fbpx

De ce lucrurile importante se scriu pe blog

Pe 16 ianuarie 2008 la orele 00:27 scriam pe blog cateva idei despre articolele platite de pe bloguri. Bune sau rele, sunt ideile mele si raman acolo, indiferent ca voi schimba hostingul, domeniul sau tema pentru WordPress folosita. Cu alte cuvinte, e continut creat de mine si pe care il pot folosi cum doresc, imi apartine. Imi fiecare saptamana fac un backup la baza de date, pentru siguranta. In plus, cei care cauta pe Google informatii despre articolele platite pot ajunge la postul scris pe blog.

In schimb nu am nici cea mai mica idee ce am scris pe Twitter pe 16 ianuarie 2008 sau ce fotografii si mesaje am postat pe Facebook. Inca sunt pe acolo, pe undeva, dar e dificil sa le caut in mormanul de informatii care apar zilnic in retelele sociale. In plus, daca Twitter sau Facebook se inchid, eu raman fara tot continutul creat acolo. Nu imi apartine mie decat atat timp cat exista si reteaua respectiva, desi exista solutii de backup si pentru retelele sociale. Ce as putea sa fac cu arhiva de pe Twitter, daca Twitter ar dispare? O tiparesc pe un sul lung de hartie igienica?


Link

In plus, continutul creat pe Twitter și Facebook e util, dar doar pentru moment, datorita interactivitatii dintre utilizatori. Nimanui nu ii pasa despre ce ai scris pe Twitter acum doi ani. Pe bune! Iar mesajele postate în rețelele sociale dispar la câteva ore după publicare, sunt îngropate în avalanșa de noutăți.

Cu blogul insa e altceva, posturile scrise pot fi utile cititorilor pentru mult timp, plus că sunt indexabile de către motoarele de căutare, poți avea acel evergreen content despre care toată lumea vorbește. Nu vreau sa fiu inteles gresit, Twitter, Facebook și alte platforme sunt utile pentru a interactiona cu cititorii, fanii, prietenii, pentru a raspandi usor informatiile, dar cam atat. Nu exista continut cu adevarat util pe Twitter, nu există articole care pot fi găsite ușor pe Facebook, ci doar oameni mereu în căutare de noutăți. Networking da, content nu.

Da, rețelele sociale au contribuit la dispariția unor bloguri, dar blogurile serioase au mai multe sanse de crestere acum. De aceea e bine ca lucrurile importante sa ramana scrise pe blog.

Recomandă

17 Comentarii

  1. Corect, cred ca odata cu Facebook si Twitter trebuie ca fiecare sa fie atent ce posteaza pe care platforma. Nu e o idee rea promovarea blogului in retele sociale, dar vad oameni care au acelasi continut peste tot, ceea ce mi se pare cam aiurea. Una e bloggingul si alta microbloggingul, de ce ai avea acelasi feed peste tot?

  2. […] Aceeasi idee se aplica si la bloguri. Vad multi bloggeri care trimit cititorii pe pagina lor de Facebook sau pe contul lor de Twitter, in loc sa ii aduca pe utilizatorii din acele retele sociale pe blog. Vad multi bloggeri care sunt foarte activi in retelele sociale, dar tot mai putin pe blog, desi lucrurile importante ar trebui sa ramana pe blog. […]

  3. Foarte bine zis bre, twitter e mai mult pentru intereacţionare, deşi, unii îl văd ca “dădător” de linkuri şi promovare şi atât. Pe când blogul rămâne şi se poate transmite şi nepoţilor pentru a şti ce aveam de zis eu acum 30 de ani.

  4. […] asupra conținutului pe care îl producem online. Practic el spune ce spuneam și eu în 2010, că lucrurile importante ar trebui să le publicăm pe blogurile sau site-urile noastre, nu în rețelele sociale. Și așa mi-am amintit de discuțiile recente cu mai mulți bloggeri sau […]

  5. […] Ce spuneam în 2010 rămâne valabil, nu investiți toții bani în prezența pe rețelele sociale neglijând site-ul propriu. Rețelele sociale apar, cresc și la un moment dat dispar (împreună cu conținutul creat de voi), dar site-ul vostru rămâne, pentru că voi îl controlați complet. Nu mai zic de faptul că accesul la atenția fanilor în rețelele sociale începe să coste tot mai multe (vezi Facebook care modifică vizualizarea mesajelor pe paginile de brand pentru a determina advertiserii să cumpere reclamă). […]

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *