Ce învățăm din campania Urăște.ro pentru promovarea Neuro Optimizer

Secom Romania

La începutul lunii octombrie Secom România demara o campanie de promovare a unui supliment, Neuro Optimizer, care ar trebui sa limiteze efectele bolilor neurodegenerative: Alzheimer, Parkinson, scleroza, senilitate. Autismul este și el menționat ca fiind printre bolile unde acest supliment ajută. Sunt câteva spoturi plus un site dedicat, uraste.ro, realizate, din ce am înțeles eu, de Propaganda.

Campania e șocantă, nu există nici o justificare pentru transmiterea unor mesaje de acest gen, mai ales când încerci să vinzi un medicament care ar trebui să ajute oamenii bolnavi. Știu că șocantul vinde, trebuie să mergi la extrem pentru a atrage atenția, dar cred că aici s-a trecut o linie. Nu cred că o persoană care ar avea nevoie de acest medicament va fi influențată de reclamele astea, de fapt din contră, cred că vor alunga clienții potențiali.

Reclama 2 și reclama 3

Reacțiile online nu au întârziat să apară: cel mai documentat articol e pe TOTB, dar au apărut reacții și la Simona TacheCabralDoru Panaitescu, Alex Ciuca, Auraș, Marian, Pandoras, Anda, sigur mai sunt și vor mai apare articole. Nu mai zic de comentariile negative de pe Facebook, inclusiv de pe pagina producătorului, plus mesajele de pe Twitter, pe care le puteți vedea mai jos în timp real:

twitter.com/search?q=uraste.ro

Câteva din mesajele postate de persoanele deranjate de campanie pe pagina de Facebook Secom România (sunt multe):

Singura reacție oficială a celor de la Secom România? Cea din comentariile mai jos:

Ei nu cred că au greșit cu nimic, au vrut să șocheze pentru a vinde cât mai mult. Cred că au șocat prea mult.

Ce putem învăța din campania asta, care cu siguranță va intra în manuale la capitolul AȘA NU:

1. Trebuie să ai mereu un plan de acțiune în cazul unei crize de PR. Cei de la Secom cu siguranță nu au, iar dacă nu și-au dat seama că sunt depășiți de situație o vor face în curând.
2. Trebuie să depui toate eforturile pentru a minimiza efectele negative. În cazul de față retragerea reclamelor, comunicat de presă, suspendarea site-ului de campanie și scuze sincere la adresa publicului, pentru început. Când primești o critică la adresa unei reclame e ok, dar când sute de oameni îți spun că ceea ce faci e greșit ar trebui să ți se aprindă niște beculețe.
3. Trebuie să renunți la limbajul de lemn. Răspunsurile oferite de Secom pentru a justifica campania sunt cele standard, din manual. Nu poți răspunde sec atunci când demarezi o campanie ce face apel la sentimente.
4. Reputația unei companii e mai importantă decât o campanie de promovare. În cazul de față, dacă cei de la Secom vor insista cu campania, s-ar putea să se trezească cu toate produsele boicotate. S-au mai văzut cazuri, la firme mai mari. Oricum ar fi, vânzările sigur nu vor crește.
4. Publicitatea negativă nu e tot publicitate. Se spune că nu contează dacă publicul țintă are sentimente pozitive sau negative de brandul tău, ci e important ca el să știe de tine. În cazul de față, oare cu ce vor asocia oamenii produsele Secom România, cu produse care îi ajută pe cei cu probleme sau cu niște reclame ce au mers la extrem, jignind opinia publică și sentimentele familiilor ce au membrii suferind de aceste boli?

Voi ce părere aveți despre campania urăște.ro?

Update 10 octombrie – am primit un răspuns oficial legat de campanie pe email de la Secom Romania:

Ideea campaniei a venit in urma discutiilor cu mai multe familii care se confrunta cu astfel de situatii dureroase, daca nu chiar disperate. De aici am aflat cat de greu este sa traiesti zi de zi alaturi de un om care sufera de o boala neurodegenerativa. De aici am aflat ca boala ii poate transforma pe cei dragi. Si tot de aici am aflat despre situatiile limita cu care aceste boli te pun fata in fata, situatii greu de imaginat pentru oamenii care nu trec prin asa ceva. Situatii cand tu, ca om, te razvratesti, cand tu, ca om, te intrebi coplesit de ce ti se intampla tocmai tie, cand stii ca boala aceasta nu va trece nici peste o luna si nici peste un an.

Tocmai pentru a exprima cat mai fidel aceste trairi, am ales mesajul campaniei pe masura dramatismului situatiilor traite de acestia.

Nu am avut nicio clipa intentia de a sublinia ideea de a uri persoanele dragi bolnave, ci de a lua atitudine impotriva bolii. Ne pare rau ca mesajul nostru a fost perceput ca un indemn la ura.

Si daca aceasta prima parte a campaniei noastre a starnit aceste reactii, speram ca a doua parte sa exprime mai bine cele spuse mai sus.

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

8 Comentarii

  1. Marius ce naiba te mai chinui. Explicatia este una pentru toate imbecilitatile duse la extrem… a fost creata pentru buzz campania, ce nu ai inteles?

    (0)
  2. Cum ai zis si tu. Au buzz, dar nu vroiau genul asta de buzz. Continui eu. Tot buzz este si prin criticarea si pomenirea lui prin tot online-ul asa se fac cunoscuti. Daca nu ii baga nimeni in seama se mai auzea de ei?

    (0)
  3. Eu stiam ca google interzice astfel de site-uri , cum e posibil ca un astfel de site sa mai fi in picioare nu o inteleg nici o data…
    Sa nu mai zic de cei se ocupa de hosting-ul site-ului si tot asa, inogranta totala nu alta…

    (0)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *