Beția succesului online

Mă uitam ieri la cele peste 100 de like-uri pe care le-a strâns articolul Deci chiar vreți să avem o legătură privată? și mă gândeam că sunt foarte multe pentru o chestie scrisă în 15 minute într-o sâmbătă, chestie pornită dintr-o frustrare personală. Totuși, mi-am amintit că asta nu se compară cu cele peste 220 de like-uri la articolul despre revenirea înghețatei Polar, articol scris într-un moment de bucurie, după ce găsisem un colț din copilăria mea într-o vitrină frigorifică. Sau cu cele aproape 300 de like-uri de la Ce as fi vrut sa stiu despre viata pana la 25 de ani.

Just-40-More-likes

Și după asta mă gândeam, din nou, că articolele cele mai apreciate de cititori nu sunt mereu cele muncite, cele care crezi tu sau eu că vor face valuri online.

Adică cum, stai 3 ore să te documentezi din mai multe surse, încă 2 ore să scrii articolul, încă o oră să îl șlefuiești, iar după publicare abia dacă primești 3 like-uri și un comentariu amărât? Cum se poate așa ceva? E strigător la cer.

Și la articolul ăla, scris în grabă, pe genunchi, plecat de la o idee răzleață, primești sute de Like-uri, share-uri, retweeturi, comentarii, ba chiar ai parte de reacții și pe alte bloguri. Ceva e greșit în peisajul ăsta, nu?

Sau poate vedem noi lucrurile greșit?

După atâta amar de vreme de când tot scriu pe blog, singurul lucru de care sunt sigur e că nimic nu e sigur, când vine vorba de succesul unui articol publicat pe internet.

Succesul depinde mult de stilul articolelor pe care le scrii, de cum le închei. De exemplu, dacă publici articole detaliate, review-uri la gadgeturi, recenzii de cărți sau analize super profesioniste asupra unor chestiuni complexe s-ar putea să ai surpriza că nu apare nici un comentariu. Nu pentru că nu e ok articolul, nu pentru că nu e util, nu pentru că nu e apreciat de cititori, ci pentru că ai spus tot ce era de spus, iar cititorul maxim poate să dea un Like înainte să închidă pagina. S-a informat, s-a educat, a obținut ce vroia, dar articolul tău nu a generat nici o emoție în sufletul lui. De ce să îți lase un comentariu, pentru că ești tu o persoană faină?

În schimb atunci când scrii un articol în care îți verși amarul și arunci la final o întrebare scurtă ai surpriza să primești zeci de comentarii. De ce? Pentru că ai lăsat loc de completări, pentru că nu ai spus tot ce era de spus, pentru că ai implicat și cititorul în articol. Pentru că ai generat emoții, fie ele pozitive sau negative, pentru că cititorul a rezonat cu opinia ta sau a vrut să te contrazică. Pentru că ai mișcat ceva în sufletul lui.

Nu mai zic de faptul că lumea are tot mai puțin timp la dispoziție pentru a citi articolele lungi. De unde să mai facă rost de timp și pentru a le comenta? Lasă că ajunge și un Like.

Voi ce ziceți, așa e?

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

3 Comentarii

  1. Nu e mereu așa, dar am pățit și eu să muncesc mult la postări care să nu fie așa de căutate/apreciate, pe când altele scrise „pe moment” și fără multe retușuri să prindă mai bine.
    În ceea ce ține de succesul online, depinde cum îl definești. Poți avea puține like-uri/views etc dar să iasă bani, și invers. Contează ce e important pentru tine. 🙂

    (0)
  2. Sunt de acord cu @Alexandru – „conteaza ce e important pentru tine”
    Presupun ca daca vrei reactii trebuie lasate loc de interpretare si o intrebare la sfarsit care sa nu fie fortata. Plus Facebook e un subiect la moda acum.

    (0)
  3. De acord cu tine, pentru ca ai generat emotii. Intotdeauna apelul la emotie va genera mai multe reactii decat logica rece. E valabil pentru orice forma de comunicare, ca e text scris, ca e video, emotia determina implicare.

    (0)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *