Bloguri: Cu cat se vinde publicitatea?

Intro

Vestea ca Ciprian vrea sa deruleze prin PlayTheBalls o prima campanie de promovare exclusiv pe blogurile din Iasi a starnit putina agitatie printre propietarii blogurilor iesene, asa putini cati sunt ei. In primul rand, multi nu au mai vandut pana acum publicitate pe blog, in al doilea rand, majoritatea nu stiu preturile „pietei”, in al treilea rand, multi se supraevalueaza sau subevalueaza. Sa nu mai spun de ideea preconceputa – daca imi pun reclame pe blog, nu e corect fata de cititori.

Nu mai zic nici de realizarea unui ratecard sau cunoasterea profilului consumatorului de informatie de pe blogurile proprii.

Totusi, lucrul acesta nu se intampla doar in Iasi, ci la nivel national. Multi vor promovare pe blog, sunt dispusi sa vanda spatiu publicitar sau sa realizeze articole despre anumite produse sau servicii, dar cand sunt intrebati despre trafic, cititori si preturi, ori fabuleaza, ori se balbaie. Putini sunt cei care au reusit cu adevarat sa convinga advertiserii, si sunt deja cunoscuti acei bloggeri.

Tarife si campanii pe bloguri

De aceea avem cazuri de wanna-be bloggeri care scriu trei articole, au zece vizitatori si vand bannere de 125 pixeli pe 1 euro, eventual transferabil prin credit Orange, sau bloguri care ofera spatiul la un pret prea mare, chiar daca au trafic, dar nimeni nu se inghesuie.

In ceea ce priveste preturile pietei, cu ocazia acestei campanii, m-au cautat mai multi bloggeri din Iasi, sa ma intrebe cam care sunt tarifele practicate la noi. Le-am raspuns, cat am putut, dar vad ca mai sunt si altii care intreaba, de aceea scriu articolul asta.

Nu sunt eu cel mai in masura sa ofer sfaturi si sugestii pentru tarife. In fond, scriu pe bloguri de aproximativ un an si doua luni, iar blogul acesta are doar sapte luni. Deci e destul de fresh. E adevarat ca am derulat campanii de promovare pe blog, dar de aici pana la a da sfaturi mai este destul.

Buddha are un articol bine realizat care poate cateva oferi cateva idei despre mersul pietei in ceea ce priveste bannerele pe bloguri si preturile lor. De retinut ca eu consider preturile acelea un piiic cam mari, nu cer chiar acele preturi, daca sunt contactat. Pe forumul Blogoree gasiti mai multe topicuri care trateaza exact aceeasi problema: Cat sa ceara un blogger pentru publicitatea pe blog?

Concluzia

Tarifele practicate de fiecare difera, in functie de blog, de stilul de a scrie, de cititori. De exemplu, daca ai un blog orientat pe IT, sa zicem, chiar daca ai doar 300 de vizitatori zilnici, daca ei sunt din acel segment, inseamna ca ai un blog nisat, si poti cere mai multi bani decat cineva care are un blog cu 1000 unici, dar scrie despre diverse subiecte. Asta depinde si de serviciul sau produsul promovat.

In Iasi stam slab. Sunt prea putini bloggeri care scriu coerent, fluent, adica macar un articol pe zi. In ceea ce priveste numarul de vizitatori, cred ca nu exagerez cand spun ca numarul blogurilor care trece de 500 de vizitatori este 5-6. Urmeaza alte 10-15 bloguri care au aproximativ 200-300 vizitatori pe zi, iar restul probabil oscileaza in jur de 50 unici zilnic. Asta probabil tine si de orientare. Majoritatea bloggerilor ieseni scriu pentru ei, pentru prieteni sau pe un anumit domeniu: marketing, comunicare, IT, design, fotografie, politica, social.

Asta nu inseamna neaparat ca e un lucru rau, nu toti trebuie sa fie „comerciali”, ca sa zic asa. Dar m-as bucura sa vad cat mai multi bloggeri cunoscuti pe plan national, din Iasi. Daca Ciprian reuseste sa isi duca campania de promovare prin bloguri la bun sfarsit, si sa fie un succes, ar fi un prim pas in monetizarea blogurilor iesene, si o dovada ca promovarea pe bloguri functioneaza si in Iasi.

De notat aici si faptul ca bloggerii ar trebui sa incurajeze articolele in care prezinta obiectiv servicii sau produse, sau linkurile cu recomandari sub articole, in defavoarea bannerelor. Am observat ca articolele ofera o eficienta mai mare, un timp de raspuns mai rapid.
Bannerele sunt utile atunci cand se doreste crearea de notorietate pe termen lung. Vizitatorii nu fac neaparat clic pe ele, dar le remarca, si e foarte posibil ca atunci cand vor avea nevoie, sa isi aminteasca de acel banner si de mesajul transmis.

Sper ca sfaturile vor fi utile, celor care mai aveau intrebari.

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

6 Comentarii

  1. Prima data cand te lovesti de zid, intrebi pe altii din jur sa vezi cum au trecut ei.
    Recunosc ca si pe mine m-a contactat Ciprian si la intrebarea „cam cat m-ar ajunge?” i-am zis ca pur si simplu nu stiu, e prima data cand mi se cere asa ceva.
    Sa ai un blog specializat pe ceva e destul de greu. Trebuie sa ai timp si sa fii in domeniu. Nu ajunge ca sa citesti ultimele stiri de pe siteuri cu renume si dupa sa le traduci in romana.

    (0)
  2. Oricum, e tare senzatia cand te intreaba cineva cat l-ar costa niste servicii pe care i le poti oferii. 😀 Te face sa te simti util!

    (0)
  3. te rog frumos sa imi spui cat artrebui sa cearacineva carea fost invitatsa tina un blog despre anumite subiecte. deexemplu, cineva mi-a propus sa scriu articole pe caresa le postez pe un blog si habar nu am caresunt tarifele pentru asaceva… ma poti ajuta?… te rog. multumesc

    (0)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *