Idei pentru promovarea unui blog nou

Am ținut o prezentare recent despre cum se poate promova un blogger la început de drum, atât online cât și offline. Nu sunt informații nemaiuzite, în exclusivitate, ci lucruri de bun simț, pe care le-am încercat pe propria piele în proporție de 99% și am constatat că m-au ajutat, într-un fel sau altul.

promovare_blog_nou

Dacă aveți impresia că multe din ele sunt „fumate” am noutăți pentru voi: un blogger aflat la început de drum sau o persoană care vrea să își facă un blog acum chiar nu știe de ele. Nimeni nu s-a născut învățat, toate sunt vechi și noi sunt toate. Multe din idei au legătură cu WordPress-ul, deoarece eu consider că acum este cea mai completă platformă de blogging (și nu numai), disponibilă în mod gratuit tuturor.

Să începem.

Am un blog. Cum îl pot promova?

  1. Alegeți pentru blog o temă decentă, cu scris negru pe alb, fonturi lizibile, pentru ca articolele să poată fi citite ușor de vizitatori.
  2. Aveți nevoie de 2 pagini pe blog – Despre în care vă faceți o scurtă prezentare și Contact în care spuneți cum puteți fi contactat (adresă de email, conturi în rețelele sociale etc).
  3. Comentați pe alte bloguri, mai ales cele legate de nișa pe care scrieți. Comentați la obiect, încercați să oferiți ceva în plus prin comentariile voastre, nu vă rezumați la comentarii monosilabice. Dacă comentați printre primii la un articol veți primi mai mulți vizitatori pe blogul vostru.
  4. Răspundeți comentariilor lăsate de cititori. La început mai ales e important să răspundeți fiecărui comentariu. Arătați cititorilor că opinia lor contează.
  5. Publicați articole (guest posts) pe alte bloguri cunoscute din domeniu. Dacă realizați un articol util pentru cititorii acelui blog proprietarul sigur va fi de acord. Nu uitați să vă prezentați și să includeți un link către blogul vostru în articol.
  6. Intrați într-o rețea de bloguri care se sprijină reciproc unii pe alții. Dacă nu știți nici o rețea, creați voi una cu alți bloggeri pe care îi știți. Poate fi o rețea la nivel local, o rețea de bloguri nișate etc.
  7. Folosiți Feedburner pentru feedul RSS. Puteți astfel să vă personalizați feedul RSS și emailul trimis celor care se abonează la blog prin email. Nu uitați de FeedBurner FeedSmith pentru a avea un singur feed pe blog.
  8. Publicați conținut de calitate, util, informativ, educativ pe blog. Când publicați un articol, gândiți-vă cui îi va fi de folos acel articol.
  9. Includeți linkuri către articolele similare scrise de alți bloggeri în articolele voastre, le faceți un serviciu cititorilor și ceilalți bloggeri vor afla de voi.
  10. Scrieți frecvent pe blog. Nu faceți pauze lungi. Obișnuiți-vă cititorii cu o frecvență a articolelor și încercați să o păstrați. Cel puțin 3 articole pe săptămână, dacă puteți scrie zilnic e excelent.
  11. Promovați articolele scrise prin rețelele sociale: Facebook, Twitter, LinkedIn etc. Împlicați-vă în social media, încercați să fiți utili celorlalți. Oferiți și veți primi înapoi. Eu folosesc Hootsuite și Yoono pentru a monitoriza și a fi activ în rețelele sociale. Detalii despre Hootsuite aici. Alternative pentru Hootsuite aici.
  12. Cunoașteți câți mai mulți oameni noi. Faceți networking, participați la conferințe, evenimente, întâlniri cu bloggeri, cursuri, traininguri, profitați de orice eveniment.
  13. Ajutați alți bloggeri cu sfaturi din experiența proprie, vă vor fi recunoscători.
  14. Adăugați adresa blogului în toate profilurile online pe care le aveți: Twitter, Facebook, LinkedIn, Google Plus, Youtube etc. Degeaba ai blog dacă nimeni nu știe de existența lui.
  15. Inserați un link către blog în semnătura la email. Wisestamp ( www.wisestamp.com ) e o extensie utilă pentru dacă folosiți Gmail pentru emailuri deoarece permite inserarea de linkuri către toate conturile din social media în semnătura de la email și are o grafică plăcută. Dacă nu folosiți Gmail începeți acum puteți redirecționa toate adresele de email în Gmail pentru a câștiga timp. Despre extensiile de Gmail am scris aici.
  16. Includeți adresa blogului pe cărțile de vizită. Da, dacă veți participa la evenimente vă trebuie și cărți de vizită, e un semn de profesionalism și de seriozitate.
  17. Faceți-vă tricouri personalizate cu adresa blogului. O carte de vizită ajunge la un om, tricoul e văzut de 1000 de oameni. De reținut că un tricou personalizat cu o grafică atractivă sau un mesaj interesant atrage mai mult atenția decât unul standard. Transmiteți un mesaj.
  18. Organizați concursuri cu premii pentru cititori (cărți, gadgeturi, tricouri etc). Scopul este încurajarea dialogului cu cititorii, postarea de comentarii și nu în ultimul rând, creșterea numărului de vizitatori pe blog.
  19. Oferiți materiale în format PDF celor care se abonează la articolele de pe blog. De exemplu dacă scriu despre marketing pe blog pot oferi un ghid de marketing pentru firmele mici, dacă scriu despre ce se întâmplă în orașul meu pot oferi săptămânal o sinteză a celor mai importante evenimente (de care am scris deja pe blog) etc. Scopul e să atrag cititorii să se aboneze prin email sau RSS feed. Mai mulți cititori = mai multă influență.
  20. Promovați-vă blogul prin reclame plătite – Google Adwords. Util dacă aveți bani pentru promovare, vindeți un produs sau serviciu pe blog. Rata de conversie este destul de mică de obicei, iar pentru ca cititorii să revină ar trebui ca articolele să fie foarte bune.
  21. Instalați pe blog pluginul WordPress Yoast SEO. Util pentru optimizarea blogului în motoarele de căutare.

Sunt sigur că mai sunt multe alte sute de modalități prin care se poate promova un blog nou. Eu le-am grupat pe cele care mi s-au părut mai importante. Voi ce ați mai adăuga în lista de mai sus?

Pentru întrebări nu ezitați să lăsați comentarii.

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

42 Comentarii

  1. Daniel, răbdarea şi munca susţinută este cheia succesului în orice nişă din blogosferă. Faptul că unii reuşesc să aibă succes peste noapte poate fi pus pe doar pe baza norocului. Noroc pe care nu-l avem toţi :).

    (3)
  2. Eu aș marca „participarea la evenimente” cu bold. De-a lungul tonelor de bloguri pe care le-am tinut si le-am sters, am observat ca prinde extraordinar de bine sa nu fii doar un nume, o porecla, un URL, ci un chip circuland prin blogosfera. Este mult mai ușor să-ți faci o identitate atunci când ceilalți te asociază cu o față.
    Dezavantajul (meu) de-a locui în Germania: nu pot participa la evenimente în RO și nu pot ieși cu nimeni la o bere. 😀

    (1)
  3. Ai punctat bine cam ce ar trebui sa aiba un blog si ce ar trebui sa faca un blogger.
    Iar pe langa toate sfaturile astea, eu as mai adauga si grupuri pe Skype, pentru Internet Marketers, forumuri internationale pentru antreprenori si freelanceri, cum e blackhatseo.

    Orice sursa de interactiune sociala cu oameni care au fost sau sunt ca tine inseamna un plus de informatie. Niciodata nu strica sa reiei informatia sau sa inveti ceva nou. Cel putin in blogging.

    Iar despre Hootsuite, pot spune doar ca este o platforma superba pentru monitorizat activitatea in social media.
    Si eu o folosesc destul de des.
    Pentru cei care au doar cate un cont, e gratis. Daca vrei sa adaugi mai multe conturi de twitter, FB, linkedIn, atunci te costa ceva. Oricum, nu e mult. 🙂

    (1)
  4. Vreau sa deschid un blog dar nu stiu de unde sa cumpar domeniul. Am citit mai multe articole pe diverse bloguri insa unii spun ca dintr-un loc altii ii contrazic ca nu-s profesionisti. Am cautat un articol scris de tine (pentru ca urmaresc blogul tau de mai mult timp ) pe aceasta tema si nu am gasit nimic. Ma poti ajuta cu cateva informatii despre cumpararea domeniului si ce alte servicii ar fi bine sa mai platesc (hosting sau alte servicii necesare la inceput ) .

    (0)
    1. Alina, eu am hosting pentru blogul personal la Webfactor de 5 ani https://webfactor.ro/. Nu sunt cei mai ieftini, dar sunt ok, preturi bune pt calitate si uptime. La firmă lucrăm ok pentru clientii mari ce au nevoie de servicii dedicate si cu https://www.host-age.ro/.

      Daca vrei doar domeniu.ro cel mai ieftin era abonet.ro, dar nu stiu cum era hostingul acolo. Daca nu vrei batai de cap ia hostingul si domeniul din acelasi loc, diferentele la pretul domeniilor sunt destul de mici de obicei. Iti recomand un domeniu.ro, mai ales ca inca e valabil pe viata.

      Dacă ai nevoie de consultanta pt alegere domeniu, instalare wordpress, configurare blog, dar si hosting, toate la pachet, oferim și așa ceva la advertica – http://advertica.ro/. Tu alegi varianta cea mai simplă pt tine. mail @ mariussescu.ro pt detalii.

      (1)
  5. Nu stiu daca este adevarat in general (insa nu vad niciun motiv sa nu fie) insa RABDAREA este cheia succesului in blogosfera web designerilor. Sunt cateva bloguri de web design care scot mii de dolari pe luna insa pana la acest nivel a fost nevoie de o munca sustinuta iar calitatea posturilor este impresionanta.
    A nu se intelege ca munca bloggerului este ignorata…

    (0)
  6. Foarte util post-ul. 🙂 Voi incerca sa pun in practica unele puncte pe care le-ai prezentat. La ultima chestie…cu plugin-ul wordpress SEO etc…daca nu am wordpress functioneaza…si pentru blogspot exista ceva asemanator ? 😀

    (0)
  7. Interesante informatii; sunt nou in materie si incerc sa adun de la bloggerii cu experienta date utile pentru dezvoltare. Cred ca-mi voi face cateva tricouri si sepci personalizate.

    (0)
  8. La fel ca alți prieteni bloggeri din afară. E mult mai ușor pentru un blogger în România. Noi cei din afară ne lovim de această barieră a evenimentelor din România, mai ales când limba ta de blogging rămâne limba română. Participarea la evenimente te face cunoscut, contactul personal întotdeauna e cel mai apreciat.

    (0)
  9. Doresc să salut această inițiativă excelentă a Dvs., de a prezenta într-o manieră agregată și concisă cam tot ce este de știut în materie de promovare online.
    M-am lovit și mă lovesc în continuare de problema promovării active a blog-ului de fotografie pe care îl scriu; constat că, pe lângă o prezență online constantă, cum credeam inițial, ar mai fi câteva din sfaturile Dvs. pe care să le aplic.
    Vă mulțumesc pt. sugestii și vă urez un succes cât mai mare, atât în lumea online, cât și în cea offline 🙂

    (0)
  10. Unul dintre articolele ce le mai bune citite in ultimul timp, da-mi voie sa te felicit Marius. sfaturile sunt mai mult decat bune. Sincer cred ca erai singurul care stie cel mai bine cum se promoveaza un blog. 10+

    (0)
  11. Pingback: Linkuri de weekend
  12. Știam că-mi vei fi de folos. Toată recunoștința!
    Deocamdată, greu de spus, nu-mi permit multe „investiții” în afară de timp.
    Dar voi ține cont.
    Mulțumesc.

    (0)
  13. Foarte util articolul. Voi mai reciti de câteva ori cei 21 de pași pentru a nu rata nimic. Am nevoie însă de o parere in legatură cu abonarea. Eu am ales să folosesc mailchimp și să trimit un mail pe săptămână. Am văzut însă că există cititori care preferă FeedBurner. Ce imi sugerezi să fac?

    (0)
    1. Mailchimp e gratuit până la 2000 de abonați si 12000 de emailuri pe lună. Dacă trimiți un newsletter pe săptămână cei abonați prin Mailchimp nu află zilnic despre articolele noi. Feedburner nu e strict pentru newslettere, e un serviciu de abonare la feedul RSS care oferă și posibilitatea de trimirere emailuri către abonați atunci când bloggerul scrie un articol nou. Din păcate Google nu produce bani cu el, deci s-ar putea să îl închidă și pe ăsta în următorii ani.

      Eu am 1 newsletter săptămânal pentru cei ce nu vor multe emailuri, unde pun linkuri către toate articolele publicate. Pentru cei dornici de noutăți zilnic folosesc Feedburner.

      (0)
        1. Scoți la înaintare abonarea prin newsletter, pentru feedul rss pui doar iconita lângă restul iconițelor sau eventual în footerul articolelor. Depinde ce vrei acum, o bază de abonați cu care să poți comunica tu oricând prin newslettere sau câți mai mulți cititori care să îți vadă articolele zilnice. Nu există o soluție universală recomandată.

          (0)
  14. Salut, Marius. Am citit postarea ta, si cu siguranta imi va fi de folos, avand in vedere ca sunt la inceput de drum. Saptamana asta mi-am deschis blogul, pana acum am publicat 3 articole, iar acum lucrez la urmatorul. Am început să promovez blogul urmand pasii tai, dar inca nu am vizitatori, inteleg sunt la inceput de drum. Sper ca in urmatoarele zile sa urmez toti cei 21 de pasi si sa aduc cati mai multi vizitatori. Daca mi-ai putea da un feedback in legatura cu blogul meu, ti-a fi recunoscator. Asa voi afla daca am inceput bine si ce mai am de facut. Multumesc anticipat

    (0)
  15. Multumesc si eu de asemenea pentru sfaturi!

    Nu sunt tanar ca sa am dorinta de afirmare, dar nici batran, insa detin un blog pe nisa de rulote si pot scrie ca timpul este cel care decide.

    Am urmat de ceva perioada cateva din sfaturile scrise in articol si intradevar, la inceput am fost speriat ca nu apar in cautarile din Google, dar acum, cu blogul rulote al meu sunt pe prima pagina.

    Totul se rezuma la rabdare si articole unice, zic eu.

    Numai bine tuturor!

    (0)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: