fbpx

Emailurile cu Dragă blogger

Dacă aveți blog și mai primiți din când în când emailuri care încep cu Dragă blogger, de regulă însoțite de un comunicat de presă pe care persoana de la capătul emailului speră să îl menționați pe blog, s-ar putea să fiți puțin supărați și să nu știți exact de ce.

Vă spun eu de ce, pentru că persoana care a trimis emailul nu s-a obosit să afle nimic despre voi. Nu a intrat pe blog să vadă cum vă cheamă, nu s-a uitat la pagina Despre să vadă cu ce vă ocupați, nu. Ea a primit o listă de bloggeri și trimite tuturor același email, cu aceeași introducere. Fără personalizare.

Problema? Problema e că nu suntem doar bloggeri. Avem nume, prenume, unii dintre noi avem joburi pe lângă blog, avem experiență în diferite domenii, avem dorința de a fi apreciați pentru ceea ce gândim, pentru ceea ce scriem pe blog.

Pe sistemul ăsta, ar trebui ca atunci când trimit un email unei PR-iste să încep cu dragă PR-istă, când trimit un email unui inginer să încep cu dragă inginerule, când trimit un email unui jurnalist să încep cu dragă jurnalistule. Din fericire nu fac asta, prefer să încep cu dragă Cristi, dragă Anca, dragă Monica. Asta dacă îmi sunt dragi. Oricum ar fi, înainte de a trimite un email îmi fac temele despre persoana respectivă.

În spatele unui blog se află o persoană. Persoana respectivă are un nume. Înainte de a trimite un email unei persoane care are un blog aflați măcar ce nume are și despre ce scrie pe blog.

E mult mai ușor să stabilești un dialog cu o persoană dacă o cunoști puțin înainte, nu?

Recomandă

10 Comentarii

  1. Am primit şi eu destule mailuri de la companii, siteuri pe care am cont sau sunt abonat. Cred că unul singur a fost până acum ce era personalizat.

    Adevărul e că e greu să-i notezi personal pe fiecare în parte, dar asta ar arăta că-ţi pasă mai mult.

  2. La mine totul se sterge cu buretele atunci cand propunerea este decenta. Adica e o situatie win-win. Cand nu e, mai vine si nepersonalizata, imi mai spune si “relaxat” in loc de relansat, atunci cand ii bag in ma-sa. Altfel, nu ma cunosti, nu te cunosc, mie imi convine. Si asa am prea multe cunostinte 🙂

  3. Pe sistemul “eu vreau bani, tu reclama”. Blogul l-am facut pentru a-mi asterne prostiile de zi cu zi, asa ca mare-mi fu mirarea cand am scos primii lei din el. Momentan e cu “nimic nu e personal”, pe viitor – ramane de vazut. E o concluzie partiala (de moment), nu e nimic batut in cuie. Ma pun in situatia omului care e angajat cu norma, nu ma astept sa imi cunoasca blogul (si a altor zeci de oameni care se ocupa cu asa ceva), asa cum nici eu nu sap prea adanc atunci cand vine vorba despre subiectul promovat. Verific niste chestii de baza, intreb in stanga in dreapta, cel mult, si cam asta e. Cu tine a mers brici, esti genul de persoana in care pot sa am incredere. Ti-am citit din prima 🙂

  4. asa ar fi frumos, dar vezi tu, ei spameaza, nu trimit la fiecare individual.. si daca ar sta sa personalizeze fiecare mail, deja le-ar lua prea mult si aleg varianta cea mai rapida, dar din pacate cea mai eronata. pe mine ma enerveaza la culme astia care chipurile vor sa faca un mail mai personal, dar de fapt e ceva general pt toti, doar ca vb cu tine mai familiar, de parca te-ar sti de o viata…

    • Da, sunt frustrat când văd oameni proști și leneși, deși oricum ăștia nu se simt. Articolul e scris în 2011. Să înțeleg că trimiți și tu emailuri de genul ăsta? Oricum, ce treabă are articolul cu sărbătorile?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *