Cât de eficiente mai sunt bannerele clasice? Rata de click medie e 0,2 %

Conform AdMonitor, un raport despre cele mai folosite și eficiente formate publicitare online în Europa de Est realizat de agenția Genius, media CTR pentru România ar fi de 0,30%. În termeni mai simpli, la 1000 de afișări ale unui banner online se înregistrează 3 clicuri. Lucrurile devin și mai interesante dacă intrăm în amănunte.

Cele mai populare formate publicitare: bannerele de 300 pe 250 pixeli și cele de 728 pe 90 pixeli:

Cele mai folosite tipuri de reclame online sunt bannerele clasice, pe locul 2 fiind interstițialele, reclamele acelea pe care le vedem când trecem de la o pagină la alta.

Când vine vorba de CTR-ul pentru diferitele tipuri de reclame online e evident că bannerele clasice primesc tot mai puține clicuri:

  • 94,2 % dintre campanii au folosit bannerele clasice, cu o rată de clic medie de 0,2 %;
  • 19,4% dintre campanii au folosit bannerele interstițiale cu o rata de clic medie de 1.42%;
  • bannerele pre-roll, adică reclamele pe care le vedem înainte de începerea clipurilor video pe diverse platforme, par a fi cele mai eficiente, cu o rata de clic medie de 7.09%;

Raportul complet

Mulți spun că bannerele clasice sunt bune și pentru notorietate, pe principiul clientul le vede, nu dă clic acum dar reține brandul, produsul, mesajul, iar dacă are nevoie își va aminti de ofertă.

Totuși, dacă ești o companie mică și nu vrei notorietate, ci conversii, clicuri, vânzări, există alte metode de promovare online care s-ar putea să funcționeze mult mai bine, în funcție de cum sunt implementate și de ceea ce vinde compania: campaniile de remarketing prin Google Adwords, social media marketing, content marketing.

Eu dacă aș dori să îmi promovez produsele m-aș concentra în primul rând pe optimizarea site-ului, crearea de conținut util pentru vizitatori, implicarea în rețelele sociale unde sunt activi clienții potențiali, Google Adwords și mai puțin pe campaniile cu bannere clasice, care sunt utile, dar doar folosite în combinație cu alte forme de marketing online și nu ca element principal al unei campanii.

Voi mai folosiți bannerele clasice în campanii online?

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: