Ce vârstă și ce aptitudini ar trebui să aibă un social media manager

In ultima perioadă se discută destul de mult pe blogurile ce tratează subiectul social media despre vârsta ideală a unei persoane angajate să se ocupe de comunicarea online pentru o companie, sau un social media manager, cum i se zice mai pretențios. Una din tabere e de acord cu articolul ăsta – Why Every Social Media Manager Should Be Under 25, care susține că social media manageri ar trebui să fie cât mai tineri, sub 25 de ani, tocmai pentru că tinerii au crescut cu social media, au folosit rețelele sociale întâi în mod personal și după aceea au învățat să le folosească și profesional, pentru comunicarea corporate. Cum ar veni, social media e pentru ei un mediu cu care au crescut, deci știu să se descurce ușor online.

Cealaltă tabără susține contrariul, un social media manager ar trebui să fie mai matur, peste 25 de ani, pentru că tinerii nu știu să comunice eficient mesajul unui brand, sunt prea imprevizibili, disciplinați, greu de controlat.

Adevărul? Adevărul este că e o prostie să discuți despre vârsta ideală când vine vorba de angajarea unei persoane pentru gestionarea conturilor online ale unui brand. Dacă ar fi după angajatori persoana respectivă ar trebui să fie suficient de matură pentru a înțelege regulile de comunicare din interiorul companiei, dar și destul de tânără încât să navigheze ușor prin hățișul rețelelor sociale, încât să comunice pe înțelesul utilizatorilor de internet, fără acel limbaj de lemn de care fugim cu toții. Ori de regulă asta e cam greu de obținut.

Totuși, cunosc persoane care la 20 și ceva de ani sunt mature, au lucrat cu branduri mari și înțeleg faptul că trebuie să respecte niște reguli, cum la fel de bine cunosc persoane peste 30 de ani care fac gafe după gafe în comunicarea online.

Cred că atunci când vine vorba de angajarea unui social media manager ar trebui să se plece de la aptitudinile pe care el le are, nu de la vârstă. Nu e vorba doar de salariul pentru un angajat entry level, ci de ce știe el să facă, ce a mai făcut până acum.

Ce ar trebui să știe un social media manager?

  • Să poată lucra pe mai multe proiecte, pentru că e posibil să deruleze simultan o campanie pe Facebook, una cu bloggeri, plus comunicarea online pentru un eveniment, de exemplu.
  • Să poată crea conținut pentru brand, să vină cu idei noi, fie că e vorba de blog, Facebook, Twitter, Youtube sau LinkedIn. Da, găsim informații destule pe internet, dar nu e suficient pentru a menține interesul publicului, plus că mesajele trebuie particularizate în funcție de rețea.
  • Să fie organizat, să rețină detalii. De exemplu, e o diferență între trimiterea unui mesaj standard către toți bloggerii care scriu pe o nișă și trimiterea unui email personalizat cu câteva particularități ale blogului fiecăruia.
  • Să cunoască particularitățile rețelelor sociale pentru a le utiliza eficient în comunicarea cu fanii și clienții pe internet.
  • Să poată derula campanii în cele mai folosite rețele sociale, să știe cum să optimizeze reclamele și costurile pentru fiecare rețea.
  • Să poată redacta și adapta un text pentru comunicarea online, plecând de la un comunicat de presă sau un text informativ. Un minim de cunoștințe despre optimizarea SEO nu strică.
  • Să cunoască regulile comunicării online, de exemplu regulile pentru trimiterea de emailuri sau modul în care se comunică cu un client nemulțumit pentru a preveni o criză de PR online.
  • Să cunoască limba engleză.
  • Să poată interpreta datele de trafic, să monitorizeze constant conturile online și traficul acestora.

Bogdana avea mai demult un articol interesant legat de activitatea unui social media manager.

Bonus: What Makes an Exceptional Social Media Manager?, 50 skills a social media manager could need

Voi ce aptitudini credeți că ar trebui să mai aibă un social media manager?

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

5 Comentarii

  1. Cred ca totusi niste intervale se pot pune: minim 20 si maxim 45, de exemplu. Cifrele astea le-am scos pe nepusa masa, dar totusi cred ca ar trebui sa se tina cont intr-o anumita masura si de varsta. Nu stiu cum s-ar descurca o persoana de peste 50 de ani intr-o astfel de pozitie, asta fara a face discriminare, e pur si simplu chestiune de generatii si adaptare la prezent.

    (0)
    1. Iulian, la noi nu cred că s-ar descurca, dar la americani de exemplu sunt destui consultanți de marketing la 40-50 de ani, cu bloguri cunoscute despre comunicare online și social media. Depinde și de persoană. Eu cunosc personal patroni pe la 50 de ani care scriu pe blog, actualizează pagina de Fb etc.

      (0)
  2. Ca și Marius, cred că ar trebui să se țină cont de de aptitudini și de experiență, nu de vârstă. Cu siguranță este un factor important, vârsta, dar nu cred că ar trebui să fie decident.
    Aș vrea să mai adaug că în această zonă de online, de comunicare online, de social media este foarte important să îți placă ceea ce faci. Multe dintre cunoștințele pe care un social media manager „ar trebui” să le dețină, provin din plăcerea pe care o ai pentru domeniul respectiv. Dacă sunt domenii în care putem spune că ne putem face treaba mecanic de la 9 la 17, ei în social media nu cred că este așa. Aici trebuie să venim cu pasiune, curiozitate și dorința de a ne face treaba foarte bine. 🙂

    (0)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: