fbpx

Cum sa iti promovezi afacerea in mod gratuit (sau aproape gratuit)

Recent am ajutat un prieten realizandu-i un website pentru afacerea sa. Nu era mare lucru de facut, doar am instalat WordPress-ul si am adaptat o tema care se potrivea cu obiectul de activitate, am aranjat textele trimise de el, am adaugat cateva fotografii si am instalat niste pluginuri utile pentru administrarea site-ului. Insumat cred ca am lucrat vreo 7-8 ore la site. Am facut asta pentru ca el nu avea buget pentru realizarea unui site de sute de euro si chiar imi place afacerea lui. In plus eu aveam cunostintele necesare pentru  realiza site-ul, el nu.

Ok, am facut site-ul, i l-am aratat si lui si l-am lansat. Partea mai amuzanta a fost cand am ajuns acasa si am gasit un link de la el pe Yahoo messenger, cu mesajul “Da mai departe”. Atunci mi-am dat seama ca am uitat de lucrul cel mai important pe care trebuie sa il faci cand ai un site – sa il promovezi. Stresatul prietenilor pe messenger cu linkuri nu te duce prea departe cand vrei sa te promovezi.

Am inceput sa ma gandesc la modalitatile de promovare a unei afaceri la inceput de drum Stiu, exista agentii care iti fac campanii de promovare cu multe zerouri si care iti aduc zeci de mii de vizitatori si poate chiar si clienti buni, dar aici vorbim de un site micut, pentru o afacere la inceput de drum. Cum ar putea fi promovat site-ul fara bani?Exista multe metode, unele atat de banale incat nici nu ne gandim la ele.

Metode de promovare a unei afaceri:

1. Foloseste-te de prieteni care sa te recomande celor interesati

Cu totii avem prieteni care au prieteni care la randul lor au alti prieteni. E posibil ca prietenii prietenilor tai sa aiba nevoie de serviciile tale. Nu te costa nimic sa ceri prietenilor sa te recomande pe tine, mai ales daca stii ca oferta ta este buna. E suficient sa mentioneze numele site-ului tau.

2. Fa-ti un blog si scrie pe el continut util pentru clientii tai, actuali sau potentiali

Ajuta la fidelizarea clientilor actuali, la SEO, iti intareste pozitia pe piata si poti atrage clientii noi care afla mai multe informatii despre tine. Ai grija totusi cum te comporti cand incepi sa fii activ pe internet si asigura-te ca blogul este pe un subdomeniu al site-ului.

3. Optimizeaza-ti site-ul pentru motoarele de cautare

Exista experti SEO care isi cunosc bine meseria, dar nu e greu sa inveti cateva reguli simple: insereaza cuvinte cheie despre obiectul de activitate al firmei tale in toate paginile site-ului etc. In timp vei obtine mai multi vizitatori targetati din motoarele de cautare.

4. Mentioneaza brandul tau si site-ul pe toate materialele publicitare.

Carti de vizita, fluturasi, brosuri, contracte incheiate cu clienti, pe orice document legat de afacerea ta ar trebui sa apara adresa site-ului si brandul tau.

5. Realizeaza bartere cu reviste, posturi de radio sau firme cu obiect de activitate complementar

Tu le poti oferi lor produsele sau serviciile pe care le vinzi pentru a le da ca premii iar ei iti pot oferi promovare in spatiul de emisie sau prin intermediul afacerii lor.

6. Participa la conferintele legate de obiectul de activitate al firmei tale

Incearca sa discuti cu cat mai multe persoane care te-ar putea ajuta in dezvoltarea afacerii. La sfarsit asigura-te ca le-ai lasat o carte de vizita pe care e trecuta adresa site-ului tau.

7. Participa ca speaker la conferintele din domeniu (daca reusesti)

Asigura-te ca realizezi o prezentare exceptionala si nu uita sa mentionezi site-ul tau si afacerea ta in cadrul prezentarii.

8. Foloseste social media

Facebook, Twitter, LinkedIn pot fi utile daca stii sa le folosesti in mod adecvat. Twitter te poate ajuta sa interactionezi mai usor cu clientii potentiali, Facebook iti permite crearea unei comunitati de fani iar LinkedIn te ajuta in extinderea retelei de oameni cu care faci afaceri. Totusi, exista si cazuri cand social media nu te poate ajuta prea mult. Depinde de specificul firmei tale. Retine ca site-ul pe care il ai trebuie sa fie centrul prezentei tale online, punctul tau de plecare. Nu uita sa monitorizezi evolutia prezentei tale pe internet.

9. Ofera materiale promotionale cu adresa site-ului tau

Poti merge acolo unde se afla clientii tai potentiali si poti oferi cadou magneti pentru frigider, pixuri, brichete, baloane, rulete, carnetele personalizate etc. Depinde doar de specificul afacerii tale si de clientii pe care vrei sa ii atragi. Toate materialele ar trebui sa aiba adresa site-ului si numele afacerii (brandul) pe ele. De exemplu poti oferi post-it-uri personalizate. Sunt foarte ieftine si in plus cu totii le folosim.

10. Organizeaza un concurs pe site si promoveaza-l in retelele sociale.

Poti oferi ca premii chiar produse sau servicii pe care le vinzi sau poti realiza concursul in colaborare cu o alta firma pentru un impact mai mare.

11. Poarta tricouri personalizate cu adresa site-ului

Poate te vei simti ciudat la inceput, dar tine minte ca este o metoda de promovare foarte eficienta. In fiecare zi intri in contact cu sute de oamenii. Esti sigur ca toti stiu cu ce te ocupi, care e afacerea ta?

12. Autocolant cu adresa site-ului si brandul pe masina proprie.

Toate companiile mari au masinile autocolate cu logo-ul si site-ul propriu. Tu de ce sa nu o faci? In fond vorbim de afacerea ta aici.

13. Include site-ul in directoare

Nu uita sa folosesti o descriere sugestiva pentru obiectul de activitate al firmei, sa incluzi cateva cuvinte cheie si numele afacerii.

14. Trimite comunicate de presa ziarelor locale

Incearca sa gasesti informatii interesante despre afacerea ta. Poate esti singurul care vinde un anumit produs, poate ajuti comunitatea prin crearea de locuri de munca, poate oferi servicii inedite. Gaseste o perspectiva interesanta asupra afacerii tale, realizeaza un comunicat de presa si trimite-l ziarelor locale. Nu ai nimic de pierdut.

Metodele de mai sus sunt accesibile si la indemana oricei persoane la inceput de drum. Pentru campanii de promovare complexe (cu bugete complexe) exista agentii si consultanti care te pot ajuta. Important e sa incepi de undeva. Pentru a vinde clientilor acestia trebuie sa afle ca existi!

Mai stiti si alte medode de promovare gratuita a unei afaceri?

Recomandă

31 Comentarii

  1. Legat de metoda 12 (Autocolant cu adresa site-ului si brandul pe masina proprie) nu se plateste vre-o taxa de publicitate pe la primarie ? Sau lipesti si asta e…

  2. nu trebuie sa platesti nimic. trebuie doar sa te asiguri ca suprafata “colantata” nu depaseste 50% din suprafata tablei masinii, iar geamurile sa fie cat mai putin acoperite pentru a nu avea probleme cu RAR-ul mobil.

  3. […] Sa spunem ca vreau sa gasesc clienti pentru un program de gestiune si facturare cum ar fi Microshop. In mod normal ar trebui sa imi fac o campanie de promovare foarte nisata si costisitoare, prin cumpararea unei baze de date cu adrese si trimiterea de brosuri de prezentare a programului catre firmele interesate de un soft de genul asta (direct mailing). Desigur, exista si metode de promovare a unei afaceri cu cheltuilei mici sau chiar gratuit. […]

  4. Salut , va propun o metoda ingenioasa de promovara cum sa facut si pentru site-ul nostru http://www.RokaStore.ro si anume plasarea la scarile de bloca a cate un flyer (autocolant) sau orice stiker . Atingeti de la 10 pana la 100 apartamente cu aproximativ 2 lei cost , adika o rentabilitate maxima

  5. Interesant articolul vostru, ati atins cam toate metodele de promovare care trebuiesc parcurse pentru a te face cunoscut. Imi pare insa rau, ca la cate articole am citit, cu teoria stau foarte bine, dar cu practica…, site-ul meu, http://www.cazaretur.ro, nu prea s-a ridicat, deci stau prost. Va multumesc pentru sfaturi.

  6. Trebuie specificat ca o alta metoda optima de promovare ( cu costuri reduse ) sunt portalurile e afaceri , sau B2B .

    Prin crearea unui cont beneficiezi de un micro-site de prezentare a companiei si a tuturor produselor/ serviciilor pe care le oferi. In plus, un astfel de site mai pune la dispozitie si alte metode – bannere, companii recomandare, link-uri sposorizate si promovarea prin email-marketing.

  7. Foarte bune sfaturile, asa cum este specificat in articol, continut cat mai util si original, de asemenea este important sa scrii cat mai des si sa obtii cat mai multe backlink-uri dofollow.

  8. Pentru magazinul meu o metoda bunicica a fost atasarea de flyere pe parbrizul autoturismelor din parcari.

  9. Este bine, pana la urma promovarea este totul. Cu flyere o sa incerc si eu. Succes!

    Momentan folosesc AdWords si Facebook Ads.

  10. Buna, Marius,

     

    Sunt intr-un business aflat la inceput si ma intereseaza ceva promovare online, dar cu costuri minime deocamdata. Si cautand pe net am gasit si expresia “campania AdWords pros facuta”si am inceput sa ma gandesc ca pot sa cheltuiesc niste bani si rezultatele sa fie sub asteptari pentru ca nu a fost facuta bine/de cine trebuie.

     

    Ma poti ajuta?

    Multumesc

  11. Din punctul meu de vedere, promovarea SEO nu este chiar gratuita. Daca alegi o astfel de campanie de promovare trebuie sa te inarmezi cu nervi de otel si rabdare. Rezultatele SEO apar, in general, dupa ceva timp de cand campania a incetat. Pentru cei ce doresc promovare instanta…. intotdeauna va exista PPC 🙂

    • Seo este cel mai important lucru, si poate fi facut si gratuit pentru minime performante, daca in nisa unde activezi este competitivitate mare va trebui sa mai bagi bani si in backlinks.

  12. Mi-am lansat saptamana trecuta siteul. De atunci si pana acum am adunat 237 vizitatori unici. Nu imi dau seama daca este in regula sau nu…Nu stiu daca sa ma bucur sau sa ma panichez…..Nu ma prea pricep la SEO, cat m-am priceput am facut.

    Nu stiu ce ar trebui sa fac in continuare ca sa aduc si mai multi oameni pe blog dar si clienti. Sunt designer grafic si caut sa imi promovez si blogul si portofoliul in acelasi timp. Si ma mai intereseaza sa aflu cum imi pot pastra vizitatorii actuali?

    Multumesc!

    • Site-ul e ok pt design, eu aș scoate la înaintare pe sliderul de pe prima pagină și proiectele din portofoliu, nu doar pozele frumoase de efect.
      Pt retenție vizitatori – plugin abonare la newsletter – sumome e free pt wordpress – https://sumome.com/
      Related posts la articole, poți folosi modulul din Jetpack pt a nu încărca serverul propriu.
      Nu contează așa de mult traficul, cât conversia.
      Pune și tu un link către facebook, linkedin sau twitter, un cont social folosit pt chestiile profesionale, oamenii reacționează mai bine când văd că ești activă pe undeva.

      • Merci mult de tot pentru sfaturi. Am tot schimbat si modificat intr-una grafica. Pana la urma am decis sa las blogul pe prima pagina, ca m-a cam prins chestia asta cu scrisul, timp sa fie 😀

        Nu imi doresc sa sot in evidenta portofoliul, pentru ca il am pe mai multe site-uri si majoritatea proiectelor de acolo imi vin.

        Din pacate sau fericire 🙂 , nu prea sunt cu social media, in afara de facebook, soundcloud si pinterest nu am alte conturi. Desi, sa stii ca ai mare dreptate ca e nevoie de asta si ca oamenii reactioneaza. Nu eram activa pe pagina mea de facebook si amintindu-mi de ce mi-ai spus, am zis ” hai, fie!” si da, vin ceva oameni de pe facebook.

  13. O buna metoda de promovare a facerilor in special daca acesta au si o locatie fizica  o reprezinta directoarele de locatii care ofera si evaluarea locatiilor de catre vizitatori. Acestea reprezinta o buna sursa de credibilitate locatiei si a serviciilor sale.

    Recomand cu caldura adaugarea locatiilor pe http://www.infozoom.ro/locatii . Pe langa adaugarea gratuita ofera si posibilitatea de a adauga toate evenimentele gazduite total gratuit. In plus de atat pe toata perioada anului 2016 ofera discount de 100% prin folosirea cuponul 2016INFOZOOM, beneficiind altfel de toate facilitatile premium ( link catre site-ul locatiei , promovare pe retele de socializare, oferte speciale, etc )

    O zi placuta va doresc.

  14. Este foarte bun articolul!!! Multumesc. Urmeaza sa ma folosesc si eu de aceste trucri pentru promovarea afacerii mele.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *