De ce nu îmi citește nimeni blogul

Nu mă refer la mine, dar primesc cel puțin o dată pe săptămână primesc întrebarea asta, ori pe email, ori pe Facebook, ori pe Yahoo messenger: am și eu un blog, de ce nu mă citește lumea?

Nu sunt reguli stricte de urmat, dar câteva posibile explicații pentru lipsa cititorilor de pe un blog pot fi:

  • Pentru că scriu numai tâmpenii care nu interesează pe nimeni.
  • Pentru că nu răspund la comentariile lăsate de cititori pe blog.
  • Pentru că scriu articole plictisitoare care nu oferă soluții, nu emoționează și nici nu pun cititorii pe gânduri.
  • Pentru că nu îmi promovez blogul deloc, pe nicăieri.
  • Pentru că nu am spus nimănui că am un blog.
  • Pentru că nu scriu zilnic pe blog.
  • Pentru că scriu pe blog odată pe lună, și atunci doar dacă e lună plină sau am eu chef.
  • Pentru că în loc să public articole eu frec menta citind blogurile altora sau jucându-mă pe Facebook.
  • Pentru ca tema blogului e urâtă dar nu o schimb deoarece mie îmi place, chiar dacă mi-au zis 10 persoane diferite să o schimb.
  • Pentru că adresa blogului e așa de ciudată încât nici eu nu o țin minte.
  • Pentru că nu știu unde vreau să ajung cu blogul ăsta.
  • Pentru că…

Mai completați și voi vă rog. De ce credeți că oamenii nu citesc anumite bloguri? Care este secretul unui blog de succes?

26 Comentarii

  1. Ba da, la tine te referi!
    Secretul unui blog de succes?! Păi, cam cât de luzer po’ să fiu ca să dau totul chiar pe tavă?! No?! Chiar cât de mișto poa’ să fie să arunci un articol de-ăsta de 2 lei și să aștepți soluții gratis. Chiar?!
    Use ur brain!

    (0)
  2. pentru ca imi place sa scriu tampenii, pentru ca nu prea ma intereseaza cate comentarii am, pentru ca imi place sa plictisesc omul, pentru ca FB-ul, Twitter si din cand in cand statusul de la messenger imi par deja prea multe metode de promovare, pentru ca scriu cand am chef pe blog, pentru ca nu imi place sa ma joc pe FB, dar prefer sa citesc o carte, un film sau orice altceva, includ aici si sexul cu nevasta-mea, pentru ca adresa mea desi e http://www.relansat.ro, multi o interpreteaza http://www.relaxat.ro, de-aici si mia de cititori pe care o pierd din start, pentru ca mi-am propus sa ajung „nicaieri” cu blogul. toate acestea se pot schimba in momentul in care voi lua prima mie de euro din ceea ce compun. pana atunci, nimicurile din viata mea vor da culoare pseudoblogului. si cam atat, incepe a doua repriza a meciului brazilia-romania.

    (0)
  3. Felicitari pentru articol! 🙂

    As mai vrea sa vin cu cateva completari:
    – Titlurile articolelor sunt prea lungi sau nu atrag cititorii
    – Design-ul blogului este foarte incarcat, ingreuneaza cititul
    – Articolele nu pot fi „scanate” cu privirea, nu exista „bullet-points” sau „bolduire”
    – Articole foarte lungi, plictisitoare, fara concluzie
    – Se observa de la o posta ca obiectivul blogului nu este sa isi fidelizeze cititorii, ci doar sa genereze cat mai mult trafic (reclame in prostie, adsense, etc)
    – Width-ul zonei de content este prea larg, iti obosesc ochii facand zig zaguri pe ecran

    (0)
          1. Totusi e vorba de Seth Godin, care este citit indiferent de formatul articolelor. Dar cand vine vorba de un blogger incepator, care inca nu are credibilitate, nu cred ca ar fi o solutie viabila.

            (0)
          2. De acord! Am o nelamurire personala: cand incepi un blog pe o anumita tema, si ti-ai stabilit targetul privind cititorii (sa zicem begginer level), este etic sau nu sa scrii articole care probabil au mai fost scrise si pe alte bloguri?

            (0)
  4. (în plus față de argumentele tale)
    Pentru că sunt deja prea multe bloguri care se bat pentru atenția cititorului.
    Pentru că ești prea pozitiv (românilor le place bârfa și scandalul, le place să se plângă și să facă mișto).
    Pentru că se încarcă greu tema.
    Pentru că ai zeci de widget-uri care enervează vizitatorul.
    Și… pentru că te-a băgat cineva la Black List pe Google.

    (0)
  5. – Pentru ca toti stau pe mystreet7.com
    – pentru ca ai titlul articolului h2 si h1 pe „subtitlul – Concluzie”
    – pentru ca postezi un articol pe zi – advertorial
    – pentru ca blogul tau e balbait – „miere, miere bune, miere dulce, miere ieftina, mierica, miericica, miere miere, ieftina miere, miere ieftina si buna, miere buna si ieftina, ieftina si buna miere, vanzare miere, miere vanzare” – ca sa inteleaga clar cititorul despre ce e vorba.
    etc

    (0)
  6. Sunt mulți care citesc dar nu comentează și nici nu dau like. Mi s-a întamplat de la unele cunoștințe de la care nu mă așteptam să mă felicite pentru un articol anume, persoane la care nici nu mă gândeam că ar citi bloguri.

    Nu toți oferă feedback imediat, eu sunt genul care o face, dar de multe ori mă feresc să nu o fac în exces 😛

    (0)
  7. la cateva din lista sar putea sa ma regasesc si eu dar am inceput sa iau masuri ca blogul sa fie unul citit nu invers.Oricum ai acoperit in lista ta cam tot ce se putea spune cred eu…excelent articol.

    (0)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: