Concediază-ți clientul

Cum mă Marius să îți concediezi clientul, pe criza asta când orice client contează?!?

Nope, nu am luat-o razna. Chestia e în felul următor: indiferent de domeniul în care activăm avem de-a face cu clienți, doar că unii sunt clienți buni și alții sunt clienți răi.

concediaza-ti clientul

Dacă lucrăm direct în vânzări sunt clienții finali, cei care ne cumpără produsele sau serviciile oferite. Dacă lucrăm într-o agentie de marketing clienții sunt firmele pentru care trebuie să realizăm campanii de promovare, materiale promoționale și strategii. Dacă lucrăm într-o firmă de contabilitate clienții sunt firmele pentru care trebuie să realizăm lunar hârțogăraia cerută de stat. Dacă ești freelancer clienții sunt diverse firme din diverse domenii cărora le oferi serviciile tale.

Deci avem clienți. În mod normal se spune că cu cât avem mai mulți clienți cu atât ne va fi mai bine, nu? De regulă da, dar există și excepții. Să luăm un exemplu practic: banii pe care îi faci tu provin de la 5 clienți, fiecare reprezentând 20% din venituri. Logic și ideal ar fi ca pentru fiecare client să aloci 20% din timpul tău, proporțional cu veniturile aduse de acel client, nu?

Problemele apar când un client care îți aduce 20% din venituri îți mănâncă 80% din resurse: te sună la ore ciudate și se lungește la telefon, trimite emailuri peste emailuri, vine în fiecare zi cu cerințe suplimentare și absurde care nu fac subiectul colaborării voastre și al sumei stabilite ca plată. Mai pe scurt, clientul acesta e un client problemă.

Inevitabil, faptul că un client îti consumă 80% din timp va afecta și ceilalți clienți, clienții buni. În condițiile astea nu ai decât o singură soluție: să concediezi clientul problemă. Timpul rămas disponibil în urma concedierii îl poți folosi pentru a îți mulțumi la maxim clienții buni, care cu siguranță te vor recomanda și altora.

Știu că sună frumos în teorie, dar la fel e și în practică. Decât să îți pierzi timpul și energia cu clienți imposibili mai bine te concentrezi asupra clienților buni.

Voi ați concediat vreodată un client?

12 Comentarii

  1. Îmi place că mă trezesc dimineața și văd la tine articole fix în același gând cu ce aș zice eu.

    Da, principiul lui Pareto funcționează și în acest sistem, iar dacă vrei clienți satisfăcuți, iar tu să fii fericit, elimină-i pe cei care îți consumă resursele. Nici un ban din lume nu poate acoperi liniștea pe care o ai după ce scapi de un astfel de client. Bine, pentru cei ca noi, care înțeleg foarte bine asta.

    (1)
  2. Fix azi, am făcut o oferta sub piață pentru un client, a fost țigan, s-a tras de șireturi la 5 lei pana când i-am scăzut toate pachetele și l-am dus la 50% din ce plătește acum la firma lui curenta, am făcut asta pentru ca era clientul unui agent nou și am vrut sa nu-i tai elanul agentului.

    După care aflu ca respectivul avea un sold de 27 de lei la noi, 27 de lei tati… Și a început țigăneala, după doua minute și la fraza „nu plătesc, ștergeți și debitul și semnez…” i-am rupt contractul în fata și i-am pus în mana 27 de lei, urandu-i sa rămână pe veci la actualul lui prestator.

    (0)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: