fbpx

Cupa Mondiala din Qatar și brandurile care o sponsorizează

Dacă nu știați, prin Qatar viața nu e chiar așa de roză pentru muncitorii care construiesc infrastructura necesară Cupei Mondiale din Qatar, peste 900 de oameni au murit deja începând cu 2012. Și uite așa a apărut campania asta, cu boicotarea brandurilor care sponsorizează Cupa, poate se retrag unele dintre ele. Oamenii crează logo-uri mai mult sau mai puțin ironice cu trimitere la exploatarea muncitorilor, câteva sunt mai jos:

quatar-world-cup-2022-human-rights-abuse-brand-support-logo-4__880 quatar-world-cup-2022-human-rights-abuse-brand-support-logo-6__880 quatar-world-cup-2022-human-rights-abuse-brand-support-logo-7__880 quatar-world-cup-2022-human-rights-abuse-brand-support-logo-9__880 quatar-world-cup-2022-human-rights-abuse-brand-support-logo-10__880

Ce ignoră sau nu realizează protestatarii este că unele din brandurile ce sponsorizează Cupa Mondială exploatează și ele la rândul lor oamenii în fabricile proprii. Credeți că e ușor să obții costuri de producție mici și profituri uriașe pentru haine, încălțăminte, gadgeturi sau mașini? Oare de ce majoritatea fabricilor sunt în China sau India, le plac așa de mult companiilor asiaticii, sau le place faptul că acceptă să lucreze pe un bol de orez?

Dacă NU ar fi vorba de profituri, toate brandurile ar produce în America sau Europa,  pe unde vând ei cu adaos comercial mare, dar realitatea e că e mai ușor să plătești un indian cu 2 euro pe zi, să transporți marfa în containere pe alt continent, decât să oferi salarii corecte.

Nu zic că e corect ce se întâmplă, doar că așa funcționează economia. Și sunt și branduri corecte cu angajații, dar prea puține.

Recomandă

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *