Cum să arunci bugetul de marketing la gunoi…la propriu

Zilele asta am văzut prin zona unde stau aruncați pe jos mulți fluturași care promovau încă un site de reduceri colective, pe lângă cele care sunt deja active în Iași. Nici măcar nu am reținut numele site-ului, la fel ca mulți alții, care probabil au primit fluturașii și i-au aruncat pe jos. Irelevant.

Ce e relevant însă e cum se aruncă bugetul de marketing la gunoi, încercând să atragi clienți la întâmplare. Să o luăm metodic, din 21 de milioane de români cam 7 milioane folosesc internetul. Deci proporția e de 1 la 3. Rata de conversie la fluturași nu mai trece de mult timp de 1, hai sa exagerez, 2%. În condițiile astea, ce șanse are un site de reduceri colective să agațe clienții offline, cu fluturași distribuiți la întâmplare? Câți dintre cei care au primit fluturașul au internet, câți s-au uitat pe fluturaș, câți știu cu ce se mânâncă reducerile colective și câți vor cumpăra efectiv ceva?

Atunci când ai un site ce acționează online nu e mai simplu să investești bugetul dedicat promovării și atragerii de utilizatori noi în…nu știu, online?

Ce fel de oameni sunt cei pasionați de site-urile de reduceri colective? Tinerii, care au ceva cunoștințe despre internet și vor să prindă oferte cu prețuri atractive la diverse produse și servicii.

Unde stau tinerii ăștia online? Pe Facebook, pe bloguri, pe forumuri, pe site-urile de știri, pe Youtube. Unde caută tinerii ăștia informații? Pe Google. Noi ce facem ca să le spunem tinerilor de oferte – distribuim fluturași prin cartier, poate poate intră vreunul și la noi pe site.

Deja sunt peste 40 de site-uri care oferă reduceri colective în România. Nu știu câte vor rezista peste 2-3 ani, dar cuașa strategii de marketing șansele sunt nule. Oricum, e bine, se mai curăță piața, rămân în joc cei care vin cu oferte reale.

Ce învățăm de aici? Degeaba ai mulți bani pentru promovarea unei afaceri, dacă tu îi arunci direct la gunoi.

 

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

7 Comentarii

  1. Dar nici să trimiţi spam nesimţit ca tiki-taka.ro, că parcă asta era siteul. Şi nici cu fluturaşi pentru ceva ce se adresează expres oamenilor din online. Două variante total păguboase pentru o afacere ce se desfăşoară pe net.

    Pentru a te face cunoscut în afara internetului, şi pentru a-l face pe om să intre pe site şi să şi cumpere, o variantă bună, văd eu, ar fi sponsorizarea de evenimente sau plasarea de afişe cât mai mare şi atractive la intrarea în magazine.

    (0)
    1. Sponsorizarea da, inca merge, dar depinde si de eveimente. Plasarea de afise? Hmm, adica eu am un site si imi pun un afis intr-un magazin de pe undeva sperand ca cei care cumpara de acolo vor intra pe site. Slabe sanse.

      (0)
      1. Cred că ar merge. Cum ar fi să te întâmpine un afiş la intrarea în mall pe care să scrie: „Prea scump aici? Mult mai ieftin pe ieftin.ro (nu ştiu dacă există)!” Cred că ar prinde. Nu ştiu date exacte, dar se poate încerca.

        (0)
  2. Eu cred că e mai ieftin așa. Cât despre eficiență, nu a măsurat-o nimeni, e prematur să zici că-s aruncați la gunoi banii. 😉

    (0)
    1. E ineficientă treaba cu siteurile. Vezi poc.ro, chestia care a avut parte de mediatizare prin bannere în toate oraşele şi nu au ajuns la rezultatul aşteptat, cu fluturaşii nici atât.

      (0)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: