fbpx

Cum strica SATI “combinatiile” grupurilor de site-uri

Mihaela imi reaminteste ca incepand de azi SATI revine la vechea masurare a audientei site-urilor ( 1 site=1 domeniu web) , urmand ca raportarile de audienta pe grupuri sa fie facuta separat.

Cand marile grupuri din online au inceput sa foloseasca SATI in loc de trafic.ro au curs rauri de cerneala si litere cu privire la evolutia celor doua servicii de contorizare online. Intre timp trafic.ro a inceput sa taxeze site-urile noi care se inscriu in sistem cu 10 euro. A mai introdus cateva facilitati si incearca sa fie mai deschis si sa comunice mai mult cu clientii.

Normal, trebuie sa muncesti mai mult cand ai concurenta. In Romania multi dintre cei care cumpara reclama online folosesc trafic.ro pentru a verifica traficul, deci publisheri mici care nu isi permit intrarea in SATI si vor sa vanda vor plati cei 10 euro pentru a ramane in sistem.

SATI a avut parte de cateva scandaluri legate de sistemul de masurare al audientei. Cele mai importante discutii au plecat insa tocmai de la raportarea audientei pe grup si nu pe fiecare domeniu. Pana acum aveam parte de comunicate care raportau “cresteri spectaculoase” in fiecare luna din partea regiilor online. Cresterile erau de fapt obtinute prin achizitia si includerea unor noi site-uri in portofoliul comun.

Scandalul eastrolog si feminis, infratirea dintre ziare.ro si realitatea.net, fancluburile echipelor de fotbal afiliate la GSP….. toate astea ar trebui sa nu mai conteze in momentul cand marile grupuri se bat cu pumnul in piept privind traficul.

In plus, cea mai importanta schimbare, care ii va durea la buzunare pe cei din grupuri, va fi cea legata de vanzarea publicitatii online. O sa fie cam greu sa ii explici unui client care cumpara 1 milion de afisari intr-un ziar de sport ca tu de fapt nu ai atatea afisari si raportai traficul pentru douazeci de site-uri.

Se pare ca SATI “incearca” sa isi merite banii si sa fie mai transparent. Sunt sigur ca multi vor fi cei nemultumiti de schimbarea raportarii , dar poate astfel vor avea o sansa in plus si jucatorii mici, care se preocupa de crearea de continut in defavoarea spamului si a afilierilor.

E ironic ca site-urile mari au vrut sa fie contorizate de SATI in speranta ca vor putea afisa rezultate mai bune si pentru ca trafic.ro era considerat ineficient, iar acum tocmai SATI le taie macaroana si implicit veniturile din reclama online.

Recomandă

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *