată blogului și au început să solicite tuturor să le dea Like, fără a explica de ce. De ce să le dăm Like?

Majoritatea folosesc pagina de Facebook doar pentru a publica linkuri către articolele de pe blog și atât. Eu încerc să folosesc pagina mea pentru a oferi informații și linkuri utile legate de marketing, comunicare, social media celor interesați, pe lângă ceea ce scriu pe blog.

De ce mulți bloggeri noi au impresia că o pagină de Facebook e mai eficientă decât feedul RSS sau abonarea prin email la articolele de pe blog? Pentru că văd numerele cum cresc rapid și au impresia că 1000 de fani chiar înseamnă ceva.

E ușor să acumulezi fani pe o pagină de Facebook: îți stresezi toți prietenii să dea Like, faci un concurs, îți convertești profilul în pagină sau cumperi fani, orice se poate. Mai important însă decât numărul de fani este procentul celor care interacționează efectiv cu pagina: câți văd mesajele postate de tine, câți dau Share&Like mesajelor, câți comentează. Lucruri simple, ușor de aflat de când cu Facebook Insights, dar pe care mulți bloggeri le ignoră, se concentrează doar asupra numărului de fani, să fie cât mai mare.

Rețineți, 1000 de fani pe pagina de Facebook nu echivalează cu 1000 de persoane care îți văd linkul către ultimul articol de pe blog. Aici intervine abonarea prin email la articole.

Orice blogger ar trebui să aibă o bază de date cu emailurile cititorilor săi care vor să fie anunțați când apar articole noi pe blog. Cea mai simplă variantă e prin Feedburner, un serviciu gratuit de la Google care permite inserarea unui formular de abonare la articolele de pe blog. Când publicați un articol nou cititorii abonați primesc un email cu ceea ce ați scris. De exemplu, în cazul meu, din cei 1200 de cititori abonați la blog prin RSS, 2/3 s-au abonat să primească articolele prin email. Interesant, nu? Sunt mai mulți cititori care vor să citească articolele în email decât prin feedul RSS, pentru că e mai simplu, mai comod.

Vreți mai multe opțiuni? Există servicii similare contra cost, cum ar fi Aweber sau MailChimp, care permit trimiterea de newslettere personalizate, branduite, atunci când vreți voi, cu mai multe detalii despre cei care le primesc.

Ideea e simplă, nu înghițiți pastila Facebook fără o doză de sarcasm. Nu uitați să oferiți cititorilor posibilitatea abonării prin email sau feed RSS la blogul vostru. Pe Facebook mesajul postat de voi pe pagina dedicată blogului se pierde prin mulțimea de alte mii de mesaje postate de alți oameni. Pe Facebook totul se miscă mult prea repede.

În schimb, atunci când cititorul primește un email cu ultimul articol de pe blogul vostru el e concentrat doar acolo, la conținutul emailului. Ceea ce e minunat. Da, e mai greu să crești numărul abonaților prin email la blog, dar și avantajele sunt mult mai multe.

Voi ce metodă credeți că este mai utilă pentru a ajunge la cititori, abonarea prin email sau pagina de Facebook?

Recomandă

9 Comentarii

  1. Din punctul mei de vedere George nu are perfecta dreptate, dintr-o cauza destul de simpla: momentan in Romania este o manie a “cat mai multi prieteni pe facebook”, avem 1 milion de pagini, la care am dat like, atunci cand numai jumate din acele pagini like-uite posteaza ceva pe peretele lor, foarte multe mesaje nu vor aparea pe peretel vostru din cauza aglomerarii statusurilor, pozelor, chestiile partajate etc. Din aceasta cauza si eu sunt pe langa folosirea abonarii la newsletter, sau ceea ce folosesc eu, sunt RSS feedurile. Parerea mea!

  2. Abonarea prin e-mail e cea mai sigura, daca vrei sa nu pierzi articole!
    Pe facebook probabil am dat LIKE catorva sute de pagini, dar nici macar jumatate dintre ele nu sunt active sau nu ma intereseaza in proportie de 100%, cum ma intereseaza postarile de pe aceste bloguri de nisa!

  3. Haideti sa va explic o chestie: mailul poate fi la fel de ineficient ca si facebookul daca este folosit intr-un mod gresit. De exemplu eu primesc peste 100-120 de mailuri zilnic. Unele sunt de la clienti, altele sunt de la prieteni / rude, altele sunt notificationuri de pe twitter, facebook, linkedin, etc., altele sunt newslettere, altele sunt spam. La finalul zilei, daca raman cu 15-20 e mare lucru. Imaginati-va ca eu, ca utilizator, incerc sa limitez pe cat posibil numarul de mailuri primite. De ce as da subscribe prin RSS unui blog?

    Cu facebook e aceeasi poveste. Intradevar, poti sa ai 4999 de prieteni, si sa fi dat like la vreo 10.000 de pagini. Daca nu iti intretii contul intradevar, e useless sa dai like unui blog, dar daca totusi ai putin peste 300 de prieteni (doar cunoscuti si persoane cu care ai interactionat fata in fata cel putin o data), si undeva la inca 300-400 pagini la care sa dai like (cum am eu) credeti-ma ca este foarte usor sa gasesti fiecare articol zilnic. De asemenea, pe facebook daca imi place un articol exista si posibilitatea de a-i da share. Cati dintre voi faceti asta pe mail?

    In final, din experienta celor 4 ani de blogging, internet marketing si online promoting (ca tot zicea Marius ca n-a auzit de mine) am invatat ca traficul conteaza sa fie relevant. Prefer 300 – 400 de vizitatori unici pe zi, relevanti, cu ceva minte la mansarda, interesati de ceea ce scriu, decat 10.000 dar prosti, care habar sa n-aiba despre ce vorbesc. In mod principal, am lucrat pe partea de promovare online cu artisti (Edward Maya, AlexUnder Base, etc.) iar facebook (nu RSS, facebook!) a fost principala metoda pe care am folosit-o. De ce? E o retea de socializare simpla, usor de folosit si pe placul publicului. Mai mult nici nu am avut nevoie vreodata!

    • @george – nu am zis că nu ești bun în ceea ce faci, doar că nu aveai pe blog o scurtă prezentare a ta, iar majoritatea cititorilor nu cred că se apucă de scormonit informații online. Am înțeles, Facebook e bun, Facebook e cel mai tare etc. Când Facebook dispare sau nu mai e folosită la fel de mult cu ce te vor ajuta mii de fani acolo?

  4. @Marius – in momentul in care facebook va disparea, ma voi orienta spre alta retea de socializare care va fi in voga la momentul respectiv (pentru ca banuiesc ca ne este suficient de clar amandurora ca de existat va exista) si voi incerca sa o folosesc in acelasi scop. Eu ofer posibilitatea de a te abona prin RSS, nu spun nimanui sa nu o faca!Cu toate astea, in mod gratuit singurul target pe care il am sunt cei 20 de oameni inscrisi. Pe facebook, din share in share, articolul meu poate (nu zic ca va si ajunge) la peste 500.000.000 de utilizatori.

    Eu NU denigrez metoda pe care tu o folosesti. E evident ca avem opinii diferite in legatura cu aceasta problema. Cu toate astea, eu sustin ceea ce am testat si ceea ce a dat rezultate uimitoare la mine, iar daca intrebi un Online Marketer strain, preferabil american, acesta iti va raspunde fara ezitare ca pe langa orice alta platforma sau metoda, Facebook este ideal pentru publicitate. De ce crezi ca toate companiile mici, mari au acum cont pe facebook si oameni care sa posteze zilnic cate o chestie?

  5. Eu nu neg utilitatea Facebook-ului, spun doar că nu trebuie să ne cream toată baza de date pe Facebook, să muncim pentru a strânge fani acolo, fani la care nu vom mai avea acces dacă Facebook schimbă regulile sau dispare.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *