Butoane de social media sharing – calitate versus cantitate

Am văzut la Cristi un articol despre butoanele de sharing care aduc cel mai mult trafic din rețelele sociale, și pentru că folosim același plugin de monitorizare m-am uitat și eu puțin pe statisticile de trafic, să văd ce butoane sunt folosite de cititorii mei. Partea interesantă este că butoanele care aduc cel mai mult trafic pe blog nu sunt neapărat cele mai utile, de exemplu cei care vin de pe Twitter stau în medie doar 35 de secunde pe site.

Faza e în felul următor, e adevărat că butoanele pentru Google+ și Twitter sunt apăsat de mulți oameni, dar asta nu înseamnă că aduc vizitatori de calitate pe site. La mine oamenii care vin și stau cel mai mult pe site sunt de pe Facebook și LinkedIn, citesc în jur de 5 minute articolele. Twitter e inutil cu 30 de secunde, chiar dacă peste 10.000 de oameni au venit de acolo anul ăsta pe blog.

Majoritatea studiilor recomandă 3, maxim 4 butoane de sharing pentru site-uri, deci nu vă luați doar după numărul de clicuri pe butoane, nu adăugați zeci de butoane doar pentru că vă pot aduce câțiva vizitatori în plus, contează mult și nișa în care activați, profilul vizitatorilor cărora vă adresați și mai ales timpul petrecut de ei pe site, în funcție de rețeaua din care vin.

Și musai optimizați butoanele de sharing pentru mobil, peste jumătate din pagini sunt accesate acum de pe smartphone.

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: