Cum recunoști un fals specialist în social media

Știți că tot există discuții despre explozia de specialiști în social media pe care nu îi cunoaște nimeni, oameni care au descoperit cum se face un cont într-o rețea socială, cum se instalează WordPress pe un domeniu și după aia s-au autointitulat experti, guru, specialiști social media?

Pe lângă prezentarea asta din 2010 care explică ce întrebări trebuie puse atunci când vreți să angajați pe cineva pentru a vă ajuta cu promovarea în social media și articolul ăsta unde am analizat mai mult problema celor care se numesc specialiști, mai jos sunt niște lucruri observate în ultimul timp legate de activitatea falșilor specialiști în social media, Cu alte cuvinte, indicii care vă pot ajuta să depistați dacă o persoană e the real deal sau doar cineva care și-a creat o identitate falsă:

  • Pe blogul sau site-ul specialistului nu apare numărul de abonați la newsletter sau la feedul RSS, tocmai pentru că nu are abonați reali sau numărul lor e foarte mic.
  • Numărul comentariilor la articolele de pe blogul specialistului este zero la toate articolele, deși el pretinde că ne poate ajuta să creștem numărul de fani, clienți, să avem succes online. În cazul în care apare vreun comentariu, cu siguranță e o laudă la adresa specialistului.
  • Dacă întrebi alți oameni din online despre el nimeni nu a auzit de numele sau site-ul lui, nimeni nu îl cunoaște personal.
  • Pe Twitter falsul specialist în social media nu postează răspunsuri la tweeturile altor utilizatori, nu interacționează cu ceilalți, ci are doar tweeturi legate de activitatea proprie, articolele de pe blog, oferte speciale pentru clienți etc. Asta dovedește că nici ceilalți nu interacționează cu el, iar majoritatea followerilor sunt probabil roboți.
  • Dacă falsul specialist în social media are o pagină de Facebook cu mulți fani, adăugați /likes după numele paginii și veți vedea care este orașul din care provin cei mai mulți fani ai paginii. Dacă e un oraș din Africa sau Asia e clar că fanii sunt cumpărați, exceptând cazul când expertul social media e african sau asiatic. De exemplu pe pagina mea cei mai mulți prieteni sunt din Iași – facebook.com/MariusSescuBlog/likes.
  • Sunt șanse mari ca fotografiile cu specialistul în social media să fie false, luate de pe un site cu fotografii stock, mai ales dacă e vorba despre o femeie care arată bine.
  • Testimonialele lăsate de clienți pe site folosind Facebook comments sunt de fapt imagini prelucrate, oricum ar fi, din toate reiese că specialistul e cel mai mare și tare.

Apropo, sunt curios, a auzit sau a lucrat cineva până acum pe social media, promovare online cu Florentina Istrati ori Ștefania Trandafir?

Aveți și voi alte sfaturi legate de recunoașterea specialiștilor falși?

Update: Opinia Florentinei Istrati despre articolul meu.

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

15 Comentarii

  1. Stefania nu se declara specialist in Social Media, ci in marketingul afiliat… ceea ce e f diferit, cel putin dupa cate vad eu lucrurile

    si se vede si din activitatea ei, nimic concret, real, posteaza doar ca un robotel

    (0)
    1. @Ștefan – Cum spunea și Somnulescu, avea un alt site axat pe serviciile de social media. Nu a mai prelungit domeniul, probabil nu s-au îngrămădit clienții la ușa ei.

      (0)
  2. De la Florentina Istrati am primit anul trecut in cateva randuri pe mail(nu stiu cum de a pescuit adresa mea?), mesaje de vanzare in regim de afiliere, limba engleza, pentru diferite softuri sau link-buildinguri si tot felul de-ale astea. La un moment dat, i-am dat spam, iar mesajele au incetat. Cat despre activitatea de specialist Social Media, nu prea am auzit, doar ca imi amintesc pe Constantin Pavel (Pavcon), l-am auzit vorbind de Florentina, si ii este citata parerea vis-a-vis de lecturarea unei carti, aici: http://www.pavcon.ro/pavcon/product_info.php?products_id=311&osCsid=h6kmqann8oc6595hk5mkg6sif6

    (0)
  3. Am dat click pe „Lucreaza cu mine” si am observat ca si tu oferi servicii de grafica(pe langa restul serviciilor de om bun la toate). Nici eu nu am auzit de tine, niciodata, ca si grafician – asadar te pot considera un fals care strica piata si care lucreaza pe trei lei cuie. Nu vreau sa ma gandesc la „lucrarile” tale – doar aruncand o scurta privire peste identitatea „Marius Sescu” m-am lamurit cat esti de pro in aceasta meserie. Si eu mi-as dori ca cei ce fac „grafica” pentru 50 de RON un logo si 100 de RON o brosura sa dispara, insa, din pacate, acest lucru nu este posibil.

    (0)
    1. @Nicu – în primul rând pornești de la o idee greșită, că cei care fac grafică ieftină fură pâinea celor ce fac grafică mai scumpă. E greșit, un client care vrea să dea 50 de lei pe un logo atât va da, poți tu să ceri și 5000 de euro. Va căuta până când va găsi pe cineva să îi facă o treabă de banii ăia, chiar dacă rezultatul va fi jalnic. Nu alți designeri îți fură munca, problema e când nu reușești tu să convingi clientul de valoarea muncii tale, să îl educi, pentru că da, trebuie să facem și asta, să prezinți diferențele, avantajele unui brand bine construit.
      Tema blogului e una standard, nu am zis nicăieri că sunt designer, ci specialist în marketing, de grafică se ocupă colegii mei, dacă vrea clientul un pachet complet.

      Oricum, e ușor să critici din spatele unei adrese de email, e mai greu să ai curajul să te expui. Succes.

      (0)
  4. Stefan, ala e doar „noul site”. A avut un domeniu vechi „socialmediaromania.com” in care vorbea toate balariile posibile si cerea bani pe „crearea pagina facebook” sau eu mai stiu ce.

    Siteul vechi a expirat, ca sa vezi cat de mult o pasioneaza pe dna. agent imobiliar, social media.

    (0)
  5. Mi se pare foarte aiurea sa descoperi social media in 2010 si din 2011 sa te consideri expert. Eu, spre exemplu nu sunt bloggerita, desi scriu pe Desenele Copilariei, si m-am ocupat de tot ce inseamna social pentru acest proiect. Iar pe twitter sunt activa de 4 ani si am mii de followers, ar fi fost culmea sa ma declar expert sau orice de gen, numai pentru ca m-am ocupat de niste conturi la un moment dat si stiu sa instalez un plugin. Bloggerii se citesc tot ei intre ei, tot ei intre ei isi dau RT si Like, si tot ei intre ei se recunosc a fi experti. Inca sunt la stadiul in care, data nu te bagi in seama cu X si Y nu ai nici o sansa sa obtii acel titlu de „social media supertar”. Uneori le-as zice „cand eu dadeam primul RT, tu inca mai urcai poze pe HI5”. Toate bune.

    (0)
  6. @Marius: in primul rand mie nu imi fura nimeni munca, stai linistit, am destui clienti cu care lucrez in mod constant. Iar faptul ca lucrez cu ei in mod constant inseamna ca ofer un design de calitate, pentru fiecare proiect in parte. In al doilea rand, legat de convingerea si educarea clientului referitor la valoarea muncii mele – in Romania nu ai pe cine convinge sau educa(in marea majoritate a cazurilor). Degeaba imi bat eu capul si gura sa conving si sa educ un client daca el imi va spune la final:”da, dar Gigel mi-a spus ca imi face logo-ul pentru 100 de RON”. Eu ce pot sa fac in acest caz? Sa lucrez pe 100 de RON precum Gigel? In al treilea rand stiu ca esti specialist in marketing, tocmai din acest motiv nu am inteles de ce oferi astfel de servicii. Iar atat timp cat oferi servicii de grafica si apar in sectiunea „Lucreaza cu mine” pe blogul tau, nimeni nu are de unde sa stie ca tu, Marius Sescu, nu lucrezi singur. Imi cer scuze, nu stiam ca cei de la Landor si-au deschis birouri si in Bacau.

    De gasit ma gasesti pe Behance, asa cum m-au gasit si o parte din clientii actuali(este adevarat ca portofoliul nu a mai fost actualizat de ceva luni bune, poate ani, dar exist).

    Noroc!

    (0)
  7. @Nicu: situatia celor care creaza valoare este similara pe piete similare. Fratele meu este arhitect si lucreaza pe preturi mai mari decat arhitecti care au 25 de ani de experienta. Doar ca nisa pe care si-a ales-o doreste servicii de o calitate anume. Asta nu inseamna ca nu exista o piata a celor care isi doresc o casa cuminte care sa ia avizele rapid pe o suma modica.
    Educatia clientilor se face in timp si e un efort comun.

    (0)
  8. Dar ce te faci cand acesti inaltati in specializari pana la genunchiul broastei chiar sunt crezuti? Laudati de numai-numai de fani pentru care cuvantul „specialist” e o formula magica in fata carora se pot prosterna. Si sunt a naibii de enervanti acesti groupies fara sens.

    (0)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: