Cum îți poți sabota singur blogul

Zilele trecute mi s-au cerut recomandări de bloggeri locali pentru campanii ce urmează să aibă loc în lunile următoare. Solicitările au venit de la niște firme serioase, care vor să acorde o importanță mai mare bloggerilor și din alte regiuni decât Bucureștiul. Am plecat de la bloggerii pe care îi știam personal, cu care am mai realizat și eu campanii, plus bloggerii pe care îi citesc și îi cunosc, online sau offline.

Firmele nu m-au întrebat de traficul bloggerilor, vroiau bloggeri ok, care să scrie fluent pe blog, care să aibă o comunitate în jurul blogului, care să interacționeze cu cititorii. Cu alte cuvinte, căutau influență, nu doar trafic.

Ca să fac recomandările am început să mă uit după semnele care arată că un blogger are o comunitate în jurul blogului, are influență. M-am uitat și după semnele care arată că un blogger nu este profesionist, nu se ține de blog cum trebuie. Criteriile care m-au făcut să NU recomand unele bloguri sunt în continuare. Dacă vreți să faceți bani din blogging ar trebui să le citiți. Idem, dacă aveți o firmă și căutați să vă promovați pe bloguri ar trebui să le citiți, pentru a identifica mai ușor bloggerii care pot livra, care vă pot ajuta în promovarea produselor sau serviciilor voastre.

Pauze prea mari între articolele publicate pe blog

Ok, ai publicat un articol azi, mai scrii un articol peste trei săptămâni și încă unul peste 2 luni, care e un articol plătit. Nu va crede nimeni că aveți o comunitate în jurul blogului când voi nu scrieți constant pe blog. Nu spun că trebuie să scrieți zilnic, dar dacă vă obișnuiți cititorii cu o frecvență, să spunem 1 articol luni, unul miercuri și unul vineri, ei vor reveni în zilele acelea pentru că știu că va apare conținut nou. Nu puteți avea cititori fideli pe blog dacă scrieți haotic.

Prea puțin conținut unic, util pentru cititori

Ai scris un articol profund care a atras mult trafic din social media. Mâine pui un clip de pe Youtube, peste 2 zile pui un paragraf dintr-o știre și gata, ai scris pe blog săptămâna asta. E greșit, încercați să oferiți constant conținut util cititorilor. Nu spun că trebuie să fiți unici, dar încercați să aveți o voce, să vă spuneți propria opinie, nu transformați blogul într-un simplu ecou al știrilor pe care le auziți. În plus, dacă v-ați obișnuit cititorii cu conținut de calitate încercați să nu scădeți calitatea articolelor în timp, ci să o creșteți.

Prea multe articole publicitare pe blog, scrise fără pasiune

O temă recentă pe bloguri este proporția între articolele scrise din proprie inițiativă și articolele plătite, ce apar ca urmare a unor campanii. Personal eu încerc ca la un articol plătit să public alte 5 articole scrise de mine. În plus, nu mă mulțumesc să public doar informația cerută de companie în articolul plătit, ci încerc să creez o poveste în jurul ei, să o integrez în contextul articolelor publicate de obicei pe blog. Obișnuiam să spun că cele mai bune articole plătite sunt alea care sunt scrise atât de bine, cu pasiune, încât cititorul nu simte că e un articol plătit. Nu, nu zic că trebuie să inducem în eroare cititorii, ci că trebuie să scriem despre lucrurile care ne pasionează, chiar dacă primim sau nu bani pentru asta. Când pui pasiune articolul este pe placul cititorilor și generează reacții, chiar dacă e plătit. Noi suntem mulțumiți, cititorii sunt mulțumiți, clientul idem.

Dacă trebuie să scriu despre un produs sau serviciu care nu are nici o treabă cu blogul sau cu interesele mele prefer să refuz decât să îmi plictisesc cititorii cu informații inutile. Cititorii se abonează la blog pentru articole utile și interesante, nu pentru comunicate de presă. În plus, dacă eu citesc exact aceleași informații comunicate în cadrul unei campanii pe 20 de bloguri, unde mai e diferențierea între ele? Diferența constă în abordarea bloggerului, în povestea spusă de el. Aici vezi dacă un blogger este profesionist sau nu.

Prea multe bannere pe bloguri

Asta are legătură cu articolele publicitare. La fel ca în cazul exagerării cu textele scrise pe blog în cadrul unor campanii, nu ai cum să mă convingi că blogul tău are o comunitate, este citit de mulți oameni, dacă în clipa când intru pe blog sunt asaltat de bannere în header, articole și sidebar. Nu mai zic de pop-up-uri sau bannerele expandabile, moartea pasiunii. Încercați să intrați pe un site-ul unui ziar de sport sau pe Cancan, Libertatea și veți înțelege ideea. Cititorii intră pentru articole, nu pentru reclamă. Acceptă și reclamele, dar cu moderație.

Lipsa paginilor Despre și Contact de pe blog

Ok, am intrat pe blogul tău, îmi place ce citesc și vreau să aflu mai multe despre tine. Tu nu ai pagina Despre pe blog, că vrei să pari misterios și enigmatic. Surpriză, nu ești. Cititorii revin mai des pe blog și sunt mai motivați să citească articolele atunci când pot stabili o asociere cu bloggerul, știu că el scrie pe o anumită temă pentru că are experiență în domeniu. Nu mai zic de pagina Contact, unde ar trebui să fie măcar un formular de contact și/sau o adresă de email. Dacă nu aveți o adresă de email cum vă poate contacta cineva, doar lăsând un comentariu? Încercați să includeți câteva detalii despre voi pe blog pentru a stabili o conexiune cu cititorii.

Lipsa informațiilor despre comunitatea din jurul blogului

Poate că sunt subiectiv, dar în cazul în care nu ești deja cunoscut de agențiile care fac campanii pe bloguri și vrei să demonstrezi că ai o comunitate pe blog o modalitate simplă este integrarea pe blog a dovezilor de popularitate. Numărul de prieteni sau fani pe Facebook, numărul de followeri pe Twitter, numărul de abonați prin Feedburner, numărul de Like-uri, Share-uri, tweeturi, +1 la articolele publicate, numărul de comentarii, statistici despre vizitatorii blogului, toate astea pot dovedi unui potențial advertiser că lumea vă citește, apreciază ce scrieți. Nu spun aici nici să exagerați, să vă umpleți blogul de widgeturi, dar e important să arătați că sunteți activ în blogosferă, în social media.

Dacă acceptați pe blog orice articol plătit prost, chiar dacă nu are legătură cu tematica blogului vostru, vă sabotați singuri. Dacă nu scrieți constant pe blog și nu încercați să deveniți bloggeri mai buni vă sabotați singuri. În final e decizia voastră dacă vreți să scrieți pe blog pentru 10 cititori sau pentru 1000, dar să nu vă plângeți că nu aveți cititori, comentarii, să nu vă lamentați că nu sunteți cunoscuți și nimeni nu vă bagă în campanii când voi singuri vă alungați cititorii de pe blog. A da. și promovați-vă singuri blogul, dacă nimeni nu o face.

Unora dintre bloggeri le place să își pună singuri etichete. Că își pun eticheta de blogger mic e problema lor, nimeni nu îi oprește să crească și să ajungă bloggeri mari.

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

35 Comentarii

  1. E bun tare articolul.Avem de invatat ceva, cei ca mine care suntem incepatori.Am eu de un an jumatate blogul dar de el ma ocup pe bune de cateva luni.

    (0)
  2. Mie mi se par sfaturi foarte utile şi mai ales de bun simţ. Regret, sincer, că din cauza unei probleme am fost nevoită să stau în stand-by două săptămâni. Dar încerc, mă străduiesc pe cât posibil să recuperez. Unii, însă, par să nu aibă nicio problemă cu asta.
    Bine punctat, Marius!

    (0)
  3. Pingback: In 2007 dormeam.
  4. Ce parere aveti despre noul feature de la Facebook – Timeline – eu zic ca el combina si aspectul de comunitate, precum si cel de usurinta de postare a continutului. Ca pana la urma – ceea ce se publica e continut – si de asta are nevoie robotul motorului de cautare nu?

    (0)
  5. Stai ca urmeaza al treilea :)). Eu nu fac asa calculul, matematica mea include acele pagini (=saptamani; scriu cam in fiecare zi) in care nu am postat niciun advertorial 🙂

    (0)
  6. Mi s-a propus să fac o postare pe un preţ de nimic. Recunosc că nu mi-a convenit să mă vând atât de ieftin, dar cel mai tare m-a deranjat faptul că mi se impunea un text la care să dau copy-paste. Un text care nu-mi plăcea cum e scris, nu mă reprezenta… un text pe care eu l-aş fi conceput total diferit – păstrând ideea de bază. Aşa că, logic, am zis NU!

    Deci… nu contează doar să ai oferte – contează să ştii şi să refuzi, când simţi că ai putea fi pus într-o lumină proastă.

    (0)
  7. @ Marius Sescu – Eu am vrut sa spun ca daca te uiti cu atentie la noul feature Facebook – timeline – vei vedea ca structura paginii fiecarui cont organizeaza continutul postat in sens cronologic descrescator (referitor la data publicarii acestuia), intr-o interfata asemanatoare ca si functii de afisare si accesare a continutului similar cu un blog – deci te ajuta sa iti promovezi continutul blogului tau intr-o maniera prietenoasa pentru comunitatea ta – aproximativ aceeasi interfata sau o interfata similara cu multe dintre bloguri. Cu diferenta ca deja ai o comunitate (activa sau nu). Eu poate ca sunt unul dintre cei care iti apreciaza modul de a scrie, insa nu uita ca sunt si oameni care au opinii diferite. Eu am dat doar o sugestie in sensul crearii si mentinerii intr-o maniera relativ simpla a unei comunitati active in jurul unui site (blog, forum, magazin virtual) – asta deoarece chiar comunitatea e cea mai importanta pentru orice site – chiar si acolo unde se scriu articole platite – insa mai ales acele articole ar trebui sa fie concepute altfel, intr-un mod prietenos – nu sec si lipsite de mesaj. Oricum, articolul tau e OK.

    (0)
  8. Un articol super. Am citit cu mare interes totul. Sunt complet de acord ;i cred c[ respect o maare parte din aceste idei de bază ce drfinesc un blogger bun.

    (0)
  9. Nope, nu sunt acoperiți, se poate prelua conținutul în limita a maxim 250 de caractere din ce știu eu, și trebuie menționată sursa. Iar dacă agregatorul nu renunță la furat conținutul poți trimite un email la firma de hosting unde e găzduit site-ul cu screenshoturi care dovedesc furtul și agregatorul va dispare rapid.

    (0)
  10. Foarte mare dreptate ai! Recunosc! Sunt vinovat de pauze prea mari si scriu articolele la intervale neregulate. Dar asta din cauza ca sunt foarte ocupat cu web design-ul. O sa incerc sa scriu macar un articol pe saptamana, dupa ce voi termina cu redesign-ul site-ului.

    (0)
  11. Eu nu reușesc să leg „prietenii” cu bloggerii ce cunosc. Am avut, exact la începutul „carierei mele” de blogger amator o experiență terifiantă cu un blogger „mai vechi”. Am rămas traumatizată grozav și-am evitat să mai intervin pe alte blogguri deși citesc. Apoi… nu sunt tipul să facă comentarii de conveniență.
    Și asta iar e aiurea. Și, sincer, în care mă învârt eu, mai toți fac asta. Mi-e foarte greu să mă adaptez. Offffffffff. Bineînțeles, eu am de pierdut.
    Oricum, scriu în fiecare zi, când nu sunt la țară, la munca câmpului.
    Nu mi se pare că scriu foarte bine, dar nici foarte prost.
    Nu știu, mai am multe de învățat. De la tine, văd, o groază!!!
    Mulțumesc frumos.

    (0)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *