Greseli in concursurile de pe Facebook

Citeam ieri despre mafia concursurilor de pe Facebook, despre persoanele care isi fac manual sute de conturi pe Facebook pentru a isi da Like in cadrul concursurilor. Paralel, in timpul asta ma uitam si pe concursurile recente organizate pe Facebook, sa vad ce le mai trece prin cap organizatorilor.

concursuri pe Facebook

Revenind la partea cu mafia concursurilor online, noi suntem inca la inceput, zic eu. Pare incredibil, dar in S.U.A de exemplu exista multe persoane care traiesc de ani de zile doar de pe urma concursurilor, online sau offline. Concursurile de la radio, TV, din magazine, de pe net, nu rateaza nimic. Ei nu sunt doar participanti profesionisti, pentru ei concursurile reprezinta unica sursa de venit, concursurile sunt jobul lor fulltime. De aia au timp sa isi faca sute de conturi false in retelele sociale, de aia au retele de prieteni care fac acelasi lucru. Partea mai interesanta e ca se castiga al naibii de bine din treaba asta, daca o faci cu trebuie.

Vina apartine si organizatorilor de concursuri, mai ales cele de pe Facebook. Stiu, scopul principal e sa stranga cat mai multe Like-uri, voturi, pentru ca un Like dat unei pagini inseamna ca toate mesajele care vor apare pe aceea pagina vor apare si pe profilul celor care au dat Like. Pare suficient pentru organizatori, dar chiar e?

Am remarcat ca cel mai usor descurajezi participantii profesionisti la concursuri, oportunistii, prin desemnarea premiilor de catre un juriu. Da, ceri Like, dar nu dai premiile celor care au dat cele mai multe Like-uri, ci celor care chiar au muncit: au facut o fotografie care a fost aleasa de un juriu ca fiind cea mai buna, au scris un post pe blog sau o nota pe Facebook despre brandul X care a fost aleasa de un juriu etc.

Oportunistii nu au timp sa participe la concursuri jurizate. Ei urmaresc doar acele concursuri unde cele mai multe voturi conteaza.

Si pentru ca tot spuneam la inceputul postului ca ma uitam si pe concursurile organizate la noi pe Facebook, doua exemple de asa nu:

1:

Intra in contul tau pe Facebook + adauga ca prieten site-ul ShoppingNews.ro pe Facebook. (click aici)
Posteaza pe wall-ul de Facebook al ShoppingNews.ro cea mai haioasa poza cu tine si cu iubitul/iubita ta.
Aduna cat mai multe „Like”-uri pentru poza ta.

Pe langa faptul ca acest concurs e bazat doar pe Like-uri, el promoveaza un profil creat pentru un site, nu o pagina. Say what? Suntem in 2011 si lumea inca nu s-a prins ca profilurile sunt pentru persoane, nu pentru branduri? Am facut si eu eroarea asta, dar acum 2 ani, cand paginile abia erau lansate. Toti incearca sa obtina Like-uri la pagini, ei sunt pusi pe prietenii online. Total gresit.

2:

Intra pe pagina de Facebook a ShopMania si da-ne un Like;
Adauga Echipa ShopMania la prieteni pe Facebook;
Posteaza in contul tau de Facebook linkul catre un produs de pe ShopMania pe care ti-ar placea sa il primesti de Valentine’s Day si spune-le prietenilor tai de ce l-ai vrea;
Lasa un comentariu la acest post si spune-ne User-ul tau de Facebook cu care ai dat Like la pagina ShopMania si cu care ai adaugat Echipa ShopMania la prieteni.

Sa va lamuresc daca nu v-ati prins. Ei au si pagina pe Facebook, dar si cont de utilizator, cel putin pana il va sterge Facebook. Pentru a intra in concurs nu trebuie doar sa iti placa de ei (Like) ci trebuie si sa fii prieten cu ei (Add as friend) si sa le promovezi produsele pe Facebook (posteaza in cont). Mda, scapi destul de ieftin, in curand iti vor cere sa iti pui si o poza cu logo-ul lor la profil, pentru a demonstra ca chiar ii placi. Fail din nou!

Cam asa sta treaba cu concursurile pe Facebook de la noi si cei pentru care concursurile sunt un mod de viata. Cat mai multe Like-uri, cat mai multe conturi si treaba e rezolvata. Dupa aia brandurile se plang ca au mii de Like-uri dar nu au nici un impact real asupra fanilor. Ghici de ce?

Voi ce exemple de „ASA NU” cunoasteti, cand vine vorba de concursuri online?

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

17 Comentarii

  1. Merci. Insa nu m-a interesat pana acum partea asta (pt blogul personal) pentru ca nu pun baza prea mare pe aspect sau alte brizbrizuri, ci pe continut.

    (0)
    1. Pai tocmai, ca asta nu e pentru aspect, ci pentru continut. E ca si cum eu as spune ca sunt bucatar si te servesc cand vii la mine cu pizza comandata. Trebuie sa fie o corelatie intre ce spui ca faci si ce se vede din exterior.

      (0)
  2. Toata lumea sare in sus cand cineva face un cont personal pe facebook si nu pagina cum ar trebui, dar hai sa iti spun problema mea.
    In multe poze de pe facebook sunt stickere de ale mele. Nu exista momentan o metoda de a tagui o pagina in poze, deci degeaba spuneti sa faca lumea pagini atat timp cat, pentru mine cel putin, taguirea in poze e singurul motiv pentru care as vrea sa fac un cont pe facebook pentru haipa (fie el personal sau pagina).
    Unde mai pui ca nu esti anuntat prin email despre ce se intampla pe pagina ta(asta de la tine am citit-o).

    (0)
    1. Cautasem odata chestia asta. Nu e un fix, dar ca idee:

      You can „share” a single photo in your status and then in the comments below type „@companyX” if you have already „liked” the company it will give you a pulldown menu where you should see the company name. Click it and there is a link to their page. Unfortunately these photos just go to your „Wall” album and if you try to move them to another it removes the link from you comment. But you can tag up to about 6 things (businesses, public figures, people) in one post. Good luck!

      De aici.

      (0)
      1. Asta insa presupune ca acel user sa fi dat like paginii si mai mult, sa vrea sa taguiasca in o pagina in descrierea pozei si numai in descrierea pozei.
        Sunt prea multe chestii ce trebuiesc indeplinite.
        Imi este mult mai usor sa intru in poza cuiva care se afla la lista mea de prieteni si sa taguiesc intr-o poza un alt cont care este facut pentru site-ul meu.
        Imi dau seama ca nu este o nevoie ce se potriveste pentru toate firmele insa in cazul meu, cu stickere, arata mult mai bine un tag pe poza in zona stickerului si este mult mai usor de adaugat.

        (0)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *