Chiar nu scriu pentru o cafea

Am primit ieri un email legat de un eveniment organizat de o cafenea din Iași. Mi se propunea să scriu despre eveniment, urmând să primesc la schimb un voucher pentru o cafea sau un suc la cafeneaua respectivă. Nu știam dacă să râd sau să mă enervez când am văzut emailul. Deși stilul de adresare era friendly, elegant, în final ăsta era mesajul. Scrie pe blog, noi îți dăm o cafea.

În primul rând, emailul era impersonal, trimis la BCC către toți bloggerii din Iași din grupul de Facebook. În al doilea rând, evenimentul era legat de speed dating, nu avea nici o legătură cu ceea ce mă pasionează pe mine sau ce scriu pe blog. În al treilea rând, propunerea era jignitoare. Nici un blogger care se respectă nu scrie pentru o cafea, zic eu.

Când scriu bloggerii gratuit despre un eveniment? Când e ceva care are legătură cu pasiunile, interesele lor sau cu temele despre care scriu pe blog, când e un eveniment organizat de o persoană sau o agenție cu care au colaborat, un eveniment caritabil, cu acces gratuit sau când e un eveniment organizat de un prieten bun. Dacă e vorba de un eveniment de pe urma căruia o firmă face bani, mi se pare normal ca și promovarea să se plătească, și nu mă gândesc la plata în cafele sau sucuri.

În rest, emailurile impersonale care conțin oferte de genul ăsta, scrie despre evenimentul nostru pentru care luăm bani și noi îți dăm o cafea, mi se par jignitoare.

Laura, care a trimis emailul cu oferta de mai sus, ar fi avut mai mult succes cu un email personalizat trimis fiecărui blogger care scrie pe teme legate de Iași, evenimente etc, după ce arunca o privire pe conținutul blogurilor. Poate era chiar mai bine să nu menționeze nimic de voucherul pentru cafea, mulți îl consideră jignitor, inclusiv eu.

Dar na, presupun că e mai ușor să trimiți un email la grămadă cu o ofertă jenantă, în loc să faci puțină cercetare și să te adresezi doar bloggerilor interesați.

Dacă sunteți bloggeri și scrieți articole pentru o cafea să nu vă mirați că nu câștigați nici prea mulți bani, în general vorbind. Nu de alta, dar pentru a scrie un articol decent pe blog ai nevoie de cel puțin 30 de minute, iar dacă 30 de minute din timpul tău valorează o cafea, înseamnă că te vinzi ieftin. Învățați să vă apreciați munca și faceți calcule pentru a descoperi cât valorează timpul vostru.

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

23 Comentarii

  1. SI eu am primit mailul, cand am vazut in ce consta toata treaba am zis ca e clar :))

    Oricum, omu’ a incercatm daca ii ese bine, daca nu asta e :))

    (0)
  2. De acord! Am primit și eu mail-ul. O fi el friendly și bla bla, dar domnișoara nu s-a interesat măcar să vadă că 2 din blogurile pe care le am afișate pe grup sunt de nișă iar pe cel personal nu am scris cu lunile. A trimis mail la 100 de bloggeri în speranța că măcar 10 o să scrie.

    (0)
  3. Marius, e drept ca mi-am asumat riscul. Intentia n-a fost sa jignesc pe nimeni, tocmai de aceea l-am trimis la toti (a fost un proces transparent, inclusiv bugetul alocat pentru publicitate). Alternativa era sa-ti trimit un mail personal cu acelasi continut. Atunci chiar ca aveai dreptul sa te superi pe mine. Pana atunci, voie buna si spor la scris! 🙂

    (0)
    1. Nu a fost un proces transparent, a fost lipsa chefului de muncă, dar asta e doar părerea mea. Sunt vreo 30 de bloguri care scriu mai ales despre Iasi și ce se întâmplă în oraș, dacă trimiteai emailuri personalizate bloggerilor în care le spuneai că ai citit blogurilor lor și crezi că evenimentul ar fi de interes pentru cititorii lor cred că aveai mai mult succes.

      (0)
      1. Pai nu-i chiar asa, cu cheful de munca…. Cafeaua/ceaiul era mai mult un semn simbolic, stiu ca e putin, poate trebuia sa mentionez asta si in mail. Am mizat pe faptul ca facem ceva fain in Iasi, ceva mai aparte, pentru studenti si ca unora le va placea sa scrie despre. Unora chiar le-a placut si nu i-as numi defel cum i-ai numit tu. Dar asta este parerea mea. Oricum, invat, va invat si poate data viitoare voi stii mai bine cum sa pun problema.

        (0)
        1. Poate vei STI si cum sta treaba cu i-urile verbului „a sti” la viitor. Numa` zic ca-i de bun simt cand te-nvarti prin social media, pr, marketing bla bla.

          (0)
    1. Quadro, uite mail-ul, am scos datele exacte, e in scop educativ 🙂 :

      „Servus!

      Am mail-ul tau din lista bloggerilor ieseni de pe Facebook. Voiam sa te anunt ca am pus de un eveniment cool si funny in Iasi: „Speed dating studentesc” – — mai. Adica 10 domnisoare single care vor intalni 10 cavaleri single (tineri, rebeli si rapitori) – timp de 7 minute fiecare. Asta e planul nostru, cel putin 🙂

      Facem cinste c-o cafea sau un ceai la ceainaria noastra —- din —- daca te-ndeamna penita sa scrii despre evenimentul nostru pe blogul tau. Musai sa-i gasim pe cei 20 de indrazneti care vor participa la maratonul intalnirilor, ca fara ei degeaba avem noi cele mai cool idei.

      Desigur, ca gazda iti stau la dispozitie daca ti-ar placea un interviu in care iti pot da mai multe detalii despre ce-am pus la cale. Iti atasez aici un textulet si cateva materiale vizuale despre eveniment.

      Da-mi de ştire dacă vrei să scrii, ca să iti trimit şi voucher-ul cu care să vii la ceainărie să te răsfăţăm 🙂

      Mersi fain!

      Cu drag,
      Laura Baban”

      (0)
      1. Jenant. Ca si mod de gandire e ca la crasmarul din poveste: ” Te jupoaie cu blandete”… educativ vorbind.

        (0)
  4. La mine s-a incadrat in tiparul cititorilor, fie ei si putini la numar, asa ca l-am postat. Pe nimic. Cafea, ceai, suc nu consum, asa ca … 🙂 Mai mult decat atat, nu trec prin Palas decat o data la 2-3 luni. Poate mai des cand o deschide cinematograful 🙂
    P.S: Mi s-a parut interesanta ideea de speed dating, asa ca am promovat evenimentul. Hai sa aveti spor 😀

    (0)
  5. Imi place sa cred ca a invatat domnisoara cu e-mailurile ceva din articolul scris de tine daca tot la citit,data viitoare va aborda altfel lucrurile…sper eu.

    (0)
  6. Scriu foarte rar fara plata si asta se intampla doar daca e chiar vorba de un prieten bun sau de un serviciu de care sunt atat de multumita, incat doresc neaparat sa promovez. In rest, articolele -reclama costa. Prefer sa scriu rar si pe bani decenti, decat sa-mi bat joc de cititori cu tot felul de promovari fara rost.

    (0)
    1. Cam așa gândesc și eu, cred că am supărat câțiva oameni când le-am explicat că eu nu scriu gratuit despre evenimente de pe urmă cărora ei fac bani. Dar nu-i bai, mai bine câțiva prieteni buni decât mulți amici care își amintesc de tine când au nevoie.

      (0)
  7. Bă, da’ scumpi sunteți. Ce-ar fi trebuit să vă motiveze?! Unii dintre comentatorii de mai sus sunt absolut irelevanți din punctul de vedere al evenimentului, dar au pretenții. Pentru ce?!

    (0)
    1. Da, bloggerii e nașpa…:) La mine cel puțin nu e vorba doar de motivație, ci de abordare personalizată și legătură cu evenimentele ce se doresc a fi promovate. Dacă ai un eveniment legat de chestiile care mă interesează pe mine și îmi bagi un ..Salut, recunosc, sunt șanse mari să scriu.

      (0)
  8. E jenanta oferta doamnei Laura, una este sa anunti un eveniment si alta sa oferi o cafea in schimbul unui articol si eventual un interviu. Iar mailul trimis „la gramada” este de-a dreptul jignitor.

    (0)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: