Contemporany (s)hits la radio

Ascult rar posturile de radio. Într-o perioadă mai dădeam pe Guerilla, dar nici ei nu mai sunt ce au fost. Acasă mai deschid un RockFm, deși nici acolo nu mă dau pe spate toate piesele. Oricum, merge ca muzică de fundal.

Totuși, se mai întâmplă să ascult și posturile de radio de la noi, și asta o fac când merg la drum lung. Da, am modulatorul FM plin cu câțiva giga de muzică aleasă piesă cu piesă, dar parcă la drum lung, mai ales când ești singur în mașină, simți nevoia să mai auzi o voce, o știre, ceva noutăți, să ieși din monotonie. Și atunci pornești radioul și începi să schimbi stațiile.

Totuși, eu nu înțeleg un lucru. Majoritatea radiourilor comerciale, alea de se laudă cu cele mai mari audiențe, merg pe formatul Contemporany Hits. Cum ar veni, cele mai noi melodii din topuri, alea care sunt dorite de publicul tânăr, care reprezintă grosul audienței, condimentate din când în când cu un hit mai vechi. În ciuda faptului că merg pe formatul ăsta, la toate radiourile auzi aproximativ aceleași 20-30 de piese, puse din nou și din nou, de parcă scopul lor ar fi să își alunge ascultătorii, nu să îi atragă.

Înțeleg că trebuie să bagi noutățile din topuri, dar publicul se satură rapid de aceleași melodii, ai nevoie de diversitate, nu de aceeași melodie cu la la la la din 10 în 10 minute. De aia au ajuns radiourile să organizeze concursuri cu premii impresionante pentru ascultători, pentru că muzica e aceeași peste tot iar ascultătorii sar de la un post la altul, nimeni nu mai stă pe un singur post de radio cu orele. Iar dacă muzica e aceeași peste tot, glumele expirate idem, dacă nu mai există originalitate, de ce mai ascultăm posturile astea de radio? Pentru reclame?

Uite de aia am ajuns eu la drumuri lungi cu mașina să stau pe EuropaFM, când nu ascult muzica de pe modulatorul FM. Incredibil dar adevărat. Nu au ei cele mai grozave emisiuni, dar sunt decenți, prezentatorii nu au limbaj de mahala, au muzică diversificată și de calitate, iar când merg cu mașina rar mi se întâmplă să aud aceeași melodie de 2 ori. Sau poate îmbătrânesc prea repede, o fi vârsta de vină?

Contemporany shits, cam ăsta e nivelul majorității radiourilor de la noi. Iar trist e că audiența înghite orice, în loc să închidă radioul.

Voi ce ascultați în mașină?

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

8 Comentarii

  1. Muzica de la mp3 player-ul încorporat. Oldies but goldies, RNB. Oricum, sigur e fara reclame, in comparatie cu posturile de radio care baga 30 de minute reclame intr-o ora.

    (0)
  2. Citind articolul tau mi-am amintit de asta de acum ceva vreme http://www.olix.ro/2011/06/15/de-ce-se-repeta-muzica-la-radio/

    Si ce zice Olix makes sense, pentru ca pe distante scurte (casa- serviciu, serviciu- Mall- supermarket ) n-ai timp sa te plictisesti si sa auzi aceeasi melodie de doua ori in 15-20 de minute, decat daca schimbi continuu postul radio.

    mai recomand Magic FM, depinde ce preferi, dar pana si Europa, Magic dau aceleasi melodii cu o frecventa mai mica sau mai mare decat CHR ;)) asa ca daca nu vrei sa fii intrerupt de reclame, poante si alte asimilate mergi pe CD-uri si chestii home made ( nu, nu insinuez nicium sa piratam … )

    (0)
    1. Știi care e chestia ciudată? Dacă radiourile astea sunt pentru distanțe scurte, de ce toate fac concursuri de fidelizare a ascultătorilor, gen fiți cu ochii pe…și dacă vă sunăm spuneți parola….?

      (0)
    1. Neh, eu cred că tocmai din cauză că ascultătorii fac foarte mult zapping, și nu e vorba doar de ascultarea toată ziua, ci și pe timpi scurți. S-a terminat melodia și imediat ești tentat să muți, că încep reclamele…

      (0)
  3. La birou ascultam Magic FM. Pe la ora 12 incep cu glumele cand se termina o melodie… buuun, sa urmeze Backstreet Boys 🙂
    Nu doar ca se repeta piesele, intra la ore fixe.

    (0)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *