Cele 10 porunci ale marketerului

10 porunci marketer

  1. Clientul e stăpânul nostru, să nu ai alți stăpâni în afară de client.
  2. Să îți cunoști clienții ca pe tine însuți. Ce vârstă au, ce venituri, ce le place, ce nu le place, cum își petrec timpul…
  3. Să nu îți plictisești clienții cu mesaje de marketing rupte de realitate.
  4. Adu-ți aminte să măsori și să optimizezi mereu acțiunile de marketing realizate.
  5. Să nu îți minți clienții în reclame. Clientul trebuie respectat, adesea poate fi mai inteligent decât tine.
  6. Ascultă ce au de spus clienții despre produsele tale și despre campaniile realizate, ca să-ți fie bine și să fii promovat în firmă.
  7. Să nu folosești aceeași strategie de campanie în toate mediile publicitare. Adaptează mesajul după mediu, ce merge pe print nu merge online, ce merge la TV nu merge și outdoor.
  8. Să nu reduci cheltuielile cu marketingul în perioade de criză, când brandul are cea mai mare nevoie de promovare. Eventual găsește alte medii mai puțin costisitoare pentru a te promova.
  9. Să nu crezi că marketingul e o activitate sezonieră. Clienții cumpără și discută mereu despre produsele tale, nu doar când văd reclama la televizor sau aud spotul tău la radio.
  10. Să nu copiezi ideile de marketing ale concurenței. Vino cu idei originale. Dacă nu poți, vino cu o idee imbunătățită.
Completări, alte porunci?

3 Comentarii

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: