fbpx

Despre blogurile bune si socializarea online

Not a famous blogger
Not a famous blogger

Mult timp am crezut ca cele mai importante lucruri pentru a avea un blog bun sunt continutul si designul. In fond articolele bune vor atrage oameni interesati care vor comenta la articole si vor recomanda articolul altor cititori care vor comenta la randul lor…. ati prins ideea. Mai punem si un design bun pe deasupra si gata, suntem pe cale sa devenim urmatorul Zoso sau Arhi. GRESIT!

In teorie totul suna bine, numai ca in practica un blog care are articole bune nu are mereu succes, cititori multi si comentarii cu sutele, de fapt cel mai des e tocmai invers.

De cate ori nu vi s-a intamplat sa gasiti articole sclipitoare, geniale, de la care te-ai fi asteptat sa porneasca o adevarata revolutie online, dar acele articole nu aveau nici macar un comentariu?

La fel, de cate ori nu ati gasit articole simple, banale, care aveau insa sute de comentarii ce cresteau foarte mult valoarea acelui post si a blogului unde era postat?

Explicatia e simpla – continutul de calitate nu este suficient, daca nimeni nu stie de blogul respectiv, nimeni nu il promoveaza.

Degeaba scrii un bestseller, daca il tii ascuns in sertar. Pentru ca lumea sa te citeasca si sa te recomande trebuie in primul rand sa te cunoasca. Pentru ca lumea sa te cunoasca trebuie sa socializezi, sa iti faci prieteni online, sa lasi comentarii pe alte bloguri, sa interactionezi, sa fii activ social, sa ii ajuti pe altii fara a astepta sa fii ajutat.

Bloggerii care au multe comentarii la articole, care sunt cunoscuti si recomandati, care au bloguri cu mii de vizitatori zilnic, acesti bloggeri sunt cel mai adesea cei mai activi in mediul online:

  • Sunt bloggerii carora nu le este frica sa isi paraseasca blogul propriu pentru a comenta pe alte bloguri;
  • Sunt bloggerii care recomanda posturi scrise de alti bloggeri pe Twitter si pe blogul lor:
  • Sunt bloggerii activi in retelele sociale;
  • Sunt bloggerii pe care ii intalnesti la evenimentele din online;
  • Sunt bloggerii care contribuie la dezvoltarea blogosferei;
  • Sunt bloggerii care ofera informatii utile in articolele lor;

Sper ca ati prins ideea! Nu va complaceti in situatii ca ” am scris 10 posturi bune, de ce nu comenteaza nimeni”? Pentru va construi o comunitate in jurul blogului, pentru a atrage cititori noi, pentru a primi comentarii la articolele alea extraordinare, pentru a fi un blogger cunoscut, pentru toate acestea trebuie sa faceti voi primul pas!

Continutul de pe blog si tema blogului sunt importante, dar primul lucru pe care trebuie sa il faceti pentru a avea un blog cunoscut si citit este sa fiti activ in blogosfera si in retele sociale, sa va implicati in mediul online, sa fiti cat mai comunicativ cu putinta!

P.S: stiu, nu imi ascult sfaturile proprii. Tocmai de aia ar trebui sa nu faceti ca mine.
Sursa foto

Recomandă

19 Comentarii

  1. Articolul asta ar trebui sa il vada Bobby. Are el o lista pentru bloggerii incepatori si cred ca tot ce ai spus aici ar putea fi adaugat in lista respectiva 😀

  2. (Na ca totusi…te-am gasit!  😉  )
    Total de acord cu tine.
    Singura problema e ca uneori (sau de cele mai multe ori) desi cu teoria stam bine, uitam de punerea in practica.
    (Zicea bine Andrei Rosca in articolul lui din 20 mai)

  3. – comentariile intre-un articol sunt invers proportionale cu complexitatea si detalierea subiectului
    – numarul de comentarii este invers proportional cu nivelul IQ al celor care vor citi articolul.
    – senzationalul , otv-ismul, cancan-ismul si prostia primeaza in fata articolelor mai tehnice sau de bun simt.

    toti care sunt foarte comentati sunt intr’un fel de bula, bula lor de bloggeri 🙂 adica universul lor este limitat la un public cu interese restranse si nu’i intereseaza care e distanta de la pamant la luna in functie de ora, care este cel mai adanc ocean de pe planeta, ca este timpul, cine este dumnezeu, ce greutate are un electron, cine a fost Nikola Tesla, de ce nu cadem in sus ci in jos, de ce imbatranim, etc … astea nu se discuta pe bloguri nene, astea nu’s pentru omul de rand, astea nu aduc celebritate 😀

  4. Ei, acum majoritatea bloggerilor incepatori prefera sa scrie, indiferent daca o fac bine sau nu, apoi sa-si promoveze munca pe twitter, blogoree, messenger(massuri deobicei) sau alte metode si asteapta. Dar rezultatul nu este cel asteptat, mai mereu. Putini sunt cei care comenteaza alte articole relevante si din care inteleg ceva (nu comentarii de genul “bravo, ai dreptate, tine-o tot asa” sau “asa este”). Majoritatea au devenit orgoliosi fata de ceilalti de nivelul lor si prefera sa stea inchisi pe pagina lor si deobicei pe paginile celor cu trafic, sperand si ei la ceva.

    Apropo, ti-am lasat comentariu la lista blogurilor din Iasi. 🙂
    Bafta!

  5. Cred ca trebuie sa gasesti combinatia fericita intre postari geniale si promovare insistenta, uneori agresiva… cu alte cuvinte e bine uneori ca, daca esti dat afara pe usa sa intri inapoi pe geam… Bineinteles ca nu trebuie depasita granita bunului simt.
    E greu da aplicat toate aceste modalitati de promovare… Dar macar o parte sunt accesibile oricui.

  6. Nu poti scrie un bestseller. Poti scrie o carte care ajunge bestseller. Pentru ca bestseller nu e un calificativ gen “foarte bun” “senzational” “genial” ci unul acordat pentru ca o carte se vinde extraordinar de bine la nivel international(sau la nivel national…poate).

    Si inca o micuta greseala: “Pentru va construi” nu ar trebui sa fie “Pentru a va construi”?.

    In rest, articolul este interesant.

    Mie imi place sa stau pe blogurile altora, sa citesc si sa comentez la postarile lor, dar din pacate nu ma duce capusorul sa concep articole foarte interesante si care sa transmita informatii cu adevarat utile cititorilor. Sper ca odata cu trecerea timpului articolele mele o sa fie mai bune, astfel ca oamenii atrasi din activitatea mea online o sa si ramana pe blog.

  7. Mai e o regula cu comentatul asta: sa fie cu cap. Daca o dai aiurea, nu te baga nimeni in seama. E fix stilu intru in magazin sa ma vada lumea, dar nu cumpar nimic.

  8. Când am avut primul blog era pe platforma Yahoo 360.  Era un blog de “copchil dement” care scria despre toate prostioarele posibile. Şi aveam zeci şi zeci de comentarii la fiecare articol. Apoi am trecut pe Blogspot, apoi pe WordPress şi poate pe viitor pe Joomla. Am schimbat platforme şi designuri, dar şi conţinutul informaţional. Am trecut de la prostioare la un blog axat pe Comunicare şi PR, iar numărul comentariilor a scăzut considerabil, de cele mai multe ori fiind 0.
     
    Am avut la început complexul ăsta cu “de ce nu comentează lumea?”, dar mi-am dat seama repede că deja aveam o nişă şi că de fapt acum aveam un public fidel care citea şi tăcea.
     
    Nu mi-am propus să scriu articole care să invite la comentarii şi să stârnească relaţii. De cele mai multe ori mă ântâlnesc cu oameni care îmi ştiu articolele, dar care învaţă şi atât.
     
    La o adică, articolele mele sunt preluate de atâtea reviste sau siteuri în domeniu … înseamnă că e ceva de capul lor (zic eu). Doar că momentan fără cititori care să aibă ceva de comentat.
     
    Dar aşa cum ziceau şi cei de mai sus, prefer să nu spună nimic decât să spună “Da” sau alte expresii scurte care sunt puse acolo doar pentru a face trimitere către un alt blog.

    • In opinia mea – bestseller e un articol pe care bloggerul respectiv il considera foarte bun. Va multumesc tuturor pentru comentarii.

      @Marin – calitatea articolelor creste odata cu trecerea timpului si cizelarea unui stil propriu, in plus conteaza, cum spuneai si tu, acumularea de informatii.

      @everzor – cel mai bine e ca promovarea sa fie facuta interactionand cu bloggeri sau persoane din aceeasi sfera de interes.

  9. *întâlnesc
     
    Scuze, dar ştii că eu vorbesc mult. Şi după o zi întreagă de traduceri despre agricultura digitală am dreptul la o greşeală, nu? 🙂

  10. Intradevar, cea mai buna promovare se face prin socializare in mediu online, in special in blogosfera. Cometariile pe alte bloguri sunt tot o socializare.
    Totusi, mai este ceva de care depinde promovarea si anume felul in care socializezi. Daca nu stii limba romana corect, nu stii sa fii simpatic, atunci degeaba socializezi.

  11. Acolo, (www.informatiiprofesionale.ro) ai unul dintre cele mai frecventate bloguri ale momentului: 3500 intrari in anumite zile. Si in plus, e util ! 🙂

  12. Pana nu invatam ( noi oamenii ) sa fim intelepti si eficienti, astfel de lucruri se vor intampla. De ce trebuie ca cei care pot ajuta prin valoarea lor sa ‘munceasca’ pentru a fi auziti ? E un primitivism incredibil.

  13. yoyo am intrat pe site-ul recomandat de tine si mi se pare foarte interesant, il recomand si celorlalti.si va invit sa imi vizitati si site-ul meu.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *