De ce trebuie să punem conținutul util pe site, nu pe Facebook

Facebook experimentează un feed separat, Explore Feed, unde oamenii pot descoperi articole utile de la pagini pe care NU le urmăresc. În unele țări experimentul a mers și mai departe, practic au mutat în feedul ăsta toate postările paginilor, iar pe feedul principal au rămas doar mesajele postate de prieteni, deci reach-ul organic s-a dus spre zero. Evident, nu o să aplice asta la nivel global, nu are sens să ne panicăm, dar trendul e vizibil, brandurile și publisherii care se bazează doar pe Facebook pentru a genera trafic vor avea o viață tot mai grea.

Când scriam prin 2010 că în continuare avem nevoie de site sau blog pentru a nota lucrurile importante mulți făceau mișto, uite, pe Facebook ajungem mai repede la fanii noștri, dar în timp lumea s-a trezit, Facebook a devenit o simplă metodă de promovare, nu înlocuiește strategia de marketing. Vrei să ajungi la fani, cititori sau clienți? Și în rețeaua asta trebuie să scoți banii, să sponsorizezi pentru ca mesajul tău să ajungă la cei care ți-au dat Like deja.

Sunt unii care zic că din contră, acest Explore Feed va aduce mai mult trafic unor pagini ce crează conținut util. Eu zic să nu ne îmbătăm cu apă rece, ideea rămâne aceeași: asigură-te că lucrurile importante sunt pe site, nu în rețeaua altuia, unde controlul nu este deținut de tine.

Da, e mișto să vezi cum ți se umple site-ul de vizitatori, dar când peste 50% dintre cei care intră pe site vin doar din Facebook și nu mai revin pe termen lung înapoi ai o problemă.

3 Comentarii

  1. Mie în Explore îmi bagă numai filmulețe tâmpițele și share-uri de pe site-uri dubioase. Eu m-am chinuit o grămadă să am feed-ul curat, cu informații din surse credibile și mi-e groază când văd ce intră în Explore. Trăim un fel de drak age informațional.

    (0)
    (1)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: