Vești proaste pentru agențiile de social media care nu oferă valoare adăugată

Testez Galaxy Note 8, cel mai nou telefon lansat de Samsung. Vezi recenzia completă..

Pe afară se discută tot mai mult despre faptul că brandurile încep să meargă direct ele la creatorii de conținut, fie că vorbim de bloggeri, vloggeri sau social media stars, sărind peste agențiile de social media sau de PR. Înainte influencerii erau mai greu de identificat, acum ai o mulțime de aplicații, topuri, plus că multe branduri au angajat oameni din agenții, care cunosc deja domeniul. Și vin vremuri grele pentru agențiile care doar dublau onorariul influencerilor și facturau, fără să ofere nimic în plus.

Am observat asta și pe blog, în ultimii doi ani a crescut numărul colaborărilor direct cu companiile, cred că pe la 30-40% din total. Și partea interesantă este că brandurile știu exact ce vor, sunt mult mai directe și doresc colaborări pe termen lung, practic nu vor doar o campanie cu 1 articol sau 1 clip video, ci transformarea influencerilor în ambasadori de brand.

Evident, chestia asta funcționează doar când influencerii se identifică cu valorile brandulului respectiv, de exemplu pentru un influencer care promovează un stil de viață sănătos ar fi jenant să se asocieze cu Coca-Cola, plus că recomandările lui ar fi ignorate cu siguranță de propria comunitate.

Și revenind la agenții, pe vremuri când colaboram pentru blog cu mai multe agenții dar știam și oamenii de la brandurile din campanii nu era ceva ciudat să mă trezesc că agenția factura clientului dublu față de suma cerută de mine.

Asta nu e o problemă când agenția oferă și consultanță, strategie de online, gestionarea conturilor de social media ale brandului, practic își merită banii, crește vânzările, dar erau cazuri în care agenția doar trimitea cerințele clientului către blogger sau influencer și emitea factura după ce apăreau mesajele.

Ei bine, tocmai de asta multe branduri au început să contacteze direct influencerii. Nasol, oamenii din agențiile vor trebui să muncească pe bune ca să își merite banii, altfel vor dispare.

1 Comentariu

  1. Un influencer este o persoana capabila sa ofere continut relevant sau sa emita opinii pertinente care pot schimba/modifica/convinge/ cititorii (sau telespectatorii, dupa caz) sa achizitioneze un produs sau un serviciu.

    La noi nu sunt asemenea persoane, ci doar niste blogari platiti de diverse firme.Parerile lor sunt subiective, egale cu zero.

    Oh wait.. uitasem de Olivia Steer.Ea poate fi considerată influencer

    (0)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *