Adevărul e că toate companiile trebuie să fie orientate către clienți acum

Cum Marius, păi nu toate companiile sunt orientate către clienți? Nu asta fac companiile, caută clienți cărora să le vând produsele sau serviciile lor?

Ba da, doar că este o diferență mare între companiile care privesc clientul doar ca pe o sursă de bani și companiile care înțeleg că acum puterea este la client și privesc clientul ca pe un colaborator. Clientul e tot mai informat, are așteptări tot mai mari de la branduri, iar dacă produsul cumpărat nu se ridică la înălțimea așteptărilor clientul își poate folosi vocea pentru a comunica dezamăgirea sa și altora, mulțumită internetului. Desigur, același lucru e valabil și pentru clienții mulțumiți, pot folosi canalele social media pentru a își exprima încântarea.

Realitatea este că acum comunicarea nu mai e unidirecțională, de la companie către client, ci bidirecțională, iar companiile care înțeleg asta au numai de câștigat.

Clipul de mai jos, găsit via Claudiu, e de fapt o reclamă pentru Sales Force, un soft de social media managament. Totuși, prezintă foarte bine ideea de mai sus, clientul deține puterea acum, iar companiile trebuie să se adapteze.

Become a Customer Company

Welcome to the world of the ever connected, always on, highly opinionated, on the move customer. This is a customer who understands they now have power. And they know how to use it. They have expectations. And they have choices if those expectations aren’t met. They also have a voice, and it is loud and far reaching. To earn their loyalty goes way beyond a loyalty program. You need to earn their trust. Because make no mistake. This is a trust revolution. You need to recognize them as more than just numbers or accounts, but as unique human beings with a distinct set of needs. They now expect more than just a product or a service from you. They expect a relationship that is on equal terms. They give. You Get. You give. They get. They expect to be at the center of your world. And you, my friends, need to put them there.

Întrebarea e pentru ce fel de companie lucrați, una care vede clientul ca pe o marfă sau una care lucrează împreună cu clientul?

2 Comentarii

  1. prospectare pietei, descoperirea si satisfacerea nevoilor, apoi constructia unei stranse legaturi cu clientul este succesul in industria vanzarilor

    (0)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: