fbpx

Cum îți dai seama că ești un spammer

Nici spamul nu mai e ce a fost. Înainte, în vremurile antice când nu aveam decât emailul, era simplu. Trimiteai un email prin care încercai să îmi vinzi ceva deși eu nu solicitasem acel email era clar, erai spammer. Acum însă e tot mai complicat.

Acum spamul nu mai e doar prin email. Poți spama pe bloguri, pe Facebook, Twitter, LinkedIn, Facebook, pe site-urile de știri, pe email, cam pe orice canal de comunicație online își face apariția la un moment dat și spamul.

Totuși, cum îți poți da seama că ești un spammer? Poate că sistemul tău de valori e complet dat peste cap ( a se citi ești un idiot) și chiar dacă 20 de persoane ți-au zis că ești un spammer, tu tot nu îi crezi. Ai câteva indicii mai jos. Dacă bifezi cel puțin una dintre variante felicitări, lumea te consideră spammer, fie că îți place sau nu. Dacă nu te consideră alții, cel puțin eu o voi face.

Ești spammer dacă:

  1. Lași comentarii pe bloguri și la nume îți pui în loc de Mihai sau Adi un cuvânt cheie, de exemplu Adidași ieftini sau Pastile de slăbit, cu link către site-ul sau blogul tău. Surpriză, pe bloguri oamenii discută cu alți oameni, nu cu nume de brand sau cuvinte cheie.
  2. Adaugi prieteni pe Facebook în neștire doar pentru a posta pe Wall-ul lor linkuri către site-ul/blogul tău cu mesajul Intrați aici! Wall-ul prietenilor e pentru discuții, nu pentru postatul de linkuri prin care să te promovezi.
  3. Trimiți mesaje directe celor care ți-au dat follow pe Twitter cu linkuri către site-ul/blogul tău, fără ca ei să îți ceară așa ceva.
  4. Trimiți mesaje pe LinkedIn cu scopul de a atrage trafic pe site/blog.
  5. Trimiți emailuri cu oferte comerciale sau newslettere în care încerci să vinzi ceva către baze de date cu emailuri cumpărate de pe internet sau mai rău, trimiti mesaje comerciale prietenilor. Ca idee, înainte de a trimite un email comercial unei persoane trebuie să ai acordul ei dat prin email.
  6. Trimiți același mesaj la toată lista de IM (Yahoo Messenger la noi). Aici eu aș include și mesajele umanitare, și cele cu link către blogul propriu. Vrei să fac o faptă bună? Intreabă-mă direct. Vrei să intru la tine pe blog? Scrie ceva interesant și spune-mi direct asta.
  7. Postezi mesaje cu același link pe forumuri, eventual cu ajutorul unui soft. Scopul e evident, trafic mărit și o poziție mai bună în Google.
  8. Trimiți mesaje nesolicitate pe telefoanele mobile. Da, tot spam e și cel trimis de diverse cluburi când ne anunță prin SMS despre nu știu ce eveniment.
  9. Spamezi motoarele de căutare folosind cuvinte cheie irelevante pentru site-ul tău, doar pentru a obține mai mult trafic. Surpriza e când ajung pe site sau blog și nu găsesc deloc informațiile căutate.

Practic de fiecare dată când trimiți multiple mesaje cu scop comercial sau promoțional către persoane care nu au fost de acord să le primească, adică nu au solicitat acele mesaje, tu spamezi. Chiar dacă nu vinzi nimic, ci doar încerci să obții mai mult trafic pe site/blog/pagina de Facebook… tot spammer ești!

Ce ar mai fi de adăugat? Cine mai poate fi clasificat ca spammer?

Recomandă

21 Comentarii

  1. Tot ce-ai scris in articol este perfect adevarat. Mi-am dat seama ca ma regasesc in primul punct (nu comentez cu numele de botez 🙂 ), dar asta nu ma face sa ma simt mai spammer decat un proprietar de blog care are bifata optiunea “Anunta-ma prin email cand apar comentarii noi.”
    In mod normal comentatorii ar trebui sa bifeze acea casuta doar in cazul in care ii intereseaza si vor sa urmareasca acel subiect. Parerea mea.
    Tot la spammeri i-as incadra si pe cei care-si dau de cateva ori/zi pe Twitter articolele de pe blog.

    • Nu vad care ar fi problema cu optiunea bifata by default. Multe siteuri folosesc aceasta tehnica pentru a nu pierde unii cititori/vizitatori veniti din cautari care nu stau decat 30 sec – 1 minut pe site.

      Vin, lasa un comentariu si pleaca. Numai ca in functie de natura blogului/siteului, pot fi si alte articole care-l intereseaza, pot fi raspunsuri la articolul ala despre care el nu stia etc.
      Nu esti un spammer pentru ca ii recomanzi ceva cititorului, mai ales atat timp cat el are OPTIUNEA REALA (si ii este prezentata) de a se dezabona, iar aceasta e extrem de simpla.

      • Nu stiu ce pregatire ai tu dar ma simt nevoit sa-ti explic pe intelesul tau.
        Daca eu simt nevoia sa ma abonez la comentarii ma abonez singur, nu trebuie sa ma aboneze cineva. Poate in cazul tau lucrurile stau altfel de aceea nu consideri ca ar fi spam si chiar aplauzi un astfel de gest.
        In general prefer sa iau astfel de decizii singur, nu sa le ia altcineva in locul meu sau sa-mi fie impuse. Ma bucur ca Marius a rezolvat problema 🙂

  2. O, Doamne! Oare nu se mai termină discuția asta? Știți acum o sută de ani când, dacă voiai să crești traficul pe blog, te luai de zoso? Moda revine :).

  3. Ce naiba ma “zeitatilor” chiar asa de mari va credeti de nu mai are voie nimeni voia sa va spuna nimic? :)) Sunteti mai rai decat cenzura… nu va mai ascundeti in spatele blogosferei si asumati-va ce scrieti. 🙂 Ca blogosfera asta nu sunteti numai voi si amicii vostrii.

    @Marius: e doar o parere, poti sa tii cont sau nu de ea si atat …nu inseamna nici pe departe ca m-am luat de tine (notiunea asta nu exista pe la noi). E doar o completare.

  4. @Ines: esti sigura ca stii ce e aia “trafic”? Trafic e 36.000 v.u./spatamana si nu am nevoie sa “ma iau de cineva” ca sa imi creasca 😉 Legat de alta discutie, care nu are legatura cu asta, a avut loc numai din cauza ta si credem ca tu e-ai folosit de noi sa te remarci si nu noi de tine. Voi (tu si somnulescu) vreti sa treceti la cealalta discutie, ca doar va place scandalul iar daca Marius accepta e alegerea lui, e casa lui. Noi ne oprim aici si va spunem din nou ca e doar o completare/parere de care puteti sau nu tine cont si nu are nici o legatura cu voi (Ines si Somnulescu). Zambiti si nu mai luati totul in nume de rau! 🙂

  5. pana la urma va obliga cineva sa intrati pe vreun site? 😀 Care le stiti pe toate si nu acceptati critica sau sunteti rau intentionati va invit sa nu intrati. E cel mai elegant si mai simplu pentru toti. 😉

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *