fbpx

Cum facem bani din marketing afiliat in Romania

Am mai scris in 2009 cateva idei care au ramas la fel de valabile, azi revin cu niste recomandari din discutii purtate cu oameni care fac bani din asta plus ce am mai testat si eu:

Recomanda produse si servicii pe care ti le-ai cumpara si tu

E clar ca daca vei recomanda produse in care nu crezi nu vei fi entuziasmat, nu vei convinge audienta, iar cititorii vor simti asta si vor spune: oare tipul asta si-ar cumpara pentru el telefonul/laptopul/camasa/cartea asta? Nu, deci inseamna ca ma fraiereste.

Nu recomanda produse pe care nu le cunosti/in care nu ai incredere

Cum ar fi sa recomand eu un curs despre cum sa faci bani pe net sau o carte despre cum sa ai succes la femei, mai ales ca ii dispretuiesc pe cei care incearca sa vanda chestiile astea si nu am incredere in ele? Recomanda produse testate/incercate/care au o reputatie buna pe piata, pentru ca altfel iti vei dezamagi cititorii.

Produsele electronice si hainele se vand mult mai bine decat cartile

Exceptand Bookblog nu stiu prea multi care au castigat bani buni in Romania promovand carti pe blog. Sa zicem ca la o carte castigi 5 lei, si tu scrii 2 recenzii pe saptamana. Cate carti ar trebui sa scrii pentru a avea un venit decent? Comparativ cu cartile, produsele IT&C, gadgeturile, hainele se vand mult mai bine la noi. E suficient ca oferta sa fie buna si prezentarea produsului sa fie convingatoare. Sunt mai multe sanse sa vinzi gadgeturi si haine decat carti, mai ales daca te adresezi unui public generalist. Trist, dar adevarat, nu cred ca in Romania poti sa castigi bani buni din marketing afiliat pe carti. Cunosc pe cineva care castiga foarte bine vanzand chiloti Catalin Botezatu. Numai in Romania, dar merge. Astept contraargumente la faza cu carti vs electronice si haine.

Foloseste linkuri in posturi, nu bannere

Lumea e setata sa ignore bannerele datorita aglomerarii de pe site-uri ce folosesc in exces aceasta metoda (ad blindness). Cand ajung pe o pagina noua cititorii scaneaza in primul rand dupa textul din articole. Nu spune nimeni sa nu pui imagini ale produselor sau bannere in recenzii pentru a realiza posturi atractive, dar din ce am remarcat eu, in cazul recenziilor, cititorii fac clic pe linkurile inserate in text mai mult decat pe bannere.

Ca o comparatie, cum arata un blog cu un singur banner de 300*250 px in sidebar raportat la unul ce are 5 bannere in sidebar, unul in header, inca unul in post si inca unul in footer? Pe ce banner sa mai dai clic?

Foloseste pluginuri pentru a contoriza numarul de clicuri si a afisa linkurile pe blog

Cum poti vedea cate clicuri s-au facut pe un link afiliat, ce a mers bine si ce nu? Poate ca platforma de marketing afiliat iti ofera informatiile astea, dar eu zic ca e mai bine sa ai informatii proprii. Am testa GoCodes care mi s-a parut ok pentru ca iti afiseaza numarul de clicuri facute pe un link si iti permite sa creezi linkuri curate, de forma http://numeblog.ro/go/numeprodus in locul linkului afiliat, care e de regula o insiruire de cifre si numere.

Alte completari?

Recomandă

23 Comentarii

  1. @mariussescu eu zic ca din marketing-ul afiliat se poate face doar maruntis … bani faci din contracte serioase

    • Salut,
      @bogdancojo ai incercat asa ceva, ai dovezi cum ca se scoate doar maruntis din treaba asta? Sau explica-ne ce intelegi tu prin maruntis ca sa ne facem o idee la ce te referi si unde sa incadram comentariul tau?

  2. Am incercat (si inca mai incerc!) sa fac bani din promovarea de carti pe blog. Partial… ai dreptate, inca nu am incasat bani din asta, dar inca mai sper. Si asta pentru ca inca mai cred ca blogul meu nu este suficient de bine dezvoltat incat sa atraga suficienti vizitatori pe el astfel incat dintre acestia sa se recruteze potentiali cumparatori de carte care sa imi asigure un venit. Sa nu uitam ca Bookblog are ceva ani buni de cand este activ in blogosfera, si ca atare este destul de bine dezvoltat, cunoscut si vizitat incat sa faca bani din carti.
    Spuneai ca produsele electronice si hainele se vand mai bine decat cartile. Asta e o tendinta generala in Romania si nu doar in domeniul vanzarilor online. Ar trebui sa fii foarte “bazat” pe un numar mare de potentiali clienti si sa ai un target mare si constant pentru a putea face bani din vanzari, in orice domeniu s-ar face acestea.

  3. Pe langa articol, multumesc de plugin, chiar aveam nevoie.

    Ca si sfat, mintea-mi tinerica ar recomanda – incadrarea produsului respectiv intr-un articol care nu are neaparat legatura cu vanzarea acestuia. Leaga intamplarile care ti s-au intamplat cu anumite produse pe care le vinzi.

    • Asta cu incadrarea produsului in articol e ceva de genul: Acum trei zile cand am fost la munte ma gandeam ce misto ar fi fost daca aveam la mine un netbook mic si usor, de ex un ….., ca sa nu fiu nevoit sa tarasc laptopul de 3 kile dupa mine. Zic bine?

  4. Marius la punctul 3, iti voi spune contraargumente in privat. Restul punctelor trateaza sfaturi de bun simt si ar trebui recitite de fiecare data cand este nevoie.

      • Pentru cititorii… pasionati de carti, s-ar putea face oricand un blog de nisa similar Bookblog-ului… Totul e sa ai rabdare sa-l dezvolti si sa-l promovezi.
        Si inca ceva… De carti avem cu totii nevoie cel putin in anumite momente… Necazul e ca sunt putin cam scumpe fata de puterea noastra de cumparare.

  5. cred ca produsele scumpe aduc cele mai bune castiguri din marketing afiliat. Mai bine scrii un review despre un televizor 3D care cost 5000 lei si in cazul unei vanzari iei un comision de 3% ( => 150 lei), decat sa scrii despre o carte care costa 30 de lei si in cazul unei vanzari iei un cumision de 10% (3 lei).

    • @sibianul, nu e chiar asa cum zici tu. Ideea este sa ataci cat mai multe nise pentru ca daca te axezi doar pe carti sai doar pe televizoare sau nush, orice altceva, nu o sa ai rezultate.Trebuie sa te gandesti inainte, poate o nisa nu merge si tre sa ai backup 😉 …

      • Subscriu si eu la ideea cu axarea pe 2-3 nise simultan… Si nu neaparat pe produse scumpe, ci pe produse care se pot vinde relativ bine, cel putin in anumite perioade…

  6. Cu vanzarile de produse…nu prea merge sansele sunt mici ca cineva sa cumpere o carte de pe site-ul sau blogul tau sau orice alt produs…si asta sa iti aduca ceva venituri.Cele mai bune programe de afiliere sunt cele de la fotografia de microstock…de exemplu daca inregistrezi un fotograf…si respectivul este acceptat si incepe sa vanda poze tu iei comision pe fiecare poza dea lui care se descarca…eu vand pe o agentie de microstock nu am camera profesional dar pt inceput ma descur binisor…am un fotograf inregistrat, acuma depinde daca va fi acceptat, dureaza 10 zile, este foarte avantajos, plus Shuutterstock a deschis un nou program de afiliere, deci nu trebuie sa fii neaparat fotograf sau artist grafic ca sa te folosesti de programul de afiliere 😉 daca va intereseaza faceti o vizita acolo, sau pe site-ul meu.

  7. Daca faci o schimbare la website, iti poti dubla vanzarile online.

    Trebuie sa ai un sistem prin care sa transformi vizitatorii websitului in clienti multumiti.

    Trebuie sa promovezi beneficiile produsului, nu produsul in sine.

    Majoritatea oamenilor spune acelasi lucru: firma mea e cea mai buna, produsul meu e cel mai tare.

    Si prin asta nu atragi deloc oamenii, pentru ca vorbesti despre ce vrei tu, nu despre ce vor ei.

    Trebuie sa vorbesti despre dorintele irationale, despre fricile oamenilor.

    Oamenii vor plati de 2 ori mai mult pentru a inlatura (a evita) o durere decat pentru a obtine un beneficiu.

    Trebuie sa le arati(inainte de a-ti cumpara produsul) cum se va schimba viata lor, dupa ce vor folosi produsul tau.

    Da click pe numele meu pentru a intra pe site si a descarca GRATUIT ghidul Happy Online Customers

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *