fbpx

Cum să alegi evenimentele la care participi (pe bani)

Dacă sunteți cât de cât ca mine și aveți un cerc larg de cunoștințe prin diverse domenii probabil că primiți des invitații la fel de fel de seminarii, traininguri, cursuri și evenimente, plecând de la educația copilului și dezvoltare personală și ajungând la social media, copywriting, marketing online și PR 2.0. Fel de fel de denumiri, fel de fel de ambalaje. Important e cum sortăm grâul de neghină, cum alegem evenimentele la care merită să mergem, indiferent de faptul că participarea e gratuită sau pe bani.

eveniment

Probabil vă imaginați că dacă un eveniment e cu intrarea liberă ar trebui să mergeți fără să vă puneți întrebări, nu? Doar e moka. Greșit, s-ar putea să descoperiți că ați pierdut o zi din viață și nu ați învățat nimic nou. Personal eu am ajuns să filtrez evenimentele la care merg plecând de la întrebările de mai jos:

1. Cine sunt organizatorii?

Niște organizatori cu experiență, care au mai realizat evenimente de genul celui anunțat îmi garantează faptul că totul va decurge conform programului, că nu voi avea surprize neplăcute sau întârzieri. Cu alte cuvinte, un organizator de evenimente cu o reputație bună se va da peste cap astfel încât totul să iasă bine

2. Cine sunt speakerii?

Speakerii sunt cunoscuți? Au realizări în domeniu, au experiență? Ce spune Google dacă caut numele lor? Un speaker care are experiență, care are un brand personal bine conturat, poate chiar și un blog, care e familiarizat cu tema prezentată îmi garantează că nu voi pleca de la eveniment gândindu-mă că știam mai multe eu decât el.

3. Unde are loc evenimentul?

Nu mă aștept ca toate evenimentele să aibă loc în săli de conferință ultramoderne, cu aer condiționat, internet wireless, videoproiector, microfoane, scaune confortabile și acustică impecabilă, dar mai ales în cazul celor la care participarea e pe bani buni ar trebui să existe un minim de confort.

O locație decentă, situată într-o zonă ușor accesibilă cu diverse mijloace de transport garantează faptul că organizatorii și-au dat interesul și în celelalte aspecte ale evenimentului și nu au ales spațiul mergând doar pe criteriul prețul cel mai mic.

4. Voi câștiga ceva dacă particip la eveniment?

Unele traininguri sau evenimente sunt utile prin prisma informațiilor pe care le aflii de la speakeri, altele au valoare datorită oamenilor pe care îi poți cunoaște acolo, iar alte evenimente sunt de umplutură, făcute doar pentru că sponsorii au dat banii și niște persoane s-au gândit că nu strică să își facă puțin branding personal.

Cea mai proastă combinație e cea în care persoane fără cunoștințe solide în domeniu organizează seminarii pe bani în care pretind că îi vor învăța pe participanți chestii pe care nici măcar ei nu le știu să le facă. Culmea, se găsesc și fraierii care să dea bani, proveniți de regulă dintre cei care nu au nici un pic de experiență și se află la început de drum în acel domeniu.

Cât despre câștigul în urma participării la un eveniment nu mă refer la bani, ci la valoarea adăugată oferită de eveniment: informațiile noi pe care le pot afla de la speakeri și care mă pot ajuta în activitatea mea, speakerii și participanții la eveniment cu care pot interacționa, relațiile pe care mi le pot crea în timpul evenimentului etc.

Acestea sunt criteriile de la care plec eu când primesc o invitație la un eveniment. Voi cum decideti dacă participați sau nu?

Recomandă

11 Comentarii

  1. Sunt de acord cu tot ce ai spus tu, dar la primul punct as avea ceva de adaugat. 🙂
    Intr-adevar, ne uitam putin si la cine sunt organizatorii, dar asta nu inseamna ca daca nu am auzit de ei, nu ar trebui sa mergem. Ma refer la faptul ca punctul 1 e in stransa legatura cu toate celelalte scrise de tine. Daca restul punctelor nu “se respecta”, atunci da, merita sa-ti pui intrebarea daca mergi sau nu la eveniment. 🙂

      • Deloc. Pana la urma, fiecare organizator, inainte de a ajunge sa fie de calibru, are o prima prezentare, sau primele prezentari cand lumea nu prea il stie. Un punct de pornire trebuie sa aiba. Asa cum spuneam, eu cred ca la primul punct ai putea avea retineri doar daca celelalte 3 puncte nu-ti spun nimic. Si fara celelalte 3 puncte, un organizator nu va putea ajunge de calibru.

  2. Si uite, sa-ti dau si un exemplu. Anul trecut am fost la How to Web. Despre organizatori, la acea vreme stiam destul de putine lucruri, insa celelalte trei puncte scrise de tine m-au facut sa merg. 🙂
    Acum da-mi voie sa te intreb si eu ceva: ce faci daca organizatorul este unul cu experienta, insa la celelalte puncte nu se incadreaza? Stiu, o sa-mi spui ca un organizator care se respecta nu face greseli la cele 3 puncte, dar sa presupunem… 🙂

  3. In cazul punctului 1 nu prea sunt de acord cu tine. Spre exemplu, de tine am auzit de pe blogul lui A. Monoranu, la fel de Manafu, dar Bizz nu este o revista pe care e sa o citesc frecvent, si totusi la Summitul Social Media din martie am venit, e adevarat ca mai mult pentru Monoranu. Concluzia este ca desi era organizat de Bizz, deci pentru mine nu prea suna interesant am venit pentru puncrul 2, speakerii, daca ma ghidam dupa punctul unu as fii avut de pierdut. Si sa nu uitam ca sunt persoane mai putin cunoscute dar destul de competente si care pot avea un discurs destul de interesant.
    Si la punctul 3 as adauga ca nu ontodeauna este un etalon locatia, prefer o locatie mai slaba daca fondurile au fost folosite spre exemplu pentru a aduce un specialist din afara (sin afara orasului/tarii). Pentru mine punctul 2 este esential, dealtfel il include si punctul 4.

    • Biz e implicată puternic în domeniu, organizează des evenimente legate de online și marketing/social media, dacă nu o citești sau nu ai auzit de alte evenimente organizate de ei probabil te învârți prin alte cercuri de influență. Un specialist bun nu va participa la un eveniment organizat într-o locație underground.

  4. Nu, nu e ca nu am mai auzit de evenimente organizate de Bizz, dar revista in particular nu o citesc decat foarte rar. Oricum era un exemplu, din punctul meu de vedere organizatori nu sunt pe primul loc, cel mai important pentru mine sunt cei speaker-ii. Si este adevarat ca un specialist nu se va prezenta in orice locatie, dar locatia nu cred ca trebuie sa fie de top. Printr-o locatie mai slaba, inteleg si o locatie din afara orasului, unde se ajunge un pic mai greu, o locatie ce nu are o sala de conferinta dotata perfect.
    La evenimentele cu plata ma astept la mai mult, la cele insa cu intrare libera se poate intelege ca locatia nu est centrala sau perfecta.

  5. Cât costă! Cred că e prima întrebare pe care o pun, indiferent de eveniment. Mi se pare că preţul spune foarte multe despre conferinţa respectivă. Prea mic e ori un eveniment nesigur ori o desconsiderare a oamenilor implicaţi. Prea mare e ori ego umflat ori o analiză proastă a costurilor, deci un buget prea mic deci o necesitate. Cred că fiecare participant ar trebui să decidă care e preţul perfect pentru evenimentul la care vrea să participe (normal, cu o analiză realistă şi obiectivă nu subiectivă)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *