Am cheltuit 100 de euro pentru a crește numărul de fani pe Facebook. Așa și?

Nu e prima dată când aud chestia asta de la un client. Uite Marius, avem 100 de euro buget pentru promovare pe Facebook, trebuie să creștem numărul de fani de pe pagina noastră, am auzit că e bine să ai mulți fani pe Facebook. E bine, nu?

Am mai trecut prin asta. Am arătat că nu contează numărul de fani, ci cât de interesați sunt ei de brandul vostru. Degeaba am făcut o campanie pentru a crește numărul de fani, am adus cu 100 de euro vreo 4000 de fani pe Facebook (cam pe acolo e media), dacă fanii respectivi nu sunt cu adevărat interesați de brandul nostru.

Plus că reach-ul unui mesaj pe pagina de Facebook oricum este în medie de 10%, deci din cei 4000 de fani maxim 400 vor vedea mesajele postate pe pagina noastră, pentru a ajunge la restul fanilor va trebui să facem campanii cu mesaje sponsorizate. Și ajungem să ne învârtim în cerc, plătim pentru a câștiga noi fani, plătim pentru ca mesajele postate pe pagina de Facebook să fie văzute de toți fani pe care i-am atras, plătim pentru a ne crește reach-ul, plătim și iar plătim. Avantaj Facebook.

Ce e de făcut? Dacă vreți să vă promovați pe Facebook, concentrați-vă atenția asupra conversiei utilizatorilor de Facebook în clienți potențiali. Faceți campanii, dar le faceți în funcție de interesele utilizatorilor de Facebook, pentru a le afișa produse sau servicii relevante lor. Nu faceți campanii pentru a crește numărul de fani, ci pentru a atrage vizitatori pe site, unde pot vedea oferta voastră, pot cere o estimare de preț, pot cumpăra, se pot abona la newsletter, pot completa un formular și așa mai departe.

Un fan pe pagina de Facebook în plus NU este echivalentul unui client potențial. Oricum, pentru orice campanie derulată pe Facebook poți asocia reclamelor din newsfeed sau din coloana din dreapta pagina de Facebook a brandului, deci cei care văd reclamele pot ajunge și pe pagina de Facebook, dacă doresc.

Vreți să faceți campanii de promovare pe Facebook? Bun, atunci concentrați-vă atenția asupra conversiei utilizatorilor de Facebook în clienți potențiali ai brandului vostru (atragere pe site, aplicație unde completează datele lor de contact, formular de abonare) și nu vă mai bucurați că ați făcut succes, plătind sute de lei pentru niște fani care nu vă văd mesajele pe Facebook și adesea nu sunt cu adevărat interesați de ceea ce postați, ci doar au dat Like pentru că au văzut o reclamă frumoasă. Facebook nu ne aparține.

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

14 Comentarii

  1. Cred ca au mai ramas putini cei care cred ca e o afacere buna sa platesti pentru a cumpara fani pe Facebook, legal sau la negru. S-au prins toți că e o investiție proastă.

    (0)
  2. Cosmin, ai fi uimit cati oameni inca mai cred asta. Eu zic ca mai trebuie o perioada buna pana toti managerii sa inteleaga ca e mult mai bine sa ai 1.000 de fani si un engagement foarte mare, decat 10.000 de fani si 0 engagement.

    (0)
  3. Si eu am dat recent peste aceasta problema. Un amic prefera sa cumpere cateva mii de fani crezand ca un numar mare va atrage alti oameni sa devina fani. Desi i-am explicat ca mai bine ar investi in alt ceva, intr-un concurs ori ceva de genul. Dar cateodata nu ai ce face, daca asta vrea.

    (0)
  4. la capatul opus se afla bloggerii 🙂 in sensul in care, si ma dau exemplu pe mine aici, in urma cu doi ani, parca, cumparat vreo 1000 sau 2000 de fani cu 100 de lei. am pus frumos widgetul de facebook pe blog, pentru ca in urmatoarele 3-4 saptamani sa imi triplez investitia initiala. pentru ca, ati ghicit, mai sunt inca persoane care platesc pentru asa ceva. si, desigur, oameni care spun ca pr-ul nu conteaza … dar cand e vorba sa cumpere linkuri sau advertoriale, repede intreaba ce pr ai 🙂
    aici vorbesc strict din punct de vedere seo. carevasazica, e utila si treaba asta cu cumparatul de like-uri, nu insa in cazul expus de tine mai sus.

    (0)
    1. Cu 100 de lei poti atrage peste 1000 de fani prin campanii pe Facebook, deci sper că ai cumpărat mai mulți, dacă tot ai luat la kilogram. 🙂 Nu înțeleg cum ți-ai triplat investiția, ai avut mai mulți clienți care au crezut că ești tare pe Facebook sau cum?

      (0)
      1. Asta a fost in urma cu ceva timp. Pretul era unul bun pe atunci, te asigur 🙂 Ca am studiat piata. Mai multe articole vandute 🙂 Daca pana atunci aveam cate unul-doi doritori, dupa ce am cumparat acele like-uri, mi-am recuperat imediat banii investiti prin linkuri, advertoriale si cateva campanii.

        Cunosc pe cineva care are site de sport si a cumparat like-uri doar pentru a da bine, daca ma intelegi.

        (0)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: