Greșeli făcute de magazinele online, ediția 2017

Mulți dintre cei care au sau vor să lanseze un magazin online au impresia că e vorba doar de bani, dacă ai suficient buget pentru reclame e doar o problemă de timp până când clienții apar. Din păcate nu e chiar așa, și am văzut de multe ori magazine online cu bugete mici cum se ridică, în timp ce magazinele mari, cu bugete impresionante, o dădeau în bară, pentru că ignorau niște aspecte simple. Diferența o făceau proprietarii, magazinele mici de regulă au în spate oameni pasionați, care își dau interesul să meargă afacerea, deoarece depind de ea. Totuși, e 2017, și în continuare văd greșelile de mai jos la magazinele online:

1. Alegerea unei platforme greșite pentru magazinul online

Nu înțeleg de ce ai merge pe Magento, un CMS scump de programat și dezvoltat, care începe de la câteva mii de euro dezvoltarea, când tu vinzi 100-200 de produse în total. Nu zic acum că toate magazinele online trebuie făcute pe Woocommerce, pe care noi lucrăm intens la agenție, ideea e că înainte de a alege o platformă pentru magazinul online trebuie să știi exact ce vrei să faci cu acel magazin online, unde vrei să ajungi cu el. Și nu mai zic de platformele mai puțin cunoscute, asigurați-vă că e fix ceea ce aveți nevoie înainte de a lua decizia.

2. Design prost și ieftin

Ok, știi că vei băga câteva mii de euro în promovarea magazinului, dar ți se pare normal să plătești pentru design doar 100-200 de euro. Nu sună un pic stupid? Aspectul magazinului e primul lucru de care se lovesc clienții, și când acesta arată de parcă ar fi făcut în 1900 toamna tu crezi că ei vor cumpăra?

3. Lipsa descrierilor, recenziilor, conținutului informativ

Sunt sute de magazine online care vând aceleași produse, cu toate astea încă văd proprietari care au impresia că e suficient să descarce de pe site-ul producătorului fix aceleași poze și aceleași descrieri folosite și de concurență, sperând că va veni traficul, vor apare clienții. Și după 1 lună se miră de ce nu sunt primii în Google, când ei au fix același conținut. Prea puțini sunt cei dispuși să investească în fotografii profi de produs, realizarea de tutoriale educative despre cum se folosesc produsele, motivarea clienților pentru a lăsa recenzii la produsele cumpărate. Nu mai zic de blog, conținut video, suport constant prin social media.

4. Fotografii proaste și foarte proaste

Idem punctul 3, fotografiile producătorului nu sunt suficiente. Concurența vine cu fotografii la 360 de grade, clipuri video de prezentare, tu pui 3 rânduri de text și o poză standard și te miri de ce lumea nu scoate sute de euro să îți cumpere produsul?

5. Prea multe opțiuni oferite cumpărătorilor

Sunt multe magazine online care insistă să oblige clientul în crearea unui cont cu zeci de informații înainte ca acesta să apese Adaugă în Coș, când logica elementară spune că acel client oricum va completa datele personale și de livrare la final. Cu cât cumpărătorul trebuie să facă mai multe clicuri pentru a comanda cu atât cresc șansele ca el să plece la concurență. Nu mai zic de afișarea de pop-up-uri cu oferte, vezi că mai sunt 2 produse în stoc, ia newsletterul frate, când el nici măcar nu a cumpărat 1 dată de la tine.

6. Lipsa marketingului online pentru magazin

Din păcate nu e suficient doar un magazin online frumos și încărcat cu produse atent prezentate, dacă nu se comunică suficient. Cel puțin în primul an e nevoie de un buget serios pentru promovarea online, investit atât pe canalele sociale, căutare, newslettere, remarketing.

7. Nu sunt afișate datele de contact, datele firmei și programul de lucru
Pe lângă faptul că datele de identificare ale firmei oricum sunt obligatorii de afișat, mi se pare ciudat să intru pe un magazin online, să caut un număr de telefon și să nu îl găsesc, sau să văd că la telefon nu răspunde nimeni, deoarece au uitat să afișeze orarul de lucru. Pentru mine e primul criteriu, dacă nu văd datele firmei care vinde prin acel magazin online și nu oferă un număr de telefon pentru suport sunt foarte reținut în a comanda.

Mai adăugăm ceva pe lista cu greșeli făcute de magazinele online?

7 Comentarii

  1. Mai poti adauga si lipsa de educatie online a clientilor, lipsa de educație online minimă a managerilor business-ului coroborata cu lipsa de viziune si conceptiile învechite, precum si neînțelegerea conceptului de baza al propriei afaceri. Genul asta de oameni nu pot reuși în online, indiferent ce ar încerca să vândă.

    (0)
    1. Funny thing: „mi-ai dat țeapă cu magazinul asta. De ce emite facturi singur si le trimite clientilor pe email? Las’ ca facturez eu ce vreau si ma inteleg cu clientul. Am facturier de ala tipizat…”

      (0)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: