Arta de a nu plictisi oamenii pe internet

Se discută acum despre un trend nou prin companii, minimalismul în social media, adică să îți dai seama că nu are rost să fii prezent pe toate rețelele sociale, doar pentru că sunt și alții acolo, doar pentru că a apărut o jucărie nouă. Îți dai seama dacă acel canal de comunicare sau aceea aplicație te ajută să ajungi mai ușor la clienții tăi, să vinzi mai mult, dacă nu tai macaroana și te concentrezi pe platformele care chiar funcționează. Fix ce ziceam și eu acum 5 ani, că un brand nu trebuie să fie peste tot.

Problema asta a apărut deoarece social media managerii și oamenii care vând promovare online în general mereu aleargă după ultimele trenduri, ca să mai vândă clienților câte ceva. Da, nu am reușit să vindem pe pagina de Facebook, dar hai să punem poze pe Instagram ca să avem notorietate, sau hai să ne prostim pe Snapchat ca să ne iubească puștanii, sau hai să ne facem vlog pe Youtube deoarece conținutul video e viitorul. Și mereu apare o jucărie, pe care toți sar în speranța că le va salva afacerea sau îi va ajuta să crească vânzările.

Lăsând la o parte chestia asta cu minimalismul, care e ok, dacă aveți și voi o companie vedeți care dintre platforme vă ajută să vindeți (în România vorbim de alegeri între Youtube, Facebook, blog și newsletter, deoarece Instagram, Snapchat și Twitter sunt frumoase, dar cam atât), mai importantă decât filtrarea canalelor pe care comunicăm este filtrarea conținutului pe care îl publicăm în rețelele astea.

Faza e în felul următor, Firma de șuruburi trimite o știre către agenția de PR sau angajatul lor care se ocupă de social media cum că au lansat un nou șurub, care se înșurubează de 3 ori mai ușor. După asta apare un comunicat de presă despre această descoperire epocală, se face un shooting foto cu șurubul ăla pozat din toate părțile pentru Facebook și apar poze cu șurubul editat cu o mulțime de filtre pe Instagram. Compania e mulțumită că au avut reach, agenția de PR sau omul de social media bifează că a comunicat pe toate canalele și toată lumea merge mai departe, ignorând faptul că au plictisit audiența cu o știre inutilă.

Evident, în loc de asta s-ar putea face un clip video pe Youtube în care să se arate cum e fabricat șurubul mega inovativ, ceva concurs foto pe pagina de Facebook cu poze inedite cu șurubul trimise de către fanii companiei, un articol pe blog care prezintă munca de cercetare a companiei pentru a lansa șurubul ăsta. Chestii care au șansa să atragă oamenii, pentru că sunt documentate, muncite, nu doar o știrea seacă ambalată în funcție de canal.

Am bătut câmpii un pic cu șurubul ăsta, dar ideea e simplă, nu mai merge cu reciclarea de comunicate de presă și știri despre companie pe internet, dacă vrei să atragi atenția. Trebuie să comunici în funcție de platforma folosită, și mai ales, trebuie să comunici chestii interesante, utile pentru public, nu pentru brand.

Da, e trist când realizezi că următoarea aplicație sau rețea socială nu e miracolul promis pentru compania ta, ci trebuie chiar să muncești pentru a câștiga atenția oamenilor de pe internet.

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *