De ce nu fac toți bloggerii bani din blog?

Peste tot auzim că nu e greu să îți deschizi un blog, ai nevoie doar de 5 minute libere din timpul tău, cel puțin la început. Alegi o platformă de blogging gratuită, de exemplu WordPress.com, îți stabilești un nume pentru blogul tău și începi să scrii. E simplu, nu?

Nu chiar. Mă uitam în Zelist și am remarcat că în ultima săptămână din 63.071 bloguri monitorizate doar 8.282 au publicat cel puțin un articol, adică în jur de 1% din total. În grupul de heavy bloggers, cei ce scriu cel puțin 5 articole pe săptămână, au fost doar 1933. Restul bloggerilor nu știu ce au făcut, probabil tăiau frunză la câini sau dădeau refresh la statistici, în speranța că la va crește traficul.

bani din blogSursa foto

Scuze există multe, mereu poți găsi o explicație pentru că nu ai avut timp să scrii pe blog. Am fost ocupat la job, am fost obosit, familia îmi mânâncă tot timpul liber, nu am avut chef, nu am avut idei, nu și nu și nu. Totuși, eu nu înțeleg un lucru: de ce să îți faci un blog, chiar și pe un domeniu gratuit, dacă nu ai timp să scrii pe el? Doar așa, pentru a spune și tu că ai blog?

Cred că din blogurile noi care apar în .ro după șase luni cel puțin 50% se închid sau sunt abandonate de cei care le-au deschis. Motivul? E prea mult de muncă, trebuie să te gândești mereu la crearea de conținut original, trebuie să vii cu idei noi, să oferi cititorilor ceva ce nu găsesc în altă parte. Treaba cu filmulețele amuzante și conținutul furat din altă parte nu merge, cel puțin nu pe termen lung.

Bloggerii noi care apar se plâng de faptul că nu sunt băgați în seamă. Totuși, majoritatea bloggerilor noi nu muncesc pentru a se face remarcați. Sunt doar 8000 de bloggeri care au publicat un articol în ultima săptămână, doar 2000 care au publicat 5 articole.Scrisul zinic pe blog deja sună a utopie pentru unii.

Dacă mai adaugi la cifrele de mai sus criteriile conținut, aspect blog, stilul abordat de blogger și interacțiunea cu cititorii constați că un brand care vrea să deruleze campanii în blogosferă nu are foarte multe opțiuni dintre care să aleagă.

Pe cine să aleg pentru campania mea online, pe bloggerul ăla care scrie o data pe an de Paște sau pe cel care scrie zilnic, scrie interesant, își promovează conținutul și interacționează cu cititorii în comentarii? Răspunsul e simplu.

Prima întrebare când te gândești la deschiderea unui blog nu e Ar trebui să îmi fac blog? ci Dacă îmi fac blog, ce voi scrie pe el și cât de frecvent voi putea scrie? Abia după asta urmează problemele existențiale că făcutul de bani din blogging.

19 Comentarii

  1. foarte adevarat, m-am uitat si eu pe cifrele din zelist, raportul intre numarul posturilor si cel al articolelor este devastator, inainte sa te gandesti de ce nu faci bani din blog, ar trebui sa te gandesti ce anume oferi cititorilor tai

    (0)
      1. dap, in majoritatea cazurilor, dar daca vrei sa fii cat mai original trebuie sa iei bloggingul in serios si sa renunti la prostiile pe care le spuneai tu si sa te apuci sa creezi

        (0)
  2. Update: m-ai făcut curioasă să văd câte articole am scris in luna trecută pe blog. Şi-s vreo 18 în total. Asta înseamnă o medie de 4.5 articole pe săptămână. Aproape 1/zi de luni până vineri [excludem weekendurile aici]. :))

    (0)
  3. nu prea am inteles-o pe asta cu filmuletele amuzante si continutul furat. mai ales prima parte. fulgerica.com, neuronu.ro, cocalari.com si ar mai fi cateva au destul succes. ce ai de spus vizavi de asta? 🙂

    (0)
  4. @relansat: E o diferenta intre a pune virale in primele 24h de ore de cand sunt pe val si a le pune dupa 3 luni cand is suflate.

    (0)
  5. Da, ai dreptate, dar vine si intrebarea intrebatoare: Oare ce am prefera, multe articole de proasta calitate, sau unu da’ bun, frate!?
    Vechea batalie calitate vs. cantitate…

    PS:// 8.282 reprezinta cam 13% din 63071 (scue, defect de serviciu 😛 )

    (0)
  6. Probabil se poate, depinde cred de nisa pe care esti, de inspiratie, transpiratie 🙂 Apoi, depinde ce mai faci pe langa blog. Deinde de multe, ideea e ca daca vrei se poate.

    (0)
  7. Dacă plecăm de la definiția blogului, partea cu tăiau frunză la câini sau dedeau rifreș nu se pune. Pur și simplu!
    Păi poate că nu și-au făcut blog să scuipe online zilnic câte trei-patru articole de 700 de semne. Poate că scriu și ei când sunt mai liberi, poate că au de învățat unii. Iar alții poate că s-au plictisit pur și simplu să scrie.
    Și poate că nu toți vor să facă bani din blog!!! E o tâmpenie să crezi că toți care au o porcărie de pagină vor să și scoată sute de oiro. A, asta vrea majoritatea?! Păi majoritatea ai descris-o mai sus. Nu?! 1% din total. 🙂

    (0)
  8. vreau sa creez un blog literar in lb. engleza, ce platforma sa aleg, wordpress sau hostmonster si DE CE? (vorbim de domeniu platit, da?!) poti sa-mi spui un program de traducere ro-engl.bun?(de calitate, nu…google…)

    (0)
    1. WorPress, nu te mai complica cu mizerii. Pentru că e cea mai completă platformă și cea mai ușor de utilizat. Domeniul nu are legătură cu platforma. Am scris mai multe articole despre WordPress, caută pe blog. Nu am tangență cu programele de traducere, îți recomand să înveți direct limba.

      (0)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: