Afaceri.ro si emailurile publicitare

Update: am vorbit cu cei de la afaceri.ro, mi-au spus ca vor modifica emailurile si vor include optiunea de dezabonare in email.

Am primit un email de la afaceri.ro legat de un eveniment organizat de JCI Suceava – Wine Networking Suceava. Am cont pe afaceri.ro dar nu l-am mai folosit din februarie, de cand l-am creat, si nu sunt inscris nici in JCI.

Initial ( cu trei zile mai degraba) am primit un email de la afaceri.ro dar si de la iasinet.ro, referitor la Wine Networking Iasi. Fara optiune de dezabonare, renuntare, nimic. Am trimis un email gol cu UNSUBSCRIBE in mesaj, dar se pare ca la afaceri.ro nu a fost luat in calcul.

Mie mi se pare normal sa oferi un buton de dezabonare sau renuntarea la mesajele publicitare, sa stergi adresele de email care nu mai vor sa primeasca mesaje de acest gen din baza de date, dar e greu pentru altii sa inteleaga „normalitatea”.

Emailul primit:

JCI Suceava organizeaza la Hotel Imperium din Suceava, in data de 25 septembrie 2009 ora 18, evenimentul „Wine Networking Suceava”.

Evenimentul de Business Networking va aduce la un loc oameni de afaceri, directori de vanzari, directori de marketing, directori de resurse umane, responsabili cu PR-ul intr-un cadru organizat, favorabil dezvoltarii de relatii si de creare a oportunitatilor de colaborare.

La eveniment se asteapta participarea a unui numar de cel putin 100 de oameni de afaceri, care vor avea oportunitatea de a face cunostinta cu mediul de business, iar seara va fi incheiata cu o degustare de vinuri.

Mai multe detalii pe site-ul evenimentului – www.suntetipenibili.ro.

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

11 Comentarii

  1. Salut

    Trebuie să fac o completare, fiindcă primul mesaj a fost cam lapidar. Eu mă refeream la cel care a trimis spam-ul (acela-i escargotul ) şi care s-ar putea să fie doar tangenţial legat de firma sau de site-ul respectiv.

    În astfel de cazuri, dacă site-ul este găzduit în România (dar nu numai) nu strică să trimiţi un mesaj la furnizorul de hosting. E mai eficient decât să încerci să le explici lor că ceea ce fac nu e nici civilizat şi nici legal. Acel „disclaimer” de final, nu are nici un fel de valorare, iar SPAMHAUS explică foarte clar cele două condiţii în care un mesaj poate fi considerat spam:

    1. Este nesolicitat (Destinatarul nu a CONFIRMAT, într-un mod VERIFICABIL, că ar fi de acord să primească acel mesaj).
    2. E bulk (Mesajul este trimis în APROXIMATIV ACEEAŞI FORMĂ mai multor utilizatori).

    P.S. Chiar mai devreme citeam un material pe dandragomir.biz, „Top 5 site-uri de spam .ro”.

    (0)
  2. @andrei: Bulk-ul nu este o conditie nici necesara nici suficienta ca un mail sa fie considerat spam, pentru simplul motiv ca este repudiabil.

    @marius:  buna ideea asta cu titlul sa fie indexat de google. Nu ar fi o idee rea ca sa exista un fel de standard in blogosfera cu privire la acest subiect. Sa zicem fiecare sa creeze o pagina, sa zicem Spammeri, unde fiecare trece site-urile pe care le considera generatoare de spam si in dreptul lor sa treaca cuvantul spam.
    S-ar aduna astfel pentru un domeniu gen afaceri.ro o gramada de legaturi catre termenul spam.

    (0)
  3. Salut,

    Pana astazi vazusem si auzisem lucruri bunicele despre tine. Acum vad ca cel putin ai o slabiciune.  La nervi esti visceral si razbunator.

    Ca sa corectez informatia:

    1.  „Nu mi-am facut cont niciodata pe afaceri.ro” – este o …minciuna. Ti-ai facut cont pe data de 11 februarie 2009, cu username mariussescu, ai conformat de la adresa marius.sescu@yahoo.com. Profiul tau public poate fi gasit la adresahttp://afaceri.ro/mariussescu/

    2.  Nu esti membru JCI – adevarat, si in viitor nu se va schimba probabil acest lucru.  Acolo sunt oameni breji, de incredere, parteneri seriosi.

    3. Iasinet.ro nu spameaza. Nu s-a trimis niciodata mesaje la alti oameni decat la cei din comunitate. Ne straduim sa pastram acest lucru desi lucram cu voluntari.  Afirmatia ta este rautacioasa si gratuita.

    4. De pe afaceri.ro si iasinet.ro trebuie sa iti stergi contul ca sa nu primesti din cand in cand un astfel de mesaj. Asta e regula jocului. Nu exista practic un newsletter de la care sa te dezabonezi. Eu propun sa iesi din retea daca te deranjeaza.

    5.  Da, ai banuit corect, esti penibil nu neaparat cu privire la reclamatia de baza cat la jignirile de genul „sa va stea in gat”.
    6. Am in fata un abuz din partea ta, o reactie disproportionata si o intentie de demolare.  Prin ceea ce ai facut practic demonetizezi actiunile antispam si in realitate un bun observator intelege ca efectul e invers.  Iar raul facut de tine va dura o perioada. La fel si renumele tau.

    Eu nu as fi facut asta niciodata fara sa verific inainte,  mai ales ca suntem concentateni, ca am participat la evenimente impreuna, ca ne-am uitat unul in ochii celulalt si ne-am strans mana.

    Hommo hommini lupus est!

    (0)
    1. Marius, sa o luam punctual – ai dreptate, aveam cont, desi sincer uitasem de el, nu l-am folosit niciodata. Nu e nici o problema, nu cred ca il voi folosi prea curand, l-am testat doar atunci cand l-am realizat, probabil era si ora 3 noaptea. Aici recunosc ca am gresit, chiar nu mai stiam de cont.
      2. Momentan nu ma intereseaza JCI ( si cred ca nici pe viitor), consider ca aveti o strategie gresita de promovare la nivel de online. JCI consider ca este o metoda foarte utila pentru networking si business, dar o promovati online intr-o maniera care nu da roade.
      3. Daca eu ma dezabonez si primesc iar emailuri consider ca e spam. Ma insel?
      4. Nu ma deranjeaza sa primesc mesaje de la oamenii din retea. Insa emailul primit ( de 2 ori) nu era un mesaj despre retea sau de la cineva din retea, ci despre un eveniment din exterior.
      5. Nu sunt bautor de vin, nu locuiesc in Suceava si primesc email de la afaceri.ro atat despre evenimentul din Suceava cat si cel din Iasi. Ce treaba are Suceava cu mine?
      6. Intentie de demolare? Glumesti cred, daca vroiam asta ma apucam de pus articole pe bloguri si forumuri. E doar reactia unui tip care a primit un email nesolicitat dupa ce a spus deja ca nu mai vrea sa il primeasca. Imi doresc sa cresteti, dar nu asa. Cat despre renume, eu am spus tot timpul lucrurilor pe nume.
      7. Am trimis mail de dezabonare, am considerat ca este suficient. Trebuie sa ma apuc de dat telefoane pentru a nu mai primi emailuri „la gramada”?

      Te inteleg ca reactionezi probabil exact cum am reactionat si eu cand am scris postul. Probabil ca unele afirmatii sa fie eronate ( existenta contului meu pe afaceri.ro) insa mi se pare ciudat ca voi conditionati apartenenta la o retea sociala de trimiterea de mesaje publicitare.

      De curiozitate, cum ai fi scris tu postul meu, tinand cont de ce s-a intamplat ( primit email, dezabonat, primit iar emailul)? Trimite-mi o varianta corecta si promit ca modific postul pentru a corespunde faptelor.

      Apropo – ad augusta per angusta.

      (0)
  4. n-ai cu cine mosule…am primit si eu acelasi spam obosit, fara nici o optiune de dezabonare…asa se intimpla cind ai impresia ca internetul se rezuma la Iasi si eticheta locala…

    pentru oricine mai scoate capul din nisip, asta e doar un spam si nimic mai mult….

    dar, ca sa citez un clasic in viata, la toti ne este greu

    (0)
  5. Te stiu de undeva. Ba chiar ne-am intalnit. OK, proiectele jci consideri ca sunt ratate … Dar IMTO pe care vad ca-l promovezi de zor impreuna cu la fel de putin inspiratul Ciprian G. ce e ? Sunt sanse minime sa aiba loc la fel cum bine stii s-a mai intamplat o data din lipsa de auditoriu si interes. Si ia vorbeste cu prietenul Ciprian si intreaba cine da factura pentru participarea la eveniment (daca nu acum , cel putin la evenimentul anterior…ratat de altfel)??
    P.S. Eu am cunoscut jci-isti si sunt foarte ok si destupati la minte. Daca ti-a casunat pe ei din cauza unui biet email nesolicitat inseamna ca nu esti compatibil cu ei. Punct.

    (0)
  6. @xulescu – e misto sa te ascunzi in spatele unei tastaturi, e mai greu sa iti asumi ceea ce spui. Tu esti in prima categorie. Nu am nimic cu cei din JCI, cred ca sunt oameni ok (majoritatea), insa metoda de a promova online evenimentele e penibila. Ar trebui ca networkingul sa fie intre oamenii interesati, nu prin spam mergand pe principiul „poate pica cineva”.

    (0)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: