Cum se strică industria online-ului prin țepe

Am avut 2 clienți veniți pe recomandări în aceeași zi, care mi s-au plâns de aceleași probleme, au colaborat cu niște agenții destul de cunoscute. Unul a colaborat pe campanii online, tipul bagă mii de euro lunar pentru promovarea produselor dintr-un magazin online, altul a colaborat pentru realizarea unui site de prezentare. La amândoi problema a fost aceeași, agențiile erau neserioase, le-au luat o mulțime de bani dar nu au prestat de banii ăia. Și s-au trezit oamenii și cu banii luați și f…foarte nemulțumiți.

Evident, nu puteam crede doar clientul, adevărul e de obicei undeva la mijloc, așa că am analizat un pic plângerile. Campaniile de promovare erau făcute aiurea, de exemplu pe Google apăreau reclamele pentru cuvinte cheie care nu aveau legătură cu obiectul de activitate și evident, costurile campaniei creșteau, conversiile scădeau. Când bagi mii de euro lunar în promovare iar agenția îți ia un comision gras, dar tu tot nu vinzi, îți pui niște semne de întrebare, nu?

La site e și mai amuzant, să nu faci în 2017 un site care să se vadă bine de pe mobil, când jumătate din vizitatori îți vin de pe smartphone, e tragic. Dar e bine să dăm checkin pe la conferințe, să cumpărăm articole despre ce frumos lucrăm noi pe diverse site-uri, să ne facem branding iar clienții dă-i naibii, bine că au plătit

În fine, s-ar putea să reparăm după alții, nu e asta ideea. Faza e că oamenii ăștia deja se temeau să lucreze cu alții, nu știau cum să nu se frigă din nou, tocmai de aia au ajuns să ceară recomandări din 5 locuri înainte să apeleze la altcineva.

Și problema este că o țeapă azi, una mâine, încet încet se crează impresia că toți ăștia care zic că fac marketing, seo, promovare, web design, PR online și ce mai are tangență cu prezența pe internet sunt neserioși, ajungem să fim băgați toți în aceeași oală.

Asta afectează toată industria, că e cam greu să explici unui client că un amator costă de multe ori mai mult ca un profesionist. Și mai trist e că acum e tot mai greu să filtrezi amatorii de profesioniști, că amatorii au timp să umble după branding, să dea frumos în poze, profesioniștii de obicei sunt ocupați cu treaba.

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *