fbpx

Ce doriti, baterii auto Bosch sau Varta?

Azi am avut bucuria de a ma trezi cu bateria auto de la masina moarta. Tinand cont ca era bateria originala de pe masina (5 ani vechime) si ca afara erau minus 25 de grade, eu zic ca pana acum a rezistat eroic.

In fine, sa trecem la subiect. Am umblat prin toate magazinele mari in cautarea unei baterii. Ce m-a uimit e ca peste tot gaseai Bosch, Varta si in rest no name-uri gen baterii Victor . WTF?  Ma refer la Selgros, Praktiker, Dedeman, Metro. Doar in doua locuri, in magazine mai micute, specializate pe piese auto, am primit si alte recomandari, ca Rombat sau Caranda.

Pana la urma cu greu am gasit ce imi trebuia mie, o baterie de 72 Ah – am luat o Varta de la Metro cu 500 lei, dar dilema ramane: doar doua branduri mari si tari de baterii auto sunt pe piata romaneasca? Doar Bosch si Varta? Voi cu ce baterie va porniti dimineata masina?

Update ianuarie 2016: se pare că după cinci ani Varta Blue dă semne de oboseală, la -25 de grade bateria pornește cam greu pe Opel, era să rămân în pană la munte într-o dimineață geroasă, deci anul ăsta probabil voi cumpăra o nouă baterie, dar Varta Silver, am văzut că sunt optimizate mai bine pentru a porni la temperaturi scăzute.

Oricum, 5 ani mi se pare o perioadă decentă pentru o baterie, mai ales că mașina am folosit-o 90% din timp în oraș, cu multe porniri și opriri. Și e amuzant cât de mult contează să îți cumperi bateria din timp, în 2010 Varta Blue era 500 lei, acum pe eMag Varta Silver, o baterie auto mai bună, e 320 lei.

Cele mai bune prețuri la bateriile auto comandate online, cu livrare gratuită acasă:

Baterii auto Bosch

Baterii auto Varta

Baterii auto Rombat

Baterii auto Exide

Baterii auto Tudor

Recomandă

158 Comentarii

  1. Cand am fost sa-mi iau baterie pentru mine am consultat fel si fel de forumuri, am intrebat cunostintele, prietenii, mecanici si asa mai departe si toti mi-au spus asa: “Ia-ti orice baterie, romaneasca sa nu fie!” si toti mi-au zis ca bateriile Bosh sunt cea mai buna alegere. Si mi-am luat Bosh si am recomandat si altora tot bosh si toti au fost foarte multumiti.

    • Pai este mentalitatea aia…orice e romanesc e prost, desi asta e fals. Poti sa iti iei si baterii romanesti bune insa au preturi comparabile cu cele de la marcile cunoscute cum ar fi Varta si Bosch. Romanii ofera si lucruri ieftine, asta e diferenta!

      • Serios?

        Am luat rombat, 370-380 lei. Dupa un an si 3 luni a picat de tot. Am schimbat bateria pe garantei. Cea noua a tinut 1,5 ani. Varta este la acelasi pret. Deci, cam ce crezi ca aleg acum?

    • Mata in loc de ma-ta! Posteaza in alta parte! Omul te-a intrebat altceva. Daca dorea notiuni de vocabular cauta in alta parte.

      • Bai sandokhan…lasa ca e bine ca mai apare un tip din asta. Iti mai aduce aminte cum se scrie corect…sau asa ar trebui. Inveti de unde poti amice.

      • rombat e foarte ok – gama premier! pornit la -25 fara probleme, de 3 ani e ok deci … poate nu stiti, dar varta cumpara de la rombat.

  2. in podu de piatra mai era ceva romanesc si in spate la take eat..
    la fel ca si bogdan am ales bosch..si pana acu is foarte multumit..
    apropos, bosch`ul era mai ieftin..am dat anu` trecut 250 parca pe una de 70mah

    • @Cipoc – s-au mai scumpit intre timp. Acum cica regula spune ca poti calcula 100 lei pentru un an la baterie. Platesti 500 lei – te tine 4-5 ani, platesti 200 lei – te tine 2 ani. Mai vorbim peste cativa ani..sper, deocamdata bateria mea e noua deci ar trebui sa nu faca figuri.

      P.S: azi dimineata a pornit la a 3a cheie si erau minus 25 de grade la Iasi.

      • Salut… sunt curios cum mai e cu bateria…
        Caut si eu una si am gasit premier la 208 ron. nu stiu daca sa iau. sau varta black la 220

      • Nu cred ca e buna regula. Din 2008 pana azi cand a decedat, am avut Varta Silver Dynamic 74Ah. Deci a tinut 6 ani (aproape 7) la un cost de 400 lei. Asta pe un Opel Astra H GTC cu un alternator absolut varza (din fabrica, boala lor). Azi o sa-mi cumpar un Exide Premium de 72Ah la 370 lei, pentru ca am inteles ca Varta nu mai e ce-a fost in 2008. De prin 2010 sau 2012 le fabrica nu stiu unde, si nu mai au quality check la fel de bun. Exide in schimb sunt americani si au fabrici in Spania si Franta (nu Turcia).

        PS: Bosch sunt Varta cu eticheta Bosch. Varta nu cumpara de la Rombat in mod curent. Rombat Premier nu am avut, or fi bune, dar am avut Solenza si Logan cu Rombat din fabrica, carora le-au murit acumulatorii in 6 luni (element impuscat parca). Exide=Tudor=Fulmen. “Victor”=ma bufneste rasul…i-au zis Victor ca sa para “Tudor” (care e o super baterie, m-a tinut 9 ani pe un Golf).

  3. De regula, durata de viata a bateriilor e de 5 ani. Deci pe gerul astabateria ta ti-a demonstrat ca era pe moarte. Eu mi-am luat anul trecut un Rombat. Vad ca e ok, azi (-doujx grade) a pornit la prima cheie.

  4. Lucrez in domeniul auto si va dau un pont 🙂
    Bateriile Bosch sunt facute sub licenta Varta, in fabricile Varta 😉
    Daca vreti ceva bun, incercati si un Banner PowerBull…sunt facute in Austria, o calitate foarte buna.

    • Am avut eu Banner pe Astra H si m-a tinut 1 an si jumate iar iarna ma chinuiam sa pornesc masina. Deci sunt praf. Am schimbat alternatorul pt ca am zis ca el este de vina si cand colo ce sa vezi … nu era de la el. Am sa cumpar Tudor.

      • Banner cumparata din Austria in 2009 a tinut pana in aceasta toamna 2014 ,cand am schimbat-o mai mult de moft . Masina Astra cu motor benzina 1.6

  5. Eu nu lucrez in domeniu, dar atata timp cat instalatia masinii e in parametrii optimi si nu ai montat alti consumatori de energie neprevazuti din fabrica si o baterie romaneasca te va tine.

    Eu am un logan, masina are aproape 4 si functioneaza pe un Rombat care a venit montat pe masina cand am cumparat-o. Cred ca e un Calcium sau cum se numeste…si nu are nevoie de 3 chei, porneste din prima 🙂

    • Amice, itit spun ceva. Asa castiga Rombatul banii. Din contracte cu Dacia. Dupa aceea cat dai atat face. Poti sa platesti mult pe o baterie romaneasca si sa te tina cat un Bosch sau chiar mai mult. Faza este ca astia (producatorii romani) vin si cu baterii ieftine.

    • ACELASI MODEL AM AVUT SI EU PE LOGAN 1,4. SPRE SURPRINDEREA UNORA M-A TINUT 9 ANI. AM INLOCUIT BATERIA DEOARECE I-MI TRBUIA O PATERIE DE 12 V PE INVERTORUL CENTRALEI TERMICE SI ASTFEL N-AM UTILIZAT BATERIA MULT TIMP SI ASTFEL S-A DEGRADAT.INLOCUIREA AM FACUT-O CU VARTA BLUE 60 AH.

  6. lucrez si eu in domeniu. bateriile care sunt cumparate din magazin trebuie “incarcate” in masina cateva ore, pentru ca nu stii cat a stat la raft acea baterie.
    pe piata gasesti baterii distribuite de anumite firme, care in functie de puterea lor, impun pe cat mai multe locatii produsele lor.  bosh e un colos, care produce in o gramada de fabrici si cumpara produse inclusiv de la concurenta dar le vinde sub brandul sau.
    daca problema cu bateria (nu porneste masina) se repeta dupa cate zile de circulat mai mult de 30 minute/zi, zic sa te duci inapoi de unde ai luat-o si sa ti-o schimbe.
    eu stiu cazuri in care au luat baterie noua, nu au folosit-o decat dupa ceva timp si masina nu a pornit deloc, bateria moarta.

  7. Rombat.
    Nu e nici o problema daca porneste la a3-a cheie, e inghetat motorul.
    Pentru desteptii ceilalti, nu e etalon de performanta daca o masina porneste la -25 de grade din prima sau a 3-a cheie.

  8. Bateria mea e noua (din fabrica, dar nu stiu marca) si a pornit ieri la -26 de grade la prima cheie. E ciudat ca unui prieten tot cu masina noua i-a murit bateria, si aceeasi marca e masina doar a lui cu 1 an mai veche.

    • Opelurile vin echipate cu baterii Bosch, chiar daca nu scrie pe baterie. Chiar daca masina are un an bateria poate fi terminata datorita consumatorilor puternici de la bord sau a faptului ca nu se incarca in mers.

      • Ai verificat tu toate Opel-urile sa sti ca vin echipate cu Bosch?
        Iti pot garanta ca Opel Astra J vine echipat cu Varta.
        Probabil daca ar fi fost Bosch, nu ar fi trebuit sa o schimb dupa doar 2 ani si 3 luni de la achizitie.

        • am cumparat un bosch 27.12.2010 pe cielo si astazi nu a mai vrut sa porneasca asa ca bosch e maca nu DURATA MARE DE VIATA.BOSCH S3 56 AH.

          • ai luat un bosch negru aia este cea mai slaba din gama lor, silver  S5 este varful de gama  la bosch si varta degeaba cumperi una neaga echivalent cu una romaneasca

      • In 2008 am cumparat din Germania Opel Astra H la 146.000 km, masina fabricata in dec 2004- inmatriculata ian 2005, nu stiu ce baterie a avut dar se spune ca era uscata, avea un vizor verde pe ea, m-a lasat la -26 grade si am schimbat cu un Bosh. Cand m-am uitat pe bateria veche, era fabricata in urma cu 8 ani, cred ca m-am inselat cand am schimbat-o dar aveam nevoie de baterie noua. Concluzia , nu se mai fabrica aceeasi calitate, sau tipul respectiv de baterie este mai scump si nu se vine, deci nu se gaseste.

    • parerile sunt impartite,dar am avut rombat care a tinut 5 ani fara probleme,asta se intampla pe un turism cu motor de 1.4,am cumparat varta silver cea mai scumpa din gama pentru un camion 225ah, en 1150curent de pornire si nu au rezistat nici macar 1 an.am platit 1200 lei pe bucata cu cea veche la schimb.si cand a murit era motorul oprit de 2/3 ore si era chiar vara.parerea mea este,la camioane, ca varta este prost facuta si de la vibratii de pe drumurile noastre bune se intrerup.nu recomand varta,mai ales fabricate in cehia

  9. Lucrez in domeniu. Parerea mea este ca ai facut o prostie ca ai dat 500 ron pe o baterie de 72 Ah(daca este Varta Blue de 72 atunci te-au taxat chiar peste masura, pentru ca astea se vand undeva pe la 400 ron). Durata medie de viata a unei baterii este de aprox 4 ani. Tie nu iti garanteaza nimeni ca bateria aia Varta de 500 ron te va tine 5-6 ani, garantie ai pe ea 2 ani daca nu am insel. Un Rombat de 72Ah te-ar fi costat undeva pe la 220-230 Ron, tot cu 2 ani garantie. Nu contest faptul ca Varta este o baterie de mai buna calitate, in schimb iti pot garanta ca NU este cu 100-150% mai buna (ca si diferenta de pret) eventual 20-30% te tin mai mult(ca si durata de viata). Mai nou Rombat a scos pe piata bateriile Premier, care sunt o calitate apropiata de cele Varta sau Bosch, adica bateria complet etansa, fara intretinere etc. Ca si pret una de 70Ah este pe la 250-270 ron, avand si un curent de pornire mai mare fata de gama normala de baterii.
    Deci eu zic ca mai bine iti cumperi o baterie de 200-300 ron si te tine 4 ani, decat sa cumperi una de 500 si sa te tina 5 ani, va las pe voi sa faceti calcule…
    Un alt sfat ar fi sa nu cumparati din magazine gen Metro sau Selgros, pentru ca au adaosuri uriase…
    Daca aveti orice fel de intrebari ma puteti contacta la mail: krisztian_sz@yahoo.com

    • Domnule, expert in domeniu,comenteaza un pic asta;am un passat ,2003 an fabricatie,baterie varta originala(2003) astazi (23.11.2013)nu a vrut sa mai porneasca!!!!!!!!!!

      • Am un Touran din 2003 cu bateria Varta originala din fabrica,are data stantata pe borna,si am patit la fel,adica a murit,nu a mai pornit dimineata dar si pentru ca nu am folosit masina 2 zile.Oricum,cred ca nu e nimeni cu rombat de 10 ani pe forum sa laude Rombat-ul.Parerea mea ca in tara noastra nu vinde nimeni baterii varta sau bosch originale,doar contrafacute de prin turcia si atunci e normal sa nu fie laudate

        • am un rombat de 11 ani. e adevarat ca nu a pornit pe ger, dupa doua saptamini de stationare, dar in rest inca e brici.

      • domnule expert tu ai avut pe masina una originala pusa de fabrica dar dute si cumpara de unde vrei alta si o sa vezi ca nu te mai tine ca aia  chiar sa fie si din germania cumparata ,piesele si consumabilele nu mai au aceleasi calitati ca cele din fabrica,repara un motor in ce service vrei schimba bucse placute frana disuri etc. sa vezi daca te mai tin ca cele din fabrica

  10. Bateriile care stau pe raft se descarca in timp,chiar daca nu au consumatori. Dar deobicei si o baterie de 5-6 luni iti porneste masina 🙂

  11. Prietene, mai documenteaza-te, Victor produce baterii de cand te jucai cu p*** in nisip. Eu am o baterie Victor de 2 ani si masina a pornit la cheie, chiar si pe -15..-20 grade.  Parerea mea este ca ai dat banii aiurea pe Varta. Un amic are o Varta 62Ah de 4 ani si toti facem misto de el ca nu i-a mai plecat masina de cand a venit frigul. A masurat-o si avea 12V. Dupa ce a pornit-o de la alta masina si a incarcat-o a adus-o la 12.4V (ceea ce e rezonabil la pe vreme rece). Ca o comparatie, vechea baterie de pe masina mea, un Delkor, am schimbat-o dupa 6 ani cand am uitat-o a treia oara cu farurile aprinse si am zis sa nu o mai tin ca e batrana. Deci daca vrei o baterie foarte buna,  eu recomand Delkor. Intreaba si alti posesori de Daewoo care le-au tinut si 8-9 ani. Problema e ca se gasesc ceva mai greu (un search pe google te va ajuta). Eu am gasit cu 290RON de 60Ah.

    • indeed, recomand victor. am folosit numai pe motociclete, dar raport calitate/pret sunt exceptionale.

    • Orice, orice dar nu Victor !! Cred cas cele mai naspa baterii.2 ani a rezistat a mea si cu figuri in al doilea an. Varta stie oricine ca e baterie nu gluma ! Rar se intampla sa ai probleme cu o varta sau un bosch.!

      • Bai pop crist, cat ai dat pe baterie? Ai dat 120 de lei pe ea? Bosch e baterie buna dar scumpa. Si Victor are baterii bune dar scumpe. Daca nu stiai bateriile alea Bosch si Varta care zici ca nu sunt glume sunt cumparate de la Victor, Rombat si altii, testate si marcate ca Bosch. Bosch cumpara si de la Varta.

    • citroen cumparat nou, baterie Victor, a cincea iarna, eu ma interesez de baterie, dar ea porneste! Ca in prima zi in care am luat masina de la reprezentanta!

  12. sunt fan varta de cand construiam machete de masini si nave la casa pionierului. pe toate masinile am avut varta. nu stiu cat a tinut fiecare ca le-am vandut inainte sa ma lase bateriile, decat la dacie ca am vandut-o la un amic(5 ani, desi nu am completat niciodata cu apa distilata si odata am constatat dupa 3 ani ca mai avea doar 40% din nivel; dupa ce am completat a mai mers 2 ani). parerea mea e ca varta sunt cele mai bune. de bateriile victor am auzit de 30 de ani, dar probabil ca sunt si mai veki in domeniu, deci au experienta. si caranda si rombat sunt bune. am avut si banner (sau cum i-o zice) pe o masina cumparata din germania dar nu stiu cat a tinut ca am vandut masina. zicea cineva ca e mai economic sa iei baterie romaneasca, cred ca are dreptate. dar, daca iti iubesti masina, ii iei varta sau bosch, daca dispui de bani, ca sa ai tu sentimentul ca mai bine de atat nu se poate.
    oricum, cateva sfaturi, la orice baterie auto: cand cumperi bateria incearca sa o iei fara electrolit turnat in ea, ca nu stii cand a fost introdus in baterie. eu am neglijat asta si am incercat dupa 9 luni sa descarc-incarc bateriile pe care le aveam la vanzare si am mai salvat doar 1 din 9 cate aveam la vanzare. iei fiolele si introduci tu acidul, dupa care o tii la incarcare 15-20h cu 10% din curentul ei( daca are 55A o pui la 5.5A). personal, am un incarcator cumparat din germania care opreste singur incarcarea si aprinde un led verde cand este full, dar indiferent ce incarcator folosesti e bine sa o lasi macar 15 ore la incarcat. daca ai redresor mai slab, o tii mai mult. odata pe luna, descarca bateria pe un bec de 5w pana cand ajunge la 10 volti, fara a scadea sub acest prag. dupa descarcare incarci bateria ca si prima data. pe masina bateria nu se incarca bine, mai ales ca sub 2000 rot/min multe alternatoare nu genereaza suficient curent pt incarcare(ma refer la mersul in oras, la semafoare, etc). acum masinile au pompa electrica deci nu mai trebuie sa dai la cheie de 3 ori ca sa porneasca, pana venea benzina in carburator, cum era la dacie, asa ca bateriile sunt mai putin chinuite deci vor avea o viatza mult mai lunga. sunt sigur ca si chinezii fac baterii care functioneaza ok. dar ai tu sentimentul ca daca e kinezeasca nu e buna…
    la bateriile varta au niste modele care au peste 7 ani durata medie de viatza. nu stiu ce tehnologie… deci te tine 10 daca o intretii cum trebuie. cine tine 10 ani o masina?

    • @auto_geo Multumim pentru completari, ai scris niste informatii utile. 10 ani nu cred ca tine nimeni o masina, exceptand fanii Dacia 1310 pe care ii mai vedem inca pe strazi.

  13. gasesti baterii Bosch si Varta la preturi foarte bune cu mult sub cele de la Metro sau chiar magazine specializate.

  14. Eu am luat pana acum 2 baterii Varta de 63 Ah si amandoua dupa 2 ani si 3 luni,respectiv 2 ani si 4 luni au murit iremediabil (le-am dat curent,le-am incarcat) si plus de asta ii mai invatam si pe altii sa cumpere Varta ( ca doar toata lumea a auzit de marca) si acum ma injura, ca le-au murit tot dupa 2 ani si cateva luni. Varta sunt praf la cat costa si erau versiuni medii (BLUE). Le-am cumparat de pe stefan cel mare,vis-a-vis de Stadion Dinamo. Nu recomand VARTA. Acum am Bosch de peste 2 ani si nu da semne de oboseala.

    • Am avut o VARTA de 49 Ah pe Ford Focus si m-a tinut fix 5 ani si jumatate. Numai ca era originala, nu contrafacuta.
      Cred ca la fiecare produs, indiferent de marca, intervine si factorul X – norocul

  15. Mare pacat ca cei de le Rombat nu reusesc sa acopere piata acumulatorilor auto din Romania. Am cautat zilele trecute un acumulator cu urmatoarele caracteristici :12v, minim 68Ah, 600 En, L 261 mm, l 175mm, I 220mm. La sfarsitul acestui supliciu am constat ca doar la Varta putem gasi un produs care sa satisfaca aceste cerinte. Bravo Varta.

  16. au preturi foarte bune, mult mai mici decat la metro.vand doar baterii varta.am cumparat de la ei si sunt foarte multumit

  17. buna
    Am o problema cu garantia bateriei rombat , sunt purtat de 3 saptamani de individul de la servis rombat ZALAU NAZARET.am fost trimis la electrician am fost la 3 dintre care 1 recomandat de individul de la servis nazaret fiecare a constatat ca bateria e pe terminate dar individul de la servis sustine ca bateria e buna pt ca ledul verde este aprins de 2 zile nici ledul nu se mai aprinde acum a zis sa las bateria sa sa fi pusa pe redresor .MENTIONEZ CA AM SCHIMBAT PERII ELECTROMOTOR,BUJIE,VERIFICAT ARTERNATOR TOTU FUNCTIONEAZA. Ce e de facut sa dau mita cum am fost sfatuit de mecanici ca altfel nu merge,dar eu mita nu voi da mai ales pentru nervi provocati de pernirile de dimineata pe zapada,etc.
    Astept un raspuns urgent ca nu stiu ce sa mai fac.
    nu a mai ramas decat sa maduc la protectia c,presa ,tv

  18. foarte tare raspunsul lui marius la vali , nu mai pot de ras, cica vali catre marius "Victor produce baterii de cand te jucai cu p*** in nisip" din 2004 se produce bateriile :))))))))))))))))))))))))))

  19. imi permit sa va spun ca am folosit pe un auto volvo motor 2.4 benzina, 200 cai, o baterie VARTA, din 2003 de cand am masina, pana in 2012, deci 9 ani, dar si cand m-a lasat, a fost pt totdeauna. recomand tuturor cu incredere VARTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  20. varta si bosch sunt acelasi lucru numa diferenta o face pretu dintre cele doua ,dar mai sunt si alte baterii bune,dar cele doua sunt cele mai bune avind tehnologia powerfraym
    ppe care varta a folosit-o acuma 14ani

  21. am avut o baterie facuta in fosta fabrica MASINI UNELTE BUCURESTI,linga FAUR SA are magazin de desfacere acolo,parca caranda se numea era cu TEHNOLOGIE AMERICANA,ma tinut 5 ani dar ultimul an mai puneam redresorul chiar si penultimul,si am avut multa grija sa ii completez mereu cu apa,si in elementii care sczuse densitatea mai mica de 1,26 puneam mai putina apa chiar daca era nivelul cam mic.

  22. ENERGI GOLD,cred ca e isdraeliana se gasesc greu prin magazine,dar la tinut pe tata 7ani dar ingrijita completat la timp electrolitul si incarcata inainte sa vina iarna pina ajungea electrolitul macar la 1,28 densitate la cei mai buni elementi si pe aproape la ceilalti

  23. Bateria care a ținut 6 ani pe mașină a fost de producție rusească. Sunt baterii foarte bune. Vă recomand astfel de baterii.

  24. bosch silver 44AH PE OPEL astra 1.6 ZECE ANI .Fara gluma. Baterie victor pe dacie 1300 din 79 SASE ANI. TOT VICTOR pe papuc 1.6 injectie SAPTE ANI.

  25. am un opel kadett din 86 ,6 diesel, care porneste mai greu la rece mai ales iarna..lucrez in constructii si am nevoie de o masina ,, am luat rombat premier de 75 ah 750 en si sincer sant multumit cum duce bateria…….mai ales la rece ca dau la automat de se infiarmta cablurile de alimentare….. nu vreau sa zic ac varta sau bosch sant rele chiar daca am dat 340 ron pe baterie dar sant multumit si bateria nam dato jos de pe masina .asta e a 2-a iarna……….eu nu tin la masina so spal sau alte chestii cosmetice…..eu zic ca sant bune rombat-urile la pretul care le au…….:)

  26. eu am luat la bmw-ul meu e46 2004 motor diesel o varta de 77ah.
    a mers struna pana acum. nicio problema la -25 de grade

  27. Salut băieți,

    Am citit cu mare interes acest forum deoarece mă aflu într-o mare dilemă și problemă,dar înainte de asta am să vă spun datele problemei.
    Mașină: Skoda fabia 1.2 12 v 2005
    De când a fost cumpărată această mașină are o hibă,ARE UN CONSUMATOR,nimeni nu știe ce ,unde.Nici măcar cei de la Skoda ,oricum cu ei m-am lămurit am cerut ajutorul celor de la Skoda Cehia.

    Pe mașină am o baterie Rombat care e de când mașina 5-6 ani .Nici eu nu mai știu de câte ori am fost tractat.Iarna ,acopeream bateria cu o pătură,râdeau toți de mine.

    Destul cu văicăreala, ce-mi recomandați ,rombat premier sau bosch ori varta.

    Vă mulțumesc ,

    • Pentru masina ta poti sa optezi pentru una din bateriile de aici.
      Eu recomand Varta. Dar sa stii ca si premierul e o baterie buna. drumuri bune!

  28. salut, eu sunt foarte dezamagit de acumulatorul rombat tornada 80 ah pe 27 01 2013 am cumparato de la targ de la vitan (noua) si astazi 22 07 2013 m-a lasat balta cand am vrut sa pornesc sa plec numai avea curent nici de claxon ,am fost la service-ul de garantie pe soseaua de centura com jilava si angajeati de acolo m-au invinuit ca am supra solicitato si ca eu sunt de vina :))) ce tampiti nici macar nu am fortato sa-i dau de mai multe ori la automat japca ppe fata ….varta ramane nr1

  29. Pana acum am mers pe Bosh, dar ultima – Silver Bosch – 75 Ah m-a lasat la putin dupa 2 ani. ( Vectra C, diesel, 150 CP) asa ca vreau sa incerc un Rombat Permier – 75A/ cam 650 A la ponire – 350 lei cu montaj).

    Daca tot au garantie 2 ani si specificatii bune sper sa fie OK caci ultimul Bosch a fost un cosmar de baterie.

  30. Prima data am luat bosch am dat o caruta de bani si mi-a bulit si regulatorul de tensiune asa ca nu recomand la nimeni a 2-a ora am luat caranda dupa patanie am zis sa nu mai investesc bani in baterii si spre surprinderea mea face toti banii.

  31. Dragilor va recomand rombat fara probleme. Sunt la a doua baterie de aceasta marca si sincer prima data am cam strambat din nas dar nu prea aveam bani. Bateriile produse in prezent de rombat nu mai au legatura cu alea dinainte. Sunt comparabile la calitate cu varta sau bosch dar putin mai ieftine.

  32. Salutare domnilor.
    Vand si montez piese auto si acumulatori de cativa ani si va spun sincer ca cele mai putine garantii la baterii auto au fost cele de la Varta si Exide, iar cele mai multe la cele romanesti. Exide este lider mondial si detine mai multe branduri de acumulatori, ex: Fullmen, Powerfit, Sunlyte, Tudor…etc, dar nu prea sunt promovati pe piata din Romania. Eu personal folosesc si recomand Exide fiind foarte multumit de acest brand. Multe din marcile auto, pun pe masinile scoase din productie Varta sau Exide. Sincer, nu intentionez sa promovez o marca anume si nici sa subestimez bateriile romanesti. Fiecare cumpara ce doreste si dupa posibilitati. Scump-ieftin sunt termeni relativi si se raporteaza strict la buzunarul fiecaruia.
    Inainte sa cumparati un acumulator auto, cititi parerile celorlalti pe forumuri sau site-uri de specialitate. Este foarte important ca atunci cand cumparati un acumulator auto sa ganditi pe termen lung, fiind o componenta a masinii care nu se schimba odata la 1-2 ani.
    Cu stima.

  33. Am cumparat baterie acum un an si acum cand porneste cand nu.
    Am fost la garantie si cica e electrolitu tulbure, ca e din cauza masinii mele.
    Nu am avut nici o problema cu masina in timpul asta.
    Au masurat si ei incarcarea si e ok (14,3-14,4).
    DREPT URMARE AM DAT 300 RON SA AM BATERIE 1 AN.

    E vorba de cea (verde) premiere de 75Ah

    Acum trebuie sa imi iau alta, cred ca apelez la caranda

    stima

  34. Am avut pe masina o baterie Varta care m-a lasat dupa aproape 8 ierni. Acum am tot o Varta care dupa nici doi ani a obosit. Ma intreb daca nu cumva e contrafacuta.

    • Se pare ca multa lume se plange de Varta, multi pe alte forumuri spun ca daca iei Varta din Vest este net superioara fata de ce ajunge pe piata din Est, plus ca sunt sanse sa o prinzi cu 1 sau 2 ani de fabricatie (stand prin depozite)

  35. Am un Passat 1,9 TDI, echipat cu VARTA silver dynamic 77 Ah (420 ron oct 2011).
    M-a lasat acumulatorul dupa 2 ani, o luna si 3 zile.
    Stiati ca pierdeti garantia daca nu verificati acumulatorul la un service autorizat la fiecare 6 luni?

  36. Doriti baterie auto care sa nu creeze probleme?
    Atunci cumparati Bosch Silver S4 sau S5. Eu am pe masina Bosch S4 ,,52Ah” care intra in a 10-a iarna!?

  37. Da,pot sa confirm si eu bosh silver o am din 2006 asta e a saptea iarna poatw ma mai tine! masina numai afara vara si iarna nu a vazut garaj de cand o am…vw golf 3 1,8

  38. Am bateria originala de pe masina(Opel corsa C-1,3tdi) si inca mai merge…dar totusi mai face figuri!
    Ce recomandati?

    • IN CALITATE DE VANZATOR DE ACUMULATORI AUTO CEA MAI BUNA ESTE CEA CARE ITI PERMITE BUZUNARUL
      DE ACEEA DE CATE ORI VREI SA TI CUMPERI BATERIE SUNA MA PE MINE O SA AI CEL MAI BUN PRET AL PIETI
      0725197781

  39. IN CALITATE DE VANZATOR DE ACUMULATORI AUTO CEA MAI BUNA ESTE CEA CARE ITI PERMITE BUZUNARUL
    DE ACEEA DE CATE ORI VREI SA TI CUMPERI BATERIE SUNA MA PE MINE O SA AI CEL MAI BUN PRET AL PIETI
    0725197781

    • Te salut Florin , azi ma lasat bateria, ce imi recomanzi pt un vw jetta 2005   1.9 TDI   kw !  mersi

       

  40. LUCIAN PTR FORD DACA ESTE DIESEL
    1,8
    74 AH VARTA 320LEI
    75AH ROMBAT 270 LEI
    PRETURI CU TOT CU TVA
    SAU O VARIANTA DE LA VARTA 220LEI
    PRETURILE SUNT CU AC LA SCHIMB

  41. Salut! Ziceai mai sus de baterii no name-uri gen Victor…uite eu chiar am de 5 ani jumate o baterie Victor de 74 Ah pe un Vento 1.8 benzina din ’93 si pana acum nu pot sa ma plang de ea chiar e loc..De doua ori am descarcato complect din vina mea,odata am lasat portbagajul deschis vreo 24 de ore si a doua oara am ascultat muzica cateva ore buna la volum ridicat. Ori am avut eu noroc de ea si am nimerit una buna sau cei de la Victor chiar fac o treaba buna. 🙂 Toate cele bune!

  42. Dupa 4 ani mai scriu un comentariu 🙂 .
    Si eu am vandut masina cu Victor montata pe ea si mergea impecabil. E drept ca eu o aveam de 3 ani cand am vandut masina, deci era noua. Noua masina a venit tot cu Delkor de 90Ah, acum masina are >6ani si bateria a trecut iarna fara mari emotii, desi se vede ca nu mai e la prima tinerete. Daca ma tine pana iarna viitoare eu ma declar multumit, motorul diesel streseaza bateria iarna.

    Colegii cu Varta le-au schimbat la 3-4ani, aveti grija cu Varta Blue si Black, sunt niste shifturi care nu tin la utilizare preponderent in oras. Si pretul le recomanda ca niste baterii proaste, sunt la acelasi pret sau chiar un pic mai ieftine decat cele romanesti.

    De Banner am auzit si eu numai de bine.

  43. Iarasi eu…:-) La tata-miu pe Sharan 1.9 TDI din 2001 i-a murit bateria…un Rombat Cyclon de 55 Ah…nu stiu ce vechime avea pt ca asa a cumparat masina din paiata de masini din Arad acum 2 ani.Voi ce sfaturi imi dati…de cati amperi sa fie urmatoare baterie tinand cont de mororizare si de la ce producator (firma)…ideea e sa aibe un raport bun pret/calitate ? Eu m-am gandit la un Rombat Premiun de 65 Ah. Astept pareri…opinii…sfaturi. Multumesc!

  44. Si eu am cumparat o baterie varta pe un Audi q7 si la trei zile nu mai porneste masina .Am fost la reprezentanta varta sa rezolvam situatia si am fost injurat si refuzat total.Am fost la reprezentanta audi Baia Mare am facut testele de baterie unde a iesit ca bateria este doar 80% buna.M-am dus inapoi la reprezentanta varta unde au spus ca cei de la audi sunt niste smecheri care m-au vazut fraier si m-au fraierit ca sa cumpar baterie de la ei.Dar foarte interesant ca cu bateria de la audi porneste masina si dupa o saptamana.Bateria varta a fost cumparata de la sc Virgil Auto srl Sighetu Marmatiei .Atentie oameni buni de unde va cumparati bateria. Daca ma poate ajuta cineva astept cu nerabdare un raspuns.

  45. Nu exista reteta/recomandare ideala….fiecare din cei trei producatori fabrica mai multe calitati. Intr-adevar bateriile bosch si varta sunt facute de acelasi producator Johnson Controll. Intr-adevar Rombat fabrica in Romania este mai proaspat, nu are asa un traseu lung de la fabrica pana la cumparator. De multe ori este mai calitativ ca un silver produs de Varta sau de Bosch, pretul este mult mai mic, o recomand cu incredere.

  46. apropo de no name-uri am baterie victor de 8 ani (fara nicio gluma) si acum vreau sa o schimb.cd vad oameni care au schimbat varta dupa 2-3 ani ce sa mai cred???!!!ce acumulator sa iau?

  47. Pentru un matiz, Bosch S3 a picat dupa o luna de folosire – luat din service bosch. L-au schimbat dar schimbul a durat aproape o luna – timp in care nu puteam folosi masina. Dupa aia l-am vandut la 3/4 din pret. Prostia mea ca am fost lenes si nu am insistat sa cer baterie de schimb + dupa 15 zile protectia consumatorului …
    Deci am luat un Rombat care merge de 3 ani – si inca merge.
    Problema cu Rombat -ul e ca face ACID pe borne. (pulbere alba = CuSO4). Degeaba curat ca in 1-2 luni se reface. Acusi voi schimba bornele ca toate sunt roase, si tavita si tijele care sustin bateria.
    Ce recomandati sa fac ??? Data viitoare as incerca Varta – desi nu exista service in timisoara (doar service bosch – dar de ei m-am lamurit)

  48. Ce e ciudat ? Ca a picat ? Zicea mecanicul ca is ghinionist, mai pica si mercedes-ul.
    Dar are garantie si bosch se respecta – intradevar au schimbat-o dar prea tarziu pentru mine. Macar daca imi dadeau una temporara – dar nu a vrut bosch timisoara.
    Apoi cea noua de cand l-am vandut nu am primit reclamatii – desi i-am zis la client ca daca e ceva sa ma sune, doara are garantie la Bosch.

    Ce e ciudat e ca am oxid de cupru pe bornele Rombat-ului. Asa ceva am avut doar acu 25 ani pe dacia 1300. Nu am crezut ca mai vad oxid …

  49. Bateria originala a masinii, Rombat m-a tinut 7 ani. M-a lasat in plina vara . Era una din aceea fara intretinere si cu “ochi magic”. Nu am gasit Rombat ca aia…adevarul este ca nici nu am cautat….din primul magazin in care am intrat am luat Varta Silver despre care nu-mi pot da cu parerea ca are abia jumatate de an. Insa daca as fi gasit, luam Rombat ca aceea.

  50. Doresc un sfat pt.cumpararea unei baterii la un Mondeo benzina 1800ccdin 1997-respectiv cati amperi sa aiba si curent la pornire ?Multumesc de sfat !

  51. 60Ah – 65Ah ar fi bun ! Si neaparat fara intretinere – adica sa fie incapsulata – nu cred ca mai e cazul sa ne jucam cu masuratul aciditatii si complectatul de apa distilata ca si in 1989 !
    Ti-as recomanda sa te uiti in primul rand in orasul tau ce reprezentante sunt.
    In ordinea asta: Varta, Bosch sau Rombat (rombat doar premier as lua ca ala e tehnologia moderna fara intretinere).
    De ex. la Bosch – daca e ceva trebuie sa merg la Temeco – deci am luat bateria direct de la ei, sa evit discutii de genul : “Daca ati luat-o de la Metro/Selgros/Auchan si nu va dam garantie ca a stat >1 an pe raft.”
    Varta nu e reprezentanta doar in bucuresti. Rombat are service-uri aproape peste tot.

  52. Eu pentru motor 1.8 benzina de 120 cai pe un Renault am cumparat acum 2 saptamani un Varta Silver 61 Ah , am fost la munte si la -20 grade a pornit instant. Foarte multumit !

    Din ce mi-au zis baietii care vindeau, Bosch a fost cumparat de Varta si e cam aceeasi baterie doar ca e cu 20% mai scumpa, si cea mai buna cu garantie mai mare (40 luni fata de 24 ca la Varta) ar fi Moll facute in Germania, dar mi-a sarit de bugetul meu

      • Eu am un Rombat Premiun de 2 ani si un pic. Tocmai ce m-a lasat 🙁 . Am luat-o dupa ce am tot citit pe net ca sunt bune, ca bla bla…..ce’i drept am avut si sunwoofer o perioada fara condensator dar nu pot sa zic ca am rupt batria in 2 cu el.. Ascultam ocazional ca altfel acum imi cautam si timpane de schimb. Mi-a pornit la -15 grade si dupa 1 luna nu mai vrea la +5. M-am tot documentat si am vazut ca nu doar la Rombat sunt probleme…sunt multi care se plang de Varta si alte brand-uri consacrate. Rombat este mai ieftina dar acum vine intrabarea:
      • Merita sa iei un Varta sau Bosh “top of the line” sa dai 400-500 ron si sa speri ca te tine 5-6 ani? sau un Rombat premium cu 220 care daca ai noroc te tine 4 – 5 ani, daca nu il schimbi la 2 ani cu alta baterie noua. Ajungi la acelai cost doar ca pe rombat, 2 produse noi ai garantie 4 ani, pe restul ai 2 ani.

      Pt Adrian: se stie ca BMW sunt masini bune dar, 15 ani o baterie este cam greu de crezut. Nu este imposibil dar totusi…bateria este consumabil…. BMW-urile sunt masini scumpe cand ies pe poarta fabricii de aceea isi permit sa buna si cele mai bune consumabile(baterii) dar ma indoiesc ca tu ai acel BMW de 15 ani. Este posibil ca neamtul de unde a fost luata sa fi schimbat bateria la reprezentanta (cum isi rezolva nemtii problemele cu masinile de fel) si sa fi pus una originala BMW. Daca a facut asta la 7-8 ani de cand a luat-o, bateria ta are in realitate 7-8 ani, nu 15.

  53. din pacate baterille auto Caranda dar mai ales rombat sunt mai bune si ca unele varta 🙂 am avut o caranda de 55Ah pe un golf motor 1.6 avea in jur de 5 ani bateria si tot nu a murit. invartea ca in prima zi si chiar am vanduto si in ziua de azi il intreb pe om si inca ii merge bateria !!! nu mai vorbiti prostii am avut varta nou noua din carrefour o tinut un an !

  54. Salut ,pe un Fiat Albea, benzinar de 1.4 ,am (inca) o baterie de 6 ani Inci Aku..:-)..turceasca originala cu maisna..M-a tinut destul de onorabil, acum 2 ierni masina a stat cam mult si m-a lasat a fost completata si incarcata, m-a mai tinut inca 2 ani si e cam gata.
    Valorile ei sunt: 50mAh, 430A SAE -probabil curent pornire, si 230A EI,
    N-am consumatori in plus ,decat ocazional vre’un telefon ori tableta pt. GPS, n-am schimbat nici macar un bec in 5 ani.Cam ce mi-ati recomanda?

  55. golf 5 2004 1.9 TDI , bateria originala VARTA (2004-azi) 72 ah , 640 a. Abia astazi a murit , dupa o iarna luuuungaa. A pornit si la – 20 grade C, insa dupa 5 zile de stat nepornita, nu a mai vrut .Sigur ca am cumparat tot o baterie VARTA, insa cu ameraj mai mare la pornire. Cei care va plangeti de un anume brand, ca v-a lasat intr-o luna, in 2 , in 12.. de garantie ati auzit??? Orice baterie noua se poate schimba pe garantie.Eu am patit cu un Matiz. baterie noua care a murit in 3 luni(tot VARTA) . Am schimbat-o pe garantie si masina inca pornese cu aceasta baterie (de 3 ani).

  56. Va dau un sfat la care bagatil In sama de nu, va baga el In sama: orice baterie cumparati, cumparatile de la reprezentante, aveti garantie, plus  siguranta de maine. O sara buna.

  57. Salutare.am un seat leon 2.0 diesel cumparat in 2008 de nou.echipat de fabrica cu baterie exide by tudor 72 AH 680a.saptamana trecuta 15/07/2015 ma lasat deodata. Deci eu zic ca in 8 ani si 175000 km si-a facut treaba destul de bine.
    vecinul meu are octavia echipata de fabrica tot cu exide masina e din 2006 si are aproximativ aceeasi km si bateria nu da semne de oboseala.diferenta dintre mine si el e ca eu fac drumuri scurte multe, plimbari prin oras si porniri dese iar el face zilnic 100 km numai drum lung.
    concluzia ca si exide fac baterii bune.acum sunt in cautarea tot unei baterii exide de 74AH si 750A

  58. Salut. Eu am cumparat mai mult de 3 ani  acumulatori auto Varta-Black Dynamic

    , si  nu am absolut nici a problema, sunt multumit si recomand pentru toata lumea. La preti foarte bun am cumparat si eu, iar prietenul meu a cumparat acuma cativa saptamani, cu un pret enorm de bun. Noi de aici am cumparat. http://profitshare.ro/l/1099131

  59. Marius – sau cine e administratorul: stergeti commentariile cu profitshare ! Unii nesimtiti vor sa faca bani din orice, sa le fie rusine !

  60. Baieti eu am avut o Varta Black de 72 Ah si m.a tinut 2 ani si vre.o 3 luni … deci parerea mea e ca varta nu mai e cea fost ori am nimerit.o eu prost… sa.mi recomandati si mie o baterie de hazna 😀 ms

  61. mai sunt 2 variante: sau iei rombat cel mai ieftin – dar fara intretinere, sau te duci la dezmembrari si cumperi una originala GM sau Vw sau Ford … cu 100 ron de la o masina relative noua dar busita. Poate ai surpriza sa te tina inca 6-8 ani bacteria aia cu 100 ron din schrott 😀

  62. Cea mai proasta baterie este Varta 110 A. In 25 de luni ma pregatesc de a treia baterie cu masina Audi Q7 verificata de consumatori paraziti la 3 locatii diferite.Rusine VARTA!

  63. Am masurat …

    La un “find” pe aceasta pagina am constatat urmatoarele:

    Varta a fost pomenita de 92 de ori;

    Bosch a fost pomenita de 55 de ori;

    Rombat a fost pomenita de 51 de ori;

    Caranda a fost pomenita de 8 ori;

    Alte marci … nesemnificativ.

     

    Sa aveti drumuri bune !

  64. Pe un Ford Fusion 1.4 TDCI astazi (30.12.2015)  am schimbat acumulatorul original Ford de 60Ah . A mers din mai 2008, si astazi a  pornit diesel-ul, e drept, cu un pic de emotii. Cred ca ar fi mers si mai departe, poate chiar toata iarna, cu un pic de ajutor, numit incarcator pus peste noapte. Specialistii asa au zis ca nu ar fi fost exclus sa mearga chiar 10 ani, asa, cu incarcare la nevoie. Singurul motiv pentru care l-am schimbat cu un Banner de 72Ah a fost ca fiul meu sa nu ramana blocat undeva in munti de revelion, mai ales ca vin si zile geroase.

  65. Cine ti a recomandat Caranda a stiut de ce o face.Daca o sa intri pe site-ul lor o sa ai o mare surpriza…bateriile CARANDA sunt aceleasi ca si VARTA si BOSCH…

  66. a murit bateria originala Gm – 55Ah dupa 9 ani. Am cumparat un bosch s5 63Ah – pentru ca nu am gasit una similara!

    • Am  pe un renault magane 1.6 benzina o baterie bosch 56 Ah(varianta black , cea mai ieftina de 3 stele) care m-a tinut aproape 5 ani cu drumuri scurte prin oras si abia acum a dat semne de oboseala. Viitoarea baterie o sa fie tot bosch de 60 Ah(varianta blue , de 4 stele).

  67. mai baietzi….voi chiar va auziti ?…nu faceti altceva decit sa va afisati zgircenia pe net…. bateriile costa 250-500 ron…si daca treci 5 ierni cu ele…e bine bine…e foarte bine!…in rest…bla bla bla…din cite stiu io in occident…sau macar in america astia au 3 ani garantie…la noi am vazut doar premier 75/750 parca…altceva nu prea…si apoi ziceti de rombat…da’ caranda ce are…ca-i rombatu privat ca sa zik asa…la specificatiile astea si 300+ ron ce mai vreti ???….are superba 100/920 !!!…la vvo 400 ron….cit tudoru ala de 77…daca nu…luati tudor si s-a incheiat discutia…sau zap 120/950 de la sorgeto sau asa ceva… !….pina n 500 ron…mai mult de atit ce vreti ???…de la varta black 70 pin la zapu asta…astea sunt…si punct.

  68. Delkor de 55Ah pe Chevrolet benzina din 2007 (bateria originala, peste 9 ani vechime) inca tine la mers 90% prin oras, dar nu mai are viata lunga, iarna asta o inlocuiesc. O sa caut tot Delkor, am citit doar opinii pozitive despre ele.

  69. Recomand Varta.bateria de pe passat originala a tinut 11 ani.am avut baterie cumparata cu mult inainte dar bateria asta nu ceda deloc,am schimbat-o intr-un final pentru ca nu mai invirtea motorul f.bine dar cred ca mai functiona mult si bine.Inlocuita cu un acumulator Agm Varta,Oem Jaguar 80ah 800cca.La Dacie am avut multe baterii gen Acumulatorul,Rombat,Chlorhide foarte proaste,nu mai cumpar niciodata baterii romanesti.Daca mai am nevoie sa cumpar baterie,cumpar numai baterii Agm sau Efb indiferent de pret sau fabricant -MOLL,EXIDE,BANNER,VARTA,INTACT,LUCAS.Duracell,Yuassa.Din momentul achizitionarii bateriilor Agm sau efb,nu mai sunt probleme indiferent de temperatura,regim taxi sau alte cauze cu conditia ca alternatorul sa incarce perfect.majoritatea masinilor moderne au martor la bord pentru defectiunii la alternator deci masina trebuie sa porneasca indiferent de anotimp cu baterii premium sau clasice.calitatea materialelor si greutatea lor fac diferenta.nu cumparati niciodata baterii super ieftine,

  70. Indiferent ce baterie de mașină cumperi trebuie să ai grijă să ceri în momentul vânzării toate datele despre baterie, respectiv data fabricației și secificațiile tehnice din momentul vînzării trebuie să corespundă cu ce scrie pe etichetă.  Bteriile nu sunt simple piese de schimb, ele necesită atenție mare înainte de cumpărare. ANTENȚIE mai ales dacă bateria este ieftină, sunt șanse mari să fie descărcată.

    80% din producția de baterii din Europa este controlată de 2 corporații,  Exide Technologies și Johnson Controls, aceștia având un procent atât de mare nu au nici un interes să vândă pe piață cele mai durabile baterii, este și logic de ce nu o fac, și-ar înjumătății singuri producția.

    Dacă vrei totuși să cumperi o baterie de calitate superioară majorității mergi în reprezentanțele auto și comanzi bateria originală, ori să cauți bateriile Moll Germania sau Banner Austria acestea din urmă sunt două fabrici de baterii printre cele mai vechi din Europa și nu au nici o legătură cu corporațiile mari.

    Bateriile Banner și Moll se compară în calitate doar cu bateriile de primă echipare.

     

    • ” Mai nou Rombat a scos pe piata bateriile Premier, care sunt o calitate apropiata de cele Varta sau Bosch, adica bateria complet etansa, fara intretinere etc ”

       

      Toate bateriile Rombat Premier se pot deschide, deci nu sunt total etansa, nu informa lumea gresit, mai ales ca ai spus ca lucrezi in domeniu, ar trebui sa stii…

  71. Varta sau varta, bateriile Varta de primă echipare sunt mai GRELE cu 10-20% față de bateriil Varta obișnuite Black, Blue sau Silver (varta și bosch sunt exact aceeași baterie)Toate bateriile de primă echipare OE de la Varta, Bosch, Exide, Banner Austria sau Moll Germania de 70-77 ah NU AU MAI PUȚIN de 19-21 kg și au o durată de viață între 5 și 10 ani, nu se întrerup și nu intră în scurt.Bateriile de echipare secundară obișnuite ce le găsești pe piață de la Varta, Bosch Exide de 70-77 ah nu au mai mult de 16-18 kg, o diferență de 2-4 kg între ce cumpără românul și ce cumpără fabricile de mașini.Toate bateriile de primă echipare sunt GRELE. Singurele baterii Grele de pe piață sunt BANNER Austria și MOLL Germania dar nu le prea găsești (Moll de 70 ah are 21 KG, Varta sau Bosch de 77 au 17-18 kg, dar Varta OE are tot 20-21 de kg precum Banner și MOLL)Simplu românul cumpără baterii UȘOARE iar germanul cumpără baterii GRELE!!

  72. Habar nu aveti ori sunteti o adunatura de boti care aveti setat VARTA SI BOSCH.

    CELE MAI BUNE BATERII MARCA PREMIUM SUNT TUDOR SI EXIDE.

  73. “Oricum,cred ca nu e nimeni cu rombat de 10 ani pe forum sa laude Rombat-ul”

    Logan 1.4 din 2004 cu Rombat din fabrica. am schimbat bateria in 2015 (asta dupa o iarna in care masina a stat nepornita asteptand sa fie reparata dupa ce m-a busit unul).

    apoi, am luat o Varta care a tinut 1an si apoi un Rombat Premier care a tinut 10luni. acum o caut pe a 4a.

    deci cu Rombat – o prima experienta de exceptie(11 ani!) si o a 2a de…10luni.

  74. Baterii Banner originale din Austria sau Moll originale din Germania interesați-vă și voi ce se cumpără prin Germania, cine câștigă testele germane ADAC.

  75. varta B19 12V 45 Ah 400A black dynamite durata functionare: 15-11-2013 pana in 25-01-2018 pe fiesta 2002 1.6 benzina.Multumit. Am luat un bosch s4 12V 52Ah 470A, revin cu coment cand o sa trebuiasca schimbata

  76. Bogdan, ai dreptate. Am avut o Varta Sylver Dynamic de 100 Ah pe BMW 525d, E60,
    Bateria a tinut doar 3 ani si a murit brusc fara niciun semn de slabiciune, Am ramas fara curent. Noroc ca masina era in garaj, am ajuns seara fara nicio problema iar dimineata bateria era moarta. Pusa pe redresor bateria nu se incarca. Avea tensiunea de 8V si nu crestea. Sigur era intrerupta. Probabil din cazua socurilor minunatelor noastre drumuri dar si din faptul ca structura ei nu rezista prea bine la socuri. Am pus un Bosch S5 de 100AH cu toate ca lumea vorbeste ca Bosch=Varta, Cu Bosch in trecut am avut experiente bune.
    Pe o alta masina, BMW, 525i, E39 benzinar, am avut un BOSCH S4 de 80AH. Bateria a tinut 8 ani dar a fost fabricata in 2008, poate atunci erau alte politici de calitate.
    Evitati gama Black de la Varta si S3 de la Bosch. Sau luati-le doar pt masini vechi fara prea multa electronica. Pentru masini moderne cu multa electronica trebuie baterii din gama Sylver Dynamic de la Varta si S5 de la Bosch.
    Altfel faceti un sport din schimbarea bateriei.

  77. …daca tu consideri ca e normal sa cada si sa arunci o baterie auto dupa 5 ani, te contrazic…anul trecut am schimbat bateria originala de la un BMW 320d din 2004, deci a dus 11 ani…te las pe tine sa comentezi…

  78. E amuzant sa constat cat de convinsi sunt unii ca bateria tb sa fie musai x.. ba nu, YY spune altul…
    In fapt toti sunt victime ale “marketing-ului”

    Nu va surprinde ca, la careacteristici electrice identice, acumulatorii Varta si Bosch arata.. identic?

    95% dintre acei acumulatori sunt de fapt fabricati de Jonshon & Jonshon si primesc o saptamana eticheta Bosch, o saptamana eticheta Varta.

    Am vizitat fabrica acum cativa ani(ca angajat al uneia dintre cele 2 firme mai sus numite)… si cel care era ghind intraba: “suntetei de la ..?” “De unde stiti?’ “Pt ca de fiecare data cand punem etichete Bosch vine in vizita cineva de la Varta, iar atunci cand punem etichete Varta vine cineva de la Bosch” :-))

  79. Salutare, as dori sfaturi/pareri despre ale 2 modele de care nu s-au mentionat aici:

    • DURACELL ADVANCED 77 Ah 680A (PRET 450 –> 500 LEI) 2ANI GARANTIE
    • CARANDA SUPREMA 75 Ah 720A (PRET 350 –> 400 LEI) 3ANI GARANTIE
  80. Varta = Bosch = Varta = Bosch.
    ~
    Am avut cea mai mica baterie – Varta, cea cu borne subtiri, folosita 6 ani pe un Tico, masina folosita in Bucuresti pe distante scurte sau medii.
    Deci a tinut 6 ani.
    O incarcam preventiv pe redresor de 2-3 ori/iarna (in decembrie in ianuarie si in febr), posibil asta sa fi fost cauza longevitatii.
    Acum folosesc acelasi model de baterie pe o Honda Jazz 2012.
    Are deja 4,5 ani, cu acelasi stil de condus si aceleasi distante. Am renuntat la incarcarea preventiva pe redresor .
    ~
    De regula (ianuarie 2024) se gaseste Bosch usor mai ieftina decat echivalentul ei in Varta.
    Deci recomand Bosch(Varta) si neaparat pusa pe un redresor automat dupa achizitia initiala, inainte de a fi pusa pe masina.

  81. Am luat Rombat. Am gandit ca e romaneasca si va fi un produs nu prea bun. M-a tinut 5 ani. Concluzia o trageti voi.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *