Nu avem bani pentru speakeri, dar cine știe câți clienți vei agăța

Răsfoiam niște emailuri mai vechi și am dat peste unul unde eram invitat ca speaker la o conferință. Evident, conferința era în alt oraș, eu aș fi pierdut minim 1 zi pe drum, plus transport, dar mi se sugera că plata este în reach, adică nu avem bani să te plătim, deși noi vrem să vindem bilete, dar cine știe câți potențiali clienți vei agăța cu ocazia asta… Am râs și acum, când mi-am amintit cum i-am trimis la plimbare. Rău Sescu ăsta, nu vrea el să piardă o zi din viața lui pentru a îi îmbogăți pe alții. 🙂

Și ca să vedeți cum te bagă în bălării un organizator de conferințe când îi spui Tu iei bani de la participanți, mie ce îmi iese?, las aici și cea mai faină parte din emailul legat de eveniment:

Fiind un eveniment de promovare a industriei online în mediul de afaceri, speakerii au înțeles că, pe lângă scopul intrinsec al conferinței de a informa mediul de afaceri privind tendințele și tehnicile utilizate în industria online, o prezentare bine realizată este o ocazie bună pentru conversia participanților de la eveniment în potențiali clienți. În plus, dacă aș acorda comisionul unui speaker, ar însemna să fac același lucru și celorlalți speakeri, altfel nu ar fi etic.

Long story, evenimentul nu s-a mai făcut, probabil nu erau destui speakeri înfometați, dar ați înțeles, da? Pierde tu o zi pe drumuri, pune motorină ca să vii la eveniment, fă o prezentare mișto și poate o să ai conversii. În plus, toți speakerii vor prezenta pe moca, cum să îți dau ție bani, eu vreau banii pentru mine…

Hai să lămurim cum e treaba asta cu organizarea de evenimente și găsirea speakerilor care să presteze gratuit, cel puțin cum văd eu lucrurile:

1. Tu organizezi un eveniment cu intrare gratuită, deci acoperi cheltuielile doar din sponsori. În cazul ăsta înțeleg și eu, merg pe ideea că poate voi găsi clienți, mai ajut un pic industria. E de bun simț totuși să decontezi măcar carburantul și cazarea.

2. Organizezi un eveniment cu taxă de participare, deci oamenii plătesc și se așteaptă la un anumit nivel al prezentărilor. O prezentare bună îți poate lua chiar și 2-3 zile de muncă ca speaker, nu e ca și cum ai merge în fața unor studenți să le povestești amintiri din copilărie. În cazul acesta și eu am alte cerințe, nu mă îmbogățesc, dar vreau măcar să acoper cheltuielile, timpul pierdut, să am senzația că am primit și eu ceva, tu vinzi bilete, nu?

Și mi se pare penibil să folosești ca scuză pentru a nu plăti speakerii faptul că unii acceptă să prezinte gratuit sau cu speranța că vor încheia colaborări la eveniment. Chestia asta funcționează când cineva e la început și vrea să își facă un nume sau are nevoie disperată de clienți, dar când speakerii au deja experiență, portofoliu, clienți care stau la ușa lor, e cam greu să îi prostești așa.

Când știi exact cât valorează timpul tău și ce valoare adăugată poți aduce prin prezența ta la un eveniment ofertele de genul ăsta devin penibile. Da, și eu am participat la început ca speaker la unele conferințe, unde am susținut prezentări și m-am mulțumit cu decontarea transportului, dar aveam timp liber și dorința de afirmare.

Și ceva fain despre speakeri. Dacă te vinzi pe gratis sau foarte ieftin să nu te întrebi de ce faci foamea acasă!

Oh, and if you are desperate for income word gets around that you’ll work for cheaper than your usual retail fee. Which puts your family on a downward spiral. Lots want you to speak for free. The best speakers don’t need to speak to make their money, so they can turn down everything except for the high-paying gigs or the ones that will help their business make even more (which is why most speaking gigs are free, the organizers know you will use it as an advertisement to get business). I’ll keep doing speaking to extend my runway, and for the other benefits, for sure, but doing that keeps me from really working on my business and solving the problem.

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

8 Comentarii

  1. De asta nu o sa te cheme nimeni si o sa dai si faliment…esti prea scump. O sa ajungi sa faci cursuri de motivational…ca la cat de mult i-ai criticat, sigur ti se va intoarce :)))

    (0)
    1. Bogdan Pantoc trebuie să recunosc, sunt evenimente unde merită să mergi pentru networking, mai ales la început, când nu cunoști domeniul. Dar după 2-3 ani te întâlnești cu aceleași fețe. 🙂

      (1)
    2. Nici nu aveam ca obiectiv să fac carieră din conferințe, plus că majoritatea sunt în București și eu o iau razna dacă stau pe acolo mai mult de 2 zile în timpul săptămânii. 😀

      (0)
    3. Exact! Nu am mai fost in Ro la un eveniment de o caruta de ani. Dar uitandu-ma la poze si la ce se mai da pe hashtaguri…aceeasi oameni in mare parte. Multi dintre antreprenorii noi sau ceva mai conectati, nu au timp de astfel de evenimente.

      (0)
  2. Marius, eu am trei criterii pentru care refuz sa merg pe banii mei la evenimente unde sunt chemat sa fac ceva moka:

    1. Sa nu existe implicați în eveniment sau în sala oameni politici;

    2. Sa nu existe banere de firme în spatele meu;

    3. Cheltuielile de organizare cu evenimentul lor sa fie primite moka nu contra cost ( alți speakeri, sala, etc)

     

    În felul ăsta s-au rărit participările mele.

     

     

    (1)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: