Mai sunt utile blogurile de brand în 2017?

Citeam zilele trecute un studiu care spunea că la nivel mondial o treime din branduri au și bloguri dedicate pentru promovarea produselor și serviciilor, pe lângă alte știri legate de brand. A fost un declin în ultimii ani, toți credeau că video e the next best thing sau că trebuie să fie pe Snapchat chiar dacă ei vând proteze dentare, dar s-a trezit lumea la realitate și brandurile încept să pună accent pe conținutul de calitate, în loc să posteze 50 de mesaje zilnic pe Facebook. Vedem asta și la clienții noștri. Bun, cu ce te mai ajută un blog de brand în 2017?

Un blog bun, indiferent că e unul de brand sau blog personal, te ajută să construiești o comunitate în jurul tău și să generezi vânzări. Cheia aici e să fie un blog bun, unde lumea să intre deoarece găsește chestii utile – tutoriale, știri interesante, informații din interiorul companiei, opinii. Dacă ai așa ceva pe un blog de brand în locul comunicatelor de presă seci scrise cu limbaj de lemn sunt șanse mari să atragi cititori, care în timp să devină și clienți.

Pentru a atrage cititorii nu e suficient să ai blogul, trebuie și să îl promovezi. Mi se pare stupid să văd manageri de marketing care se plâng că lumea nu citește nimic pe blogul de companie, când ei nu au nici măcar un link în meniul site-ului sau magazinului online către blog, nu pun mesaje cu trimitere către articolele de acolo în social media, practic speră ca cititorii să găsească blogul printr-un miracol.

Și văd chestia asta constant, hai să facem un blog, dar îl ascundem bine de tot în footer, să nu facă cumva cineva clic pe el. Hai să facem un blog, dar nu îl facem pe același domeniu, gen numebrand.ro/blog, ci cumpărăm numebrandblog.ro, ca să amețim cei trei cititori, să nu își dea seama că e blogul nostru sau să ne ajute în optimizarea site-ului principal. Sau hai să facem un blog, dar nu îl facem cu același design ca și site-ul principal, nu punem linkuri către site și produsele sau serviciile vândute pe blog, dacă cumpără cumva cineva din greșeală?

Mai sunt multe greșeli, dar asta mi se pare epică, ai blog de brand dar nu pui linkuri către produse în articole, sau ai blog de brand la un magazin online dar nu incluzi și coșul de cumpărături în meniu, doar 7% dintre magazinele online fac asta.

Alte lucruri care se practică prea puțin: includerea blogului peste tot (meniu header, sidebar, rețele sociale), includerea de linkuri către produse sub fotografiile afișate în articole).

Concluzia: blogul de brand poate ajuta în continuare, dacă e folosit cu cap, nu utilizat doar în locul coșului de gunoi unde aruncăm comunicatele de presă.

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: