fbpx

De ce blogul de companie trebuie să fie pe site-ul oficial

Știu că pare a fi un articol stupid, dar văd destule companii, chiar și unele mari, care își deschid bloguri de companie, oficiale, pe site-uri diferite de cel oficial, site-ul mamă.

Ieri de exemplu eram pe site-ul Dent Estet, dau să intru și pe blogul lor de curiozitate (care e chiar ok) și ajung pe www.smilemakeover.ro. Înțeleg ideea de a crea un brand distinct pentru a atrage cititorii care vor un zâmbet frumos, dar cred că aveau de câștigat mai mulți clienți pe termen lung dacă blogul era o secțiune pe site-ul lor, cu grafică similară cu cea a site-ului și trimiteri discrete către site-ul principal și serviciile oferite. Asocierea ar fi fost mai benefică decât diferențierea.

Ș nu sunt singurii care fac asta, creează bloguri de companie pe domenii separate de site-ul oficial. LG are lgblog.ro, dar e mai mult un spațiu pentru publicarea comunicatelor de presă, Avon are www.avonspaceblog.ro, Bitdefender are www.hotforsecurity.com. Toate au trimiteri mai mari sau mai mici către site-ul oficial, dar era mai benefic pentru ei dacă blogul era o secțiune de pe site, șansele ca vizitatorul să devină client creșteau, iar site-ul oficial avea de câștigat mai mult, atât ca vizibilitate cât și ca SEO. Majoritatea companiilor din Top Corporate Blogs fac asta, deci știu ele ceva.

De ce blogul de companie se creează pe același site? E simplu, indiferent că setezi blogul să fie pe blog.numefirmă.ro sau pe numefirmă.ro/blog, pe termen lung ai mai multe șanse să atragi clienți potențiali și să crești traficul pe site dar și autoritatea domeniului dacă îți concentrezi toate eforturile într-un singur loc. Chestia asta e valabilă mai ales pentru companiile mici și mijlocii, pentru care bloggingul poate fi o modalitate foarte eficientă de promovare online.

Eu nu înțeleg de ce m-aș chinui să creez un blog pe un domeniu separat de cel al companiei mele, să investesc acolo timp și alte resurse pentru a atrage vizitatori, când obiectivul meu final este să duc vizitatorii pe site-ul oficial pentru a le vinde ceva. De ce aș munci pentru a ridica 2 site-uri separate? Voi ați face asta?

Foto: Attractive business woman via Shutterstock

Recomandă

3 Comentarii

  1. In mod normal, nici eu nu sunt de acord cu un blog separat. Insa am un client care a ales aceasta optiune si i-am inteles motivele intr-un fel. E vorba de o clinica de obstetrica-ginecologie cu un blog ce are ca domeniu numele managerul centrului, medicul specialist al centrului. Pe site apare feedul la blog, plus o sectiune separata de Noutati, direct pe site. Nu e chiar cea mai fericita alegere, dar tocmai o lansase cand am aparut eu in peisaj.

    • Dacă vrea să își construiască un brand personal e ok, dar observațiile cu influența domeniului, autoritate, SEO și conversii rămân valabile.

  2. Interesanta intrebare, nu stiam ca e vreo regula cu tinutul blogului. Eu vad asa intrebarea: sa pescuim cu o singura undita la care punem 2 carlige sau cu doua undite diferite?

    Cam asa e si cu blogul… sa il tinem pe domeniul companiei sau pe un alt domeniu? Poate pur si simplu unele companii au ajuns la concluzia ca e mai profitabil sa pescuiasca cu 2 undite diferite…

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *