fbpx

Blogging de la IMTO 2010: SEO & SEM

IMTO 2010 Iasi

Comentarii si idei de la conferinta care are loc azi la Ramada Iasi., plus ceva live blogging. Nu scriu doar ce spun speakerii, ci si discutiile care au loc cu/intre cei din sala.

Pe Twitter cautati hashtag-ul #IMTO.

Avem livestreaming aici.

Cercetarea si stabilirea obiectivelor in SEO/SEM

Bogdan Aron de la trafic.ro

  • Motoarele de cautare trimit 40% din traficul de pe site-urile romanesti (conform datelor trafic.ro).
  • Okidoki.ro nu are sanse sa se impuna in Romania, zice publicul. Asa zic si eu, cine il foloseste?
  • Cat trafic imi aduce prima pozitie in Google? Apropo de traficul organic din motoarele de cautare. Pe prima pagina se duc 89,82% din clicuri, pe Google. (este un studiu pe techcrunch.com) . Prima pozitie e 42%, a doua pozitie 11,90%, a treia pozitie 8,50%.
  • Cum putem ocupa 10 locuri pe prima pagina a motorului de cautare cu un singur business? Realizam site de prezentare, ne promovam prin Adwords, cream conturi pe Youtube, Facebook, Twiter, blog pe WordPress.com, Blogspot.com, postam comunicate de presa pe site-urile specializate, cumparam articole pe site-uri cu autoritate.
  • Ce obiective ne stabilim pentru motoarele de cautare? Clientii vor sa fie pe prima pagina Google, vor mai mult trafic, vor primele rezultate din Adwords. Obiectivele trebuie sa fie SMART: specific, masurabil, abordabil, relevant, incadrat in timp.
  • Indicatorii care conteaza. Site-urile de continut sunt interesate de cat mai mult trafic, cat mai ieftin. Ele vand afisari, nu clicuri. Modelul de business: se monetizeaza traficul din publicitate, afiliere.
  • Indicatorii pentru site-urile de continut: ROI, evolutia numarului de vizitatori, vizite, afisari, numarul de pagini pe vizita, media numarului de afisari pe vizita, media costului pe vizita, media veniturilor pe vizita, new vs returning, timpul petrecut pe site, rata de abonare la newsletter, procentul de vizitatori care folosesc cautarea pe site.
  • E rau sa ai bounce rate mare? Da si nu, depinde de site. Pentru a face bani cu un site e ok sa ai bounce rate cat mai mic, vizitatorii sa fie fideli.
  • Indicatoriï pentru site-urile de continut: variatie trafic organic, numarul de pagini indexate, market share pentru traficul organic, procentul dintre numarul de pagini care aduc trafic vs numarul total de pagini, vizite pe cuvant cheie, timpul de aparitie al unui articol in Google, numarul de pagini care aduc trafic din SEO, Page rank, numarul de backlinks, pozitia cuvintelor cheie, durata de incarcare a paginii.
  • Pentru magazinele online ne intereseaza traficul de calitate si targetat. PPC este excelent deoarece aduce trafic targetat. Conteaza si valoarea medie a unei comenzi.
  • Trafic fight de la trafic.ro te ajuta sa alegi intre 2 cuvinte pentru care vrei sa optimizezi un site-ul, deoarece iti arata numarul de cautari pentru fiecare cuvant in parte.
  • pentru magazinele online descrierea produselor ar trebui sa fie unica, originala, in momentul de fata multe magazine au exact aceeasi descriere pentru produse.

A terminat Bogdan Aron, urmeaza Gabi Nistoran de la MB Dragan. (web-analytics.ro)

  • Cercetarea pentru marketing prin motoarele de cautare. Audienta, tendinte, mesaj.
  • Google.com/insights/search/ (Statistici de cautare) e creat mai ales pentru marketeri, mai util decat Google Trends. Poti vedea ce cuvinte s-au cautat intr-o anumita zona, un anumit oras dintr-0 tara, cum au evoluat cautarile.
  • Tool-uri pentru cercetare – google.com/webmasters/tools
  • https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal
  • siteexplorer.search.yahoo.com
  • Cercetarea paginilor de destinatie de pe site.
  • E recomandat sa introduci un formular pe site pentru a primi feedback de la vizitatori legate de site.
  • Google.com/analytics. Sunt foarte importante obiectivele (Goals), ce vrem noi sa faca oamenii cand navigheaza pe site-ul nostru.
  • Tool-urile de la Google au o cota de piata de 97-98% in Romania, spune Gabi.
  • Traffic Sources din Google Analytics e foarte important pentru a vedea de unde ne vin vizitatorii pe site si care sunt procentele: motoare de cautare, trafic direct, alte site-uri.
  • (In) Site Search in Google Analytics – ne arata ce se cauta in interiorul site-ului nostru.
  • Cercetarea competitiei: pozitii cuvinte, continut, optimizare in pagini/in site, feedback online (continut generat de utilizatori), ce trafic au pe site-urile lor.
http://www.google.ro/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CB8QFjAA&url=https%3A%2F%2Fadwords.google.com%2Fselect%2FKeywordToolExternal&rct=j&q=keyword%20tool%20external&ei=KEbBTMnuI8aKswaXwInYCA&usg=AFQjCNGTVtE8qvjaqHJgAAJEqL2HwooXJw&sig2=cIOjGGVScOuAM951Kq9mcw&cad=rja

A terminat si Gabi la 11:36, facem pauza 15 minute.

Cum planifici un site pentru SEO/SEM. Cum reorganizezi un website pentru SEO/SEM

12:03 – Razvan Antonescu, www.razvan-antonescu.info

  • Google Webmaster Tools. Google Analytics. Google Custom Search Engine.
  • Firefox addons: Firebug (cu Pagespeed), Web Developer, SEO Book Toolbar, SEO Doctor,
  • Dimensiunea unei pagini ar trebui sa fie sub 100 kb, pe cat posibil. Conteaza f mult si ordinea de incarcare a elementelor din pagini.
  • Pe site-urile de continut bataia se da pe timpul de indexare a paginii. Daca nu esti indexat in 3-5 minute atunci pierzi. Daca scrii primul despre un eveniment vei avea o rata de succes mai mare.
  • Discutii despre cum site-urile de stiri au articole pregatite despre moartea vedetelor. Scopul acestor articole cica nu ar fi traficul, ci numarul de clicuri si conversia vizitatorilor. Studiu de caz Michael Jackson a murit si cum a transformat Pro TV-ul pagina cu articolul intr-un agregator de informatii despre moartea lui.
  • Pentru magazinele online conteaza long tail-ul, descrierile unice pentru produsele vandute, in depth indexing.
  • Pentru cuvinte cheie trebuie sa cerem mereu datele de la client, daca site-ul nu este al nostru. Chiar daca nu cunoaste exact piata e bine sa plecam de la lista de cuvinte a clientului si sa o verificam/imbunatatim. In functie de site trebuie sa ne asiguram ca acele cuvinte cheie dorite trebuie sa fie corelate cu continutul existent pe site.
  • Ce se include in procesul de audit al unui site? Observarea pe un an a schimbarilor sezoniere, rapoarte sezoniere, volumul de cuvinte cheie, paginile care genereaza trafic, log de interventii
  • Analiza competitiei se face pe 6 site-uri, 3 locale si 3 internationale.
  • Directii de analiza a concurentei: structura, templateuri, varsta, strategii suspecte, linkuri.
  • Erori des intalnite: mai multe taguri H1, lipseste robots.txt, nu exista feeduri RSS (chiar si la magazinele online – feed global, feed de categorie, feed de subcategorie, usureaza indexarea de catre robotii motoarelor de cautare). lipseste sectiunea de QA (intrebari si raspunsuri) dupa implementarea site-ului.

Content copywriting – cum faci o strategie de continut

Cristina Andrei – webcopywriter.ro, SEO Specialist la Avangate.

  • Cuvinte cheie, arhitectura informatiei, generarea de continut.
  • Titlul care apare in browser si titlul articolului pot sa fie identice sau diferite. Primul e pentru motoarele de cautare, al doilea e pentru a atrage utilizatorii. Pentru motoarele de cautare se poate folosi atributul ALT in adaugarea de text.
  • Cuvintele cheie pozitioneaza site-ul pentru motoarele de cautare.  USP -Unique selling proposition transmite din start vizitatorilor beneficiile pe care le au cand viziteaza site-ul.
  • Greseli de optimizare totalidea.com:  alt text-ul de pe logo este gresit, la fel ca cel din meta descriere si din keywords – vezi Google. Se abuzeaza de cuvinte cheie.
  • Este posibil ca pagina de produs sa apara in motoarele de cautare inaintea homepage-ului datorita textului mai relevant din pagina si faptului ca exista link pe homepage catre pagina de produs pe un text ancora relevant. In plus title tag-ul pe pagina de produs include cuvinte cheie relevante.
  • Recomandari: continut consitent pe fiecare pagina (30-50 cuvinte unice), cuvinte cheie unice pentru fiecare pagina, titluri unice (title tag + H1), meta descrieri unice pentru CTR, linking interne cu anchor texte care sa contina cuvintele cheie principale pentru pagina, imagini unice (cu ALT text).
  • Structura site-ului: deep architecture, flat architecture.
  • Greseli in structura site-ului: home page-ul da link catre majoritatea paginilor de pe site, primul link de pe home page nu este optimizat corect.
  • De ce este importanta arhitectura informatiei? Pe baza sa trebuie construit continutul.
  • Continut in functie de scop: prezentare (blog, site personal), promovare (site de companie), vanzare (magazin online, marketing afiliat).
  • Ce vrem sa obtinem de la vizitatori? Pentru blog poate fi abonarea la fed, postarea de comentarii, buz in social media, pentru companie poate fi abonarea la newsletter sau cererea de oferta.
  • Cum atragem atentia vizitatorilor? Pentru un site comercial prin imagini, linkuri, video, liste cu bullets care prezinta beneficiile produsului. Pentru un blog comercial atragem atentia prin postarea de informatii, studii realizate de companie, generarea de comentarii de la utilizatori.
  • Butonul de call to action trebuie sa fie ca o banana, utilizatorul fiind maimuta. Forma butonului si textul care apare pe buton trebuie testata pentru a descoperi cea mai buna varianta in functie de publicul tinta. E important ca butonul sa iti capteze atentia, sa fie diferentiat de celelalte butoane.
  • Cea mai mare greseala in SEO copywriting este sa scrii doar pentru motoarele de cautare, nu pentru utilizatori.
  • Tool-uri: SEOmoz Toolbar (http://www.seomoz.org/seo-toolbar), SEO-Browser, Open Site Explorer (www.opensiteexplorer.org).
  • Teoria primului link, CSS positioning.

Strategie de continut

Studiu de caz – Adriana Iordan, Avangate

  • Adriana povesteste cum a creat continut pentru Avangate, plecand de la 19 vizitatori pe luna acum 5 ani.
  • Cum convingi alte site-uri sa puna link catre tine, cand site-ul tau este un site de prezentare pentru o companie? Crearea de continut util.
  • Obiective: crestere brand si reputatie, link building, influentatori/linkerati, PR & Comunicare, conversii si micro-conversii, Long tail cuvinte cheie, trafic targetat – site de companie, Universal Search.
  • SEO se poate rezuma la continut de calitate si linkuri.
  • Tipuri de continut: comunicate de presa, social media, studii de caz, video-uri, articole, posturi pe blog, publicitate, webinarii, interviuri, newsletters.
  • Cand creezi continut e important sa stii despre ce trebuie sa scrii, sa masori eficienta continutului postat si sa il optimizezi.
  • Cum poti cumpara continut pentru site-ul tau? Studenti care vor sa scrie. Au nevoie de tema, de o structura, de referinte pentru a se documenta. In plus articolele trebuie primite si verificate inainte de a fi postate. Jurnalisti care sunt platiti la articol si sunt obisnuiti cu cedarea dreptului de autor. Bloggeri care vor sa scrie articole, cu sau fara cedarea dreptului de autor, deoarece au autoritate pe nisa lor.
  • Editura Nemira a dezvoltat 7-8 microsite-uri de nisa pe anumite domenii: de ex. Nemira Books cu continut creat de utilizatori (care primesc 50% reducere pentru o carte cumparata de pe site in schimbul unei recenzii).
  • Continutul trebuie gandit in functie de etapa in care se afla business-ul. In functie de ciclul de vanzare, topicuri relevante in timp, respectarea factorilor SEO, continut creat in house vs outsourcing, linkbait.
  • Concluzii: continutul nu e usor de facut, este necesar oricarui business online, necesita timp si oameni dedicati, necesita suport SEO/Usability/Copywriting/Business Obiective/Marketing, User Generated Content/Tweets&Updates, genereaza vanzari si poate fi masurat.

Copywriting pentru vanzari

Ionut Munteanuwww.imunteanu.com

  • 3 Intrebari ajutatoare in constructia mesajelor: In ce stadiu pot fi cumparatorii? Care sunt cuvintele cheie pe care le cauta cumparatorii?  Ce fel de cumparatori sunt?
  • Clientii care vor sa se informeze sunt cei mai predispusi sa isi lase adresa de email pentru a primi informatii. Clientii care compara produsele sunt influentati de reviews. Clientii decisi sa cumpere fac cautari specifice, pana la caracteristici ale produselor, stiu produsul, cauta doar sa il comande. Cel mai clar mesaj.
  • Cuvinte cheie: conteaza categoria, sensul, localizarea, caracteristicile.
  • Tipuri de cumparatori: Metodic, Spontan, Umanist, Competitiv.
  • Metodicul vrea informatii de calitate, este atent la detalii, trebuie abordat cu dovezi solide.
  • Spontanul traieste momentul si este emotional in decizia de cumparare.
  • Trebuie sa construim mesaje diferite pentru medii diferite.
  • Adwords – structura anunturi. Titlul dinamic din 25 de caractere pe linia 1. Text descriptiv din 35 de caractere pe linia a doua. Chemare catre actiune pe linia a treia. pe linia 4 se plaseaza url-ul pe care vrem sa il afisam (nu e neaparat identic cu url-ul unde se ajunge cand facem clic).
  • 5 times as many people read the headlines as read the body copy.
  • Titlul este mai important decat textul descriptiv, el trebuie sa capteze atentia. Un titlu bun trebuie sa fie construit pentru un anumit tip de audienta.
  • De cate ori cumpara un client intr-un an? Costurile unei campanii PPC nu se raporteaza doar la vanzarea efectuata initial, ci si la numarul de cumparaturi efectuate ulterior de client.
  • Exista multe tool-uri pe care nu le folosim in campanii.

Cum integram SEO&SEM cu alte tehnici de marketing online

Sesiune de intrebari si raspunsuri cu Adriana Iordan, Ionut Munteanu, Gabi Nistoran.

whichtestwon.com

Recomandă

5 Comentarii

  1. fain rezumatul Marius si mai presus de toate e buna ideea ta.
    totusi as propune altceva sau mai bine zis si altceva: sunt multe persoane care nu pot ajunge la eveniment din diferite motive, in general legate de munca and shit, astfel incat un live streaming ar fi mai mult decat necesar pentru astfel de evenimente. Si nu, nu sunt din ala care vrea sa ragaie cu berea in mana in intimitatea caminului propriu uitandu-se pe gratis la ceva pentru care altii platesc astfel incat sugestia mea(si a multor altora) este insotita si de o taxa, mai mica e drept, dar care sa acopere tot ce trebuie acoperit.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *