fbpx

Cum sa scrii un text care vinde

De cate ori nu vi s-a intamplat sa cititi un mesaj comercial de toata jena, care sa va faca sa exclamati: Hei, pana si eu puteam sa scriu ceva mai bun!

mesaj vanzare

Ghici ce, chiar puteti sa scrieti un mesaj care vinde, atat timp cat respectati cateva indicatii simple. Nu sunt expert in copywriting, dar am scris la viata mea cateva texte pentru brosuri, pliante, reclame radio si tv si alte nimicuri de genul asta, plus vreo 6000 de posturi pe blogul asta si alte cateva pe alte bloguri si site-uri. Cred ca am reusit sa deslusesc putin tainele unui mesaj care atrage, care converteste un cititor intr-un potential client.

Inainte insa de a va apuca sa scrieti textul, ganditi-va la cateva lucruri:

  • Cine sunt clientii potentiali?
  • De ce ar cumpara acei clienti produsul vostru?
  • Ce ar vrea sa stie clientii despre produs?
  • Ce face produsul?
  • Ce castiga clientii daca cumpara acest produs?
  • Oferta pe care o prezinti este atractiva pentru clientii potentiali?

Sfaturi pentru a scrie un text care vinde:

Spune o poveste

Deja am spus totul. Daca realizezi un mesaj care va fermeca cititorul ai facut 50% din treaba. Restul depinde de produsul pe care il vinzi. Unele produse se vand mai greu, altele se vand singure.

Evidentiaza avantajele produsului

Ce te face diferit fata de concurenta (pret, avantaje, asistenta acordata clientilor…). Produsul tau arata mai bine, e mai rapid, mai ieftin, mai usor de folosit, are mai multe optiuni? Descopera atuurile produsului tau si atrage atentia asupra lor.

Folosesc un limbaj accesibil tuturor

Ati citit vreodata un ziar? Ati remarcat limbajul comun, usor de inteles, pe care il folosesc jurnalistii? Nu e o coincidenta, ei scriu pentru marele public, pentru cititorii obisnuiti, de aceea trebuie sa se asigure ca limbajul este accesibil. Acelasi lucru se aplica si cand pregatesti textul pentru promovarea unui produs. In afara de cazul in care vinzi rachete spatiale sau alte produse de nisa, cand termenii de specialitate sunt absolut necesari, asigura-te ca termenii folositi de tine sunt pe intelesul tuturor. Clientii si departamentul de vanzari iti vor multumi1

Foloseste un limbaj uman, prietenos

Nu ati citit o multime de mesaje promotionale fara personalitate, impersonale, reci, seci. Urasc reclamele de genul asta, mesaje care nu imi transmit nimic, de parca ar fi scrise de roboti. Produsul pe care incerci sa il vinzi, brandul pe care il reprezinti, ei bine, ar trebui sa aiba o personalitate. Mai glumeata, mai serioasa, dar trebuie sa fie. Oamenii nu cumpara de la firme, ei cumpara de la alti oameni. Asigura-te ca mesajele tale au sens, ca vorbesc pe intelesul clientilor. Brandul tau trebuie sa aiba o fata umana.

Incheie cu un indemn la actiune

Ce vrei de la client? Sa iti cumpere produsul, sa se aboneze la un newsletter, sa testeze produsul, sa descarce un program? Daca transmiti prea multe informatii risti sa il induci in eroare. Mai ales daca mesajul conceput de tine este lung, asigura-te ca informatia prezentata este structurata iar la finalul mesajului se afla un indemn de actiune catre client.

Incepe si termina in forta

Inceputul si finalul mesajului sunt cheia convertirii cititorului in client. Iti trebuie un inceput puternic, care sa atraga atentia cititorului. Iti trebuie o incheiere extraordinara, care sa determine clientul sa face ceea ce vrei tu. Normal ca iti trebuie si un cuprins, dar cele trei parti ale mesajului trebuie sa fie diferentiate. E ca la compunerea din clasa a 4-a: inceput, cuprins, incheiere. Simplu, nu?

Foloseste bullets

Listele structurate sunt utile deoarece ajuta clientul potential sa inteleaga mai usor avantajele si beneficiile produsului, mai ales daca sunt mai multe informatii pe care trebuie sa le prezinti acestuia intr-o maniera simpla.

Probabil ca mai sunt si alte sfaturi pentru a scrie un mesaj comercial care vinde, dar astea mi se par cele mai importante. Aveti completari? Ce ar mai fi de adaugat?

Recomandă

7 Comentarii

  1. Bullets sunt arma secreta in cazul recomandarilor punctuale. Poti cuprinde foarte vizibile avantajele ce duc catre vanzarea efectiva a produselor. Daca ai plain text de introducere si bullets, ii va fugi privirea in majoritatea cazurilor catre astfel de sublinieri.

    • True, doar că bullets sunt folosite prea mult în ultima perioadă. Nu zic că trebuie ignorate, din contră, dar contează și calitatea textului, nu doar faptul că e aranjat frumos.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *