De ce nu funcționează guest posturile pe blogurile din România

Pe afara este ceva obișnuit ca bloggerii să accepte guest posturi, articole scrise de alți bloggeri pe blogul tău, dar pe teme ce au legătură cu blogul unde vor fi publicate. Eu accept ca articolul să apară pe blogul meu, iar bloggerul care l-a scris va insera în articol, de obicei la final o scurtă prezentare a sa, cu link către blogul său, poate chiar și o fotografie.

Dacă nu cunoașteți conceptul, trebuie să știți că guest posturile reprezintă una din metodele cele mai bune de a te face remarcat, mai ales dacă știi să scrii bine și ai un blog nou, pentru că dacă îți joci cărțile cum trebuie articolele tale pot apare pe bloguri cunoscute, deci practic ai acces la audiența lor. Totuși, asta depinde foarte mult de cum știi să abordezi bloggerii, să le vinzi articolul tău.

GuestPost

Guest post-urile pot fi și o metodă foarte bună de a promova o companie sau un produs, mai ales dacă reușești să publici articole pe bloguri nișate pe domeniul în care activează compania ta.

Într-o lume ideală, avantajele guest posturilor ar fi următoarele:

  • Blogurile unde apar guest posturile fac rost de conținut de calitate.
  • Autorii guest posturilor obțin un plus de notorietate și, dacă guest posturile sunt bune și generează interes din partea cititorilor, vor beneficia de trafic și pe site-ul sau blogul lor.
  • Autorii guest posturilor beneficiază de asocierea cu blogurile cunoscute, ceea ce contează mai ales când ai un blog nou sau vrei să atragi cititori noi pe blogul tău.

La noi guest posturile nu prea au prins, și am auzit de mai multe ori ideea cum că guest posturile în varianta românească sunt doar schimburi de articole între bloggeri care se cunosc deja, între prieteni, pe principiul eu te ajut pe tine, tu mă ajuți pe mine. Cu alte cuvinte, se merge pe ideea că un blogger care scrie bine, dar nu e cunoscut și are un blog abia lansat, nu va putea publica guest posturi pe blogurile mai vechi, ce au mulți cititori, din simplul motiv că bloggerul nu e prieten cu bloggerii cunoscuți.

Personal nu sunt de acord cu afirmația asta. Nu am publicat prea multe guest posturi aici pentru că e un blog personal, oamenii s-au obișnuit (sper) să citească ideile mele. Am primit câteva oferte de a publica guest post-uri aici, dar majoritatea au fost refuzate pentru că materialele trimise erau prea slabe și am simțit că cei care au venit cu propunerea nu și-au făcut temele cum trebuie, vroiau doar linkurile pe cuvinte cheie din articol și atât. Sigur, și eu mai scriu articole proaste, nu neg asta, dar totuși, e blogul meu, îmi permit asta, să o mai dau în bară ocazional.

Pentru a accepta un guest post pe blogul meu eu nu am prea multe condiții, doar chestii de bun simț:

  • Guest postul să aibă un subiect interesant, legat de ce scriu de obicei pe blog (marketing, social media, PR, internet, tehnologie, dezvoltare personală),
  • Articolul să vină cu un unghi nou, cu ceva util pentru cititori, nu să fie doar același conținut care se găsește pe internet peste tot, reciclat, cu două cuvinte schimbate.
  • Articolul să fie bine structurat, fără greșeli gramaticale sau bătut câmpii aiurea.

Pe scurt, să fie un articol care să ofere ceva util cititorilor. Cred că asta e problema majorității bloggerilor care vor să scrie guest posturi și sunt refuzați, nu crează conținut de calitate, nu muncesc suficient pentru guest posturile pe care le vor publicate pe alte bloguri.

Cum te asiguri că guest postul tău va fi publicat

Vreți să publicați un guest post pe un blog (care acceptă guest posturi)?

Studiați cu atenție blogul respectiv, subiectele abordate, stilul bloggerului, care sunt articolele ce generează reacții din partea cititorilor de pe acel blog. Găsiți o temă care s-ar încadra pe acel blog și scrieți un articol bun, documentat, structurat cum trebuie.

După ce v-ați făcut treaba, trimiteți un email bloggerului în care îi spuneți că vreți să publicați un guest post pe blogul lui, eventual oferiți-i titlul articolului și un paragraf reprezentativ. Nici un blogger care vrea să își mulțumească cititorii nu vă va refuza, dacă le faceți o ofertă bună.

Desigur, puteți să alegeți subiectul articolului și să trimiteți doar o propunere de guest post în care să spuneți despre ce veți scrie, dar credeți-mă, șansele ca bloggerul să accepte guest postul sunt mult mai mari în momentul în care îi spuneți bloggerului că ați scris un articol special pentru blogul lui, pentru cititorii lui, și articolul e deja gata, îl puteți trimite imediat spre publicare. Asta e diferența între o propunere anostă și una personalizată.

Voi ați scris guest posturi pentru alte bloguri? Dar pe blogul vostru, ați accepta un guest post?

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

27 Comentarii

  1. Care sunt criteriile, daca ele exista, pe baza carora accepti un guest-post pe blogul tau? Dar cum alegi/accepti blogul pe care sa scrii un guest-post?

    (1)
    1. Pavăl, s-a publicat articolul înainte de a îl termina, am actualizat acum, Accept guest posturi dacă au legătură cu ce scriu eu de obicei pe blog, dacă sunt scrise corect gramatical și dacă sunt interesante, vin cu un unghi nou, nu sunt plictisitoare.

      Nu am scris guest posturi pe alte bloguri, dar dacă aș scrie m-aș orienta spre blogurile care au cititori pe care vreau să îi ajung și să îi atrag pe blogul meu sau cărora vreau să le comunic oferta mea.

      (0)
  2. pana acum, am doar 3 guest-post-uri pe blogul celor mai frumoase povesti despre Romania – unul despre Brasov, altul despre un workshop la Baile Herculane, iar altul despre Iasi. Eu vin de obicei cu propunerile, spre cititorii fideli, dar multi spun ca nu se pricep la scris si renunt sa insist. Pe de alta parte,nici nu trebuie exagerat cu guest posturi pentru ca sunt diferente vizile intre stilul pe care-l abordez eu si cel prezent in guest post-uri si asta poate ajunge sa dauneze insusi blogului si bloggerului

    (0)
  3. Bune sfaturi. Scurte si concise.
    Poate in timp vor guest posts vor fi din ce in ce mai frecvente.
    Cred ca as accepta, pe blogul personal, doar sa aiba legatura cu societate civila 🙂

    (0)
  4. Am scris și eu o gramadă de guest posturi pe bloguri foarte bune de IT. Ca să fiu sincer, m-am lipit de cateva link-uri bune si ceva trafic, dar crede-mă, am scris de mi-au sărit capacele. Imi ia petru un guest post bun, de 2 sau 3 ori timpul cât pentru 2 articole pe blogul meu. (mă refer aici la blogul de IT)

    (0)
  5. Pentru a-ti fi acceptat un guest post, sansele mari sint pe lucruri tehnice.
    Sau pe vreun blog cu glume si poante.
    Mi-au fost publicate citeva posturi ca guest prin vreo 2-3 locuri. Nu am dorit asa ceva in mod special. A fost la invitatia lor. Si nici nu am lasat link spre mosia mea. Nu asta era scopul. Oricum s-a simtit totusi o crestere de trafic atunci. Nu prea mare, dar a fost ceva.
    Spun de lucruri tehnice pentru ca asta pot salva bani, da idei, te indruma etc. Nici nu vreau sa-mi imaginez cam cit timp si bani am salvat doar citind niste bloguri.

    Spun de lucruri tehnice, pentru ca acolo o explicatie usor de inteles face toti banii si trebuie sa fie nebun acel care nu va publica ceva ce il v-a ajuta si pe el.

    Sau unii se trezesc cu guest posturi din comentariile lasate pe vreun blog. Am patit si asta. Arhi mai face din astea.

    (0)
    1. Un articol realizat dintr-un comentariu nu e chiar guest post, mai ales dacă nu este prezentat autorul comentariului, nu este un link către el, asta e esența guest postului, că include și o scurtă prezentare a persoanei care l-a scris. Da, ai dreptate, pe tehnic, tutoriale funcționează mai bine guest posturile.

      (0)
  6. Ar mai fi un motiv pentru care nu e tot timpul misto sa apari ca guest poster: comunitatea este de multe ori atat de lipsita de un minim respect, ca te expui unor chestii total nasoale. Am avut cativa oameni care au publicat pe dojoblog cateva articole si aproape au fost ‘linsati’ de cititori. Iti dai seama ca a doua oara nu mai fac greseala asta. Mai avem de invatat chestii din alea plictisitoare de gen respect si intelegere, probabil dupa aia vor merge si guest post-urile mai bine.

    (0)
    1. Acum depinde și de bloggerul care deține blogul, cât de tolerant este, de exemplu pe blogurile americane care publică frecvent guest posturi am văzut mesaje la final de genul: Acest articol este scris de un guest blogger, fiți înțelegători cu autorul și folosiți un limbaj civilizat. Culmea, chiar funcționează. Oricum, la mine cine înjură gratuit nici nu intră în comentarii, merge automat în spam.

      (0)
  7. As fi vrut sa zic ca e tipic romanesc se faca abuz de o anumita metoda de promovare, insa ar fi fost parca pleonasm! 😀
    Metoda a prins, insa a prins al naibii de aiurea si cum bine ai subliniat, prin guest-posturi multi bloggeri(ca sa nu zic majoritatea) nu vad altceva decat promovare cu orice pret, uitand de relevanta, uitand de calitatea continutului servit, apeland la ”cumetrii”!
    Ai spus la un moment dat, in articol, ca autorul unui guest-post va fi asociat cu blogul unde a scris acel guest-post ori chestia asta pe cat de adevarata este pe atat de periculoasa devine pe parcurs, pentru ca doar uitandu-ne la evenimente recente din blogosfera constatam ca poti fi cu usurinta partas in scandaluri desi nici macar nu ai habar de ce numele tau este asociat cu al altcuiva, desi nici macar nu stii cu ce ai gresit!
    Practic prin guest-post tu ajuti pe cineva, un acel cineva care se ridica prin munca ta, pentru ca intr-un final, depasind statutul de incepator ori ”necunoscut in blogosfera” va incepe sa-si arate adevaratul caracter si de cele mai multe ori acel caracter e mai mult decat indoielnic(asta ca sa fiu bland in exprimare)!
    Nu am scris si nici voi scrie guest-posturi, o voi face poate doar daca voi fi platit pentru asta, nu de alta dar nu vad nici un avantaj obtinut dintr-o astfel de metoda si ma refer aici la avantaj real, nu link, nu promovare, pentru ca astea pot fi obtinute mult mai eficient altfel, prin munca propriu-zisa, prin pastrarea unei conduite si linii proprii de progres in munca!
    Fain articolul, mi-a placut! 🙂

    (0)
    1. Păi Liviu, tocmai de aceea trebuie să alegi cu grijp blogurile unde publici guest posts, endorsementul funcționează în ambele sensuri. Nu publici guest posturi pe bloguri cunoscute pentru scandaluri, controverse decât dacă cauți și tu să generezi scandaluri, controverse. Totuși, de regulă se merge pe guest posts pe aceeași nișă. Am blog de marketing și scriu pe alt blog de marketing, am blog de tehnologie și scriu un guest post pe un blog cunoscut de tehnologie etc.

      Dacă ești plătit pentru a scrie un articol nu e guest post, e articol plătit. Dacă îl publici pe alt blog se cheamă că ești plătit pentru a crea conținut – content marketing.

      (0)
      1. Multumesc pentru botez! :)))
        Daca imi spui si cum poti anticipa comportamentul unor indivizi peste un an sau doi ani atunci are relevanta endorsmentul, altfel e doar o presupunere si mai ales aplicarea unei tehnici in functie de presupuneri si nici macar de factori relativi!
        Cu alte cuvinte, de exemplu, poti scrie guest-post pe un blog cu sfaturi practice pentru bebelusi(tinand cont de relevanta nisei pentru tine ca blogger), dar nu poate nimeni garanta ca acel blogger ce este proprietarul blogului unde ai scris nu va decide la un moment dat sa faca pe gigi-duru’ si sa se implice in actiuni care vor lovi puternic in credibilitatea lui, pentru ca mai apoi indirect sa loveasca si in a ta, asta pentru ca atunci cand scrii un guest-post pe blogul cuiva devii direct conectat de acel blog si pentru o buna perioada de timp si de evolutia lui!
        Bine, spunand si romaneste, merge si faza cu ascunsul capului in nisip atunci cand e cazul, dar de ce sa fiu nevoit sa aplic ceva ce nu imi va aduce nici demnitate si nici respect de sine, doar pentru ca am acceptat sa scriu pe blogul altcuiva?!
        Scandaluri, certuri, acuzatii, insinuari, cumetrii, cercuri de interese, astea sunt lucruri ce sunt la ordinea zilei in blogosfera si de cele mai multe ori o virgula pusa aiurea sau interpretata aiurea da nastere unor controverse si certuri ce nu fac altceva decat sa stirbeasca din credibilitatea unor bloggeri(oameni in primul rand)!
        Eu nu ma refer nici la cum este primit articolul de cititorii blogului gazda, nu ma refer nici la relevanta(desi e extrem de importanta asa cum ai zis), ma refer strict la omul cu care colaborez ori, crede-ma, dupa doi ani si ceva de MWB, am cunoscut oameni(bloggeri) care au uitat totul in secunda 2 atunci cand si-au vazut interesul atins sau si mai rau a trebuit sa aplanez conflicte doar pentru a-i proteja pe cei care chiar sunt oameni de treaba!
        Referitor la articol platit vs. guest post vs. content marketing, e de fapt aceeasi marie, dar cu alta palarie, schimbarea denumirii nu schimba esenta! Apoi, content marketing parca e ceva mai mult decat articole platite, nu? 🙂

        (0)
        1. Scuze Liviu, eram prins cu mai multe.
          Eu văd altfel lucrurile. Există două blogosfere. Unii o văd pe cea preocupată de scandaluri, interese, dar majoritatea (sper) văd blogosfera aia frumoasă, cu articole de calitate, cu oameni care pun accentul pe conținut, nu pe controverse. E la fel ca în presă, poți citi cancan sau poți citi ziarele bune (câte au mai rămas).

          Problema e să identifici blogurile bune cu care vrei să te asociezi și să speri că acceptă guest posturi. După ce petreci ceva timp pe bloguri îți dai seama unde trebuie să te îndrepți.
          Da, articolele sunt doar o parte din strategia de content marketing, dar dacă nu ai conținut bun nu ai cum să atragi clienții potențiali. Guest postul nu presupune bani, ci un schimb de notorietate, influență, trafic. Articolul plătit presupune bani, sau în cel mai rău caz oferirea unei compensații, fie că e vorba de un produs sau accesul la un serviciu.

          (0)
  8. Astăzi, 8 februarie 2013, a apărut primul guest post scris de mine şi publicat pe blogul lui Tudor, (cel care sta pe net) şi asta chiar la câteva zile după ce am scris un articol despre guest posturi la mine pe blog.

    (0)
  9. Eu unul nu accept publicarea de guest-posturi la mine pe blog deoarece eu cred că dacă aș face asta nu ar mai fi un blog personal ci unul public.

    (0)
  10. Suntem dupa jumatatea anului 2016…mai sunt de asa mare actualitate guest post-urile? Mai sunt asa de benefice?  …Sau acum mai mult ca niciodata guest post-urile sunt foarte importante fiindca nu prea mai ai alternative dupa atatea Google updates? 🙂

    (0)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *