fbpx

Cupoane. Multe, multe cupoane. Cine le cumpără?

Chiar zilele trecute mă întreba o fostă colegă de facultate cât de mult ar costa să își deschidă și ea un site din ăsta de reduceri colective într-un oraș din România.

Am început să râd și să pun pe hârtie costuri estimative: realizarea site-ului, integrarea soluțiilor de plată cu cardul, om de vânzări, om de marketing, designer, programator, promovare online și offline, toate astea calculate pe cel puțin jumătate de an. Din start ai nevoie de 40-50 de mii de euro dacă vrei să faci treabă cum trebuie și să nu dispari după o lună. Oricum, cred că într-un an de zile vor rămâne maxim 10 astfel de site-uri, restul vor da faliment sau vor fi cumpărate, dacă au o bază de date cu clienți destul de solidă.

cupoane reduceri colective

Merită să îți mai faci acum un site de reduceri colective? Eu aș spune cu mâna pe inimă că nu, e prea aglomerată zona. Sunt multe site-uri de reduceri colective în România. inclusiv tatăl lor, Groupon. Toți se zbat, toți vin de regulă cu aproximativ aceleași oferte: păpică, cosmetică, bijuterii, haine, masaj, chestii din astea. Nu e loc de inovație.

În afară deja se discută despre oferte geolocalizate, adică te plimbi pe stradă cu smartphone-ul în mână și îți apar ofertele speciale din zona unde te afli. Asta da targetare:

Mergi încă 50 de metri și poți lua prânzul cu 10 lei la restaurantul lui Mario. Frizeria Bella de pe colț te tunde cu 3 lei. Magazinul Peștiucă de vizavi are Guppy de acvariu la ofertă cu doar un leu.

Nu sună tentant să primești oferte de genul ăsta în timp real, pe stradă? Eu zic că da.

Revenind la reducerile noastre… Chiar și înainte ca Groupon să vină în România în mod oficial au fost destui care au testat apele și au venit cu site-uri care au prins la public, datorită apetitului românului pentru reduceri. Știu că se discuta de peste 30 de site-uri de genul ăsta. Pe Iași sunt cel puțin 5 site-uri de reduceri colective.

Românii cumpără cupoanele de reduceri, dar oare chiar toate se folosesc? Eu de exemplu m-am trezit zilele trecute că am 4 cupoane la restaurante din Iași aproape gata să expire. Am cumpărat cupoanele foarte ieftin, normal. Le-am luat pentru că eram interesați să mergem acolo, dar mereu a apărut ceva și încă nu am reușit să ajungem. Nu cred că sunt singurul.

Am pus întrebarea asta pe Twitter, o repet și aici:

Voi chiar folosiți toate cupoanele cumpărate de pe site-urile de reduceri colective sau le luați doar pentru că sunt ieftine?

Eu cred că sunt mulți cumpără cupoanele dintr-un impuls de moment și uită să le folosească.

O lecție despre site-urile de reduceri  – când o ofertă pare prea bună ca să fie adevărată de obicei așa e. Toate clonele astea de Groupon nu îți ridică neapărat afacerea, pot și să ți-o îngroape dacă nu ai grijă la ofertele pe care le faci!

Recomandă

14 Comentarii

  1. Pentru inceput, tebuie mentionat ca Grouponul are o filosofie aparte, ei considera ca presteaza servicii de marketing, motiv pt care opresc 50% din pretul afisat, deci cel platit de consumator. Alte site-uri nu au inteles prea bine cum sa se pozitioneze si se lupta pt 5%-10% din cat plateste consumatorul.

    Acum este o problema cu eficienta companiilor ce apeleaza la astfel de portaluri. Tot in Iasi a fost cazul unei sali de aerobic ce a vandut abonamente cu 1 leu (in total vreo 3000 si a dat faliment). Si tot la voi, cazul bucatarieie chinezesti, cum ziceai si tu, care cu siguranta se va trezi cu un control ceva pe cap, pt ca nu cred ca va ramane asa situatia.

    Site-urile au aparut ca ciupercile dupa ploaie, neavand un model de business ft bine conturat. Fundeal merge tot pe modelul Groupon intrucat unul din fondatori a lucrat in UK, pentru Groupon, insa a inteles ca piata este supra saturat, asa ca incearca sa migreze catre Bulgaria si tarile la sud de Romania, unde “curentul” n-a ajuns inca. Mai avem si agregatorii de astfel de promotii care viseaza ca intr-o zi vor fura si ei o bucata din incasarile celor pe care-i promoveaza, but boy they’re wrong!

    Eu le mai dau un an in formatul actual. Si vreo 2 ani pana ne bucuram si noi de location based marketing, ca la noi totul circula mai greu…

    • Corect, majoritatea merg pe comisioane mici dar fac asta si pt a atrage business-uri interesate sa vanda prin ei. Oricum, totul se invarte in jurul bazei de date cu clienti.

  2. Chestia cu geolocalizarea a fost discutata si incercata inca de cand a aparut “Busola” de la Vodafone. Sa tot fie 5-6 ani. Nu-mi amintesc sa fi fost pusa in practica, motivele fiind mai multe, de la lipsa de cunostinte a marilor operatori de telefonie, pana la vanzarea unor astfel de produse catre cei interesati. Dupa aceea, tehnologia a venit din urma si…

    Cat despre site-urile de reduceri, 10 e chiar optimist. 3-4 cel mult.

    • Ce tare, chiar uitasem de busolă, era amuzant cum eu eram într-un cartier și busola îmi spunea că sunt în altul.

      Am încercat să fiu optimist, oricum, nu văd sensul agregatoarelor de reduceri.

      • Am mers pe la ceva gen data de ~25 martie,am sunat pe 10 pentru a mă califica şi la bonusul “Bonusul de o sampanie este valabil pentru 2 vouchere, iar bonusul de un cocktail este valabil pentru un voucher. Trebuie sa folosesti voucherul pana la data de 14 Martie” , dar mi s-a spus ca e rezervat tot şi să revin cu un telefon după 20 ceea ce am şi făcut,cred că am fost prea insistent:))

  3. Intr-adevar in formatul adoptat de TOATE siteurile astea de reduceri colective, si anume modelul copiat exact dupa Groupon, n-o sa mearga mult, dar cu un twist la ideea de reduceri colective se pot face multe. Trebuie doar putina imaginatie 🙂

    • Groupon își permite să facă presiuni, doar că depinde foarte mult de tipul de afacere ca să îți convină realizarea unei oferte. Dacă marja de profit e mare poți încerca, dar dacă tu mergi cu un 10-20% de unde să dai tu 50% discount clientului final din care să mai mănânce și site-ul de reduceri un comision?

      Oricum, am auzit și afaceri mulțumite de rezultate, dar și oameni care nu vor să mai facă oferte de genul ăsta. Cred că atunci când ai o afacere la început de care nu știe nimeni poți veni cu o ofertă bună, atât timp cât nu ajungi să mergi tu în pierdere.

  4. Si eu sunt de aceeasi parere…este deja prea aglomerat. Cei care au succes cu aceste site-uri de reduceri, au pentru ca au fost “pionieri” ca sa zic asa. Oricum…daca dispui de suma necesara si esti convins ca poti sa iti faci o promovare agresiva, de ce nu? Dar sunt riscurile prea mari zic eu.

  5. In ultimele luni am cumparat de mai multe ori de pe site-ul PRETULMINI.COM si am observat ca reducerile sunt negociate cu adevarat, iar pretul produselor este foarte mic. Acesta este unul din cele mai noi site-uri de acest gen. Am fost foarte placut surprins cand am gasit acest site pe facebook!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *