Concursurile de genul Dă Like/Lasă un comentariu pentru a participa devin legale pe Facebook

like-share

Nu credeam că voi ajunge ziua asta, dar informația a apărut pe blogul Facebook for Business, deci știrea e oficială. Suntem cu toții obișnuiți de concursurile de genul Dă like acestei fotografii pentru a câștiga…, nu?

Ei bine, de azi nu mai este nevoie de crearea unei aplicații speciale pe o pagină de Facebook pentru ca un brand să organizeze un concurs bazat pe Like-uri sau comentarii, e suficient ca brandul să menționeze în regulament că e singurul responsabil pentru organizarea concursului și că acesta nu are legătură cu Facebook.

Practic, un brand poate organiza concursuri pe pagina de Facebook condiționate de: lăsarea de comentarii/like-uri la mesajele și fotografiile postate de brand, postarea de mesaje de către utilizatori pe pagina de Facebook a brandului, trimiterea de mesaje de către utilizatori și cel mai important, strângerea unui anumit număr de like-uri la un mesaj sau fotografie postată pe pagina de Facebook a brandului.

În continuare nu sunt permise concursurile de genul Dă share pe wall-ul tău acestei poze și poți câștiga…., de fapt sunt interzise concursurile care condiționează participarea de distribuirea unor mesaje ale brandului pe wall-ul personal al participanților. În plus sunt interzise și concursurile care condiționează participarea de etichetarea utilizatorilor în fotografii unde ei nu apar, de exemplu fotografii ale unor produse proaspăt lansate, fotografii cu produse care pot fi câștigate prin etichetare etc.

Exemplu de concurs care în continuare e interzis:

like-share

Screenshot pentru eternitate cu anunțul oficial al modificărilor:

concursuri pe facebook

Link-ul către articolul oficial, modificările apar și în Page Guidelines.

Probabil în următoarea perioadă vom vedea și mai multe concursuri de genul Dă Like acestei poze pentru a câștiga prin tragere la sorți nu știu ce chestie, dar eu cred că cel mai interesante vor fi concursurile de genul Postează o fotografie pe pagina noastră de Facebook și dacă strângi cele mai multe like-uri câștigi automat nu știu ce premiu. Acolo va fi interesant, pentru că brandurile pot astfel obține mult conținut creat de utilizatori și atrage noi fani pe pagină.

În plus, agențiile care făceau bani buni din realizarea de aplicații de Facebook vor suferi la încasări, dacă nu ai nevoie de o aplicație specială pentru un concurs pe Facebook nu are sens să investești câteva sute sau mii de euro în ea, nu? Firmele mari vor mai crea aplicații dedicate pentru concursuri, dar pentru firmele mici care respectau regulile Facebook (puține, dar erau) modificările astea sunt o gură de aer proaspăt, pot să genereze buzz mai ușor în rețea.

Încă sunt uimit de schimbările astea. Voi ce credeți despre ele?

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

22 Comentarii

    1. Mulți știau, dar preferau să evite/ignore regulile. Te costa un pic să creezi sau închiriezi o aplicație dedicată pentru concursuri, Like and Share era cea mai convenabilă soluție…

      (0)
  1. Se intra in normalitate zic. Daca ar fi fost sa se respecte vechile reguli de pe facebook, 2/3 din firmele ce activau si cu pagina de facebook ar fi trebuit desfiintate in urma concursurilor organizate.
    Sincer, eu nu vad si nu am vazut nici o problema in noile reguli. Nu te obliga nimeni sa dai like. E la fel ca la orice concurs cand ti se spune ca pentru a participa, trebuie sa fii deacord cu procesarea datelor personale. Daca e sa ne legam de ceva, mai degraba m-as lega de procesarea datelor decat de un amarat de like pentru a participa la un concurs.
    Dar asta e doar opinia mea.

    (0)
    1. O să fie o problemă când vezi că 30 de prieteni au dat Like la aceeași poză a unui brand, pentru a câștiga nu știu ce chestie. Bine, aici depinde și de cum îți alegi prietenii pe Facebook, eu fac frecvent curățenie. 🙂

      (0)
    1. Nu ne obliga nimeni sa stam pe facebook, nu e nici pe departe cea mai mizera retea sociala si nici nu sunt gandite de cretini politicile lor!

      Facebook-ul e inca foarte bun, usor de utilizat e eficient si programul de facebook ads, e viral si a progresat foarte mult de cand mi-am facut cont doar ca pe vremea aceea erau foarte putini romani(erau inca pe hi5). Ceea ce strica la facebook sunt doar o mare parte din utilizatori care la urma urmei sunt aceeasi oameni cu care avem de-a face si in offline.

      Iar de treaba cu cretinii, mai gandeste-te putin si uita-te cine sta in spatele retelei. Nu sunt doar cativa tipi care au terminat o facultate zicand „asa face toata lumea”.

      (0)
  2. salut! interesante informatiile. Ce nu inteleg insa este daca, in urma ultimelor noutati publicate de FB, utilizatorii au voie sa dea Like la pagina organizatoare de concurs (nu la page posts) ca parte din conditiile concursului. Ma poti ajuta cu un feedback? multumesc.

    (0)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *