V-a luat Facebook mințile și ați uitat că aveți nevoie și de site

Cred că e al treilea email primit în decurs de 2 săptămâni în care un potențial client mă întreabă de promovare pe Facebook, că vrea să deschidă nu știu ce afacere și să știe cât l-ar costa promovarea. Facebook e ok, dar e doar un canal de promovare, să nu uităm asta.

Evident, nici nu m-am mai chinuit să le explic clienților care au venit convinși că Facebook e mama promovării abc-ul unei prezențe online, să le explic pașii concreți, să fac estimări, i-am întrebat direct: Ok, vreți promovare pe Facebook, dar site aveți? Răspunsul pe care l-am primit cred că îl știți deja: Păi nu avem nevoie de site, Facebook e suficient.

Nu cred că aș putea lucra cu un client de genul ăsta, care crede că o pagină de Facebook e suficientă pentru a exista pe internet. Accept ignoranța, necunoașterea, unii nu știu, nu cunosc, nu au avut timp să afle, dar mi se pare decent să ții cont de opinia unor specialiști, când apelezi la ei.

  • Suntem peste 8 milioane de români pe Facebook, dar asta nu înseamnă că toți clienții noștri sunt acolo. Dacă afacerea ta există doar pe Facebook ignori mulți clienți potențiali.
  • Când postezi un mesaj tu ai impresia că toți fanii paginii tale văd acel mesaj, dar procentul real e undeva între 5 și 10% de obicei. Facebook îți vrea banii.
  • Dacă cineva îți caută numele afacerii tale pe Google sunt șanse mari să nu te găsească, pentru că afacerea ta există doar pe Facebook.
  • O afacere existentă doar pe Facebook nu e profesionistă.
  • Ești la mila Facebook, când ei schimbă regulile de utilizare a platformei, aspectul paginilor sau modul de interacțiune cu fanii nu ai ce să faci decât să accepți sau să pleci.

Facebook nu ne aparține. Dați articolul mai departe celor care vă spun că ei au pagină de Facebook și nu au nevoie de un site oficial pentru afacerea lor. De obicei când descoperă asta e prea târziu.

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

10 Comentarii

  1. Acum cea vreme in urma trebuia sa construiesc un plan de promovare ptr angajatorul meu, iar cel mai mic buget primit a fost cel pentru Facebook. Nu toti trag atat de tare sa se promoveze pe retele de socializare si asta e ceva normal si de inteles..

    (0)
  2. Uneori e suficient sa fii pe Facebook. Cat traim noi, nu va disparea nicaieri, iar dupa cautarile pe Google, iti pare si pagina Facebook in rezultate. Nu spun ca e o strategie de urmat, dar pentru multi e suficient. Mai ales acum ca o sa introduca si partea de blogging/notes.

    (0)
    1. Și când Facebook îți închide pagina pentru că s-au supărat pe tine ce faci, începi din nou de la zero? Mai erau unii prin 2006 care se lăudau că nu vor pleca nicăieri,, Hi5 le zicea.

      (0)
  3. Mi se pare că aceleași argumente se aplică și blogging-ului pe domeniu propriu versus cel ce va fi Notes, sau orice platforma gratis. Cât timp ai bifat o căsuță de Termeni și Condiții, ești îngrădit de condițiile ălora, pe care probabil nici nu le-ai citit calumea când ai dat cu subsemnatul. Nu știi cum le încalci fără să-ți dai seama și te trezești cu jucăriile în stradă.

    (0)
  4. de la facebook un like and share cel mult asta depinde ce vinzi … in cazul meu lenjerie de dama … exista ceva reticenta la acest domeniu , nu toata lumea vrea sa-si vada chilotii pe facebook . Mergem mai departe facebook, google plus si twitter … sincer pentru le folosesc ca daca nu esti si acolo e nasol , asa e moda , si asa cere si domnul google ca sa te bage in seama la urcatu´ pe scara batailiei pentru prima pagina 🙂 . Totusi cred ca din clientii de pe facebook prea putine beneficii ajung la mine , asa ca tot la nenea google adword as da banii .

    Oferim si noi un telefon ca de asa este moda dar e ceva mai ieftin , … totusi apropo de pagina de ieri ( falsa ) de ce nu ia nimeni o atitudine sa se inchida …nu intereseaza asa-i ?

    Revin la facebook – te poate ajuta sa te ridici dar te poate si ingropa … stateam eu asa de bine cu stelutele de la opiniile clientiilor despre pagina noastra , pana nu am avut de lucru decat sa intru in conflict cu o duduie de la o pagina de like and share ( comunitate x) care si-a pus urmaritorii inraiti sa dea recenzi de o steluta . Degeaba am incercat dupa sa reclam la facebook povestea – nici forma de solutionare asa ca munca mea si dorinta de a fi vazut bine pe facebook a disparut ca un fum . A trebuit sa dezactivez obtiunea recenziilor pe pagina . Alta sansa nu am avut . Si atunci intreb … Pentru ce sa te axezi pe facebook cand totul se poate duce pe apa sambetei daca dai peste o ¨nebuna¨ cum am dat eu .

    Sfintenia unui site ramne tot la www , optimizare , si adword . CRED !!!

    (0)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: