Vrem să ne promovăm online, dar nu ne reparăm site-ul

E un pic amuzantă discuția asta despre promovarea online. De fiecare dată când unui client nu îi merg vânzările în magazinul online sau pe site el are impresia că soluția magică este să bage mai mulți bani în campanii, să aducă câți mai mulți vizitatori la el în ogradă. Dar de foarte puține ori se gândește să își rezolve mai întâi problemele legate de site sau magazin.

Mai ajung pe la noi clienți setați din start pe ideea asta, Nu am destui clienți, hai să băgăm mai mulți bani în Facebook Ads, în Google Adwords, hai să facem niște campanii pe bloguri, hai să…orice, dar să nu ne gândim dacă problema pleacă de la noi.

Și când le zici: Ok, dar vedeți că site-ul vostru se încarcă în 20 de secunde, pe mobil arată ca naiba, aveți o gramadă de linkuri interne care dau eroare, nu aveți conținut util pentru clienți, pozele astea pixelate se purtau prin anii 2000, iar pe partea de social media sunteți praf, încă postați poze cu pisici, se uită urât la tine.

Evident, glumesc, nu toți clienții au probleme grave, dar e bine înainte de a investi mai mulți bani în campanii de promovare să îți pui la punct prezența ta online:

  • Ai un site decent la grafică, care se vede bine pe desktop și pe telefon, și se încarcă repede?
  • Textele de pe site sunt aranjate frumos, scrise elegant, fără limbaj de lemn, cu fotografii reale?
  • Un potențial client care intră pe site găsește din 3 clicuri ceea ce caută?
  • Ai testimoniale de la clienți reali afișate?
  • Datele de contact de pe site sunt ușor de găsit?
  • Pe pagina de Facebook postezi la intervale regulate, adică la câteva zile măcar, informații utile pentru clienți și răspunzi rapid la mesaje?
  • Creezi săptămânal articole noi pe site/blog, pentru a atrage vizitatori noi din Google și a arăta clienților că îți pasă de ei, că vrei să comunici?

Poți să investești bugete cu 4 cifre în atragerea de clienți potențiali pe site,  dar tot nu vei vinde cum trebuie, dacă ignori prima impresie pe care o creezi asupra clienților. Asta le zicem noi clienților la agenție, iard dacă ești unul dintre clienții care cred că soluția magică la orice problemă legată de vânzări e să bage mai mulți bani în promovare poate ar trebui să bifezi întâi căsuțele de mai sus.

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

3 Comentarii

  1. Eu mai întâlnesc și categoria de clienți care modifică permanent site-ul, pentru că niciodată nu e perfect, dar nu investesc nimic în promocarea lui. Apoi, când nu văd rezultate, se întreabă de ce.

    Eu cred că trebuie găsit un echilibru între cele două.

    (0)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: